Aankoopadvies snelle filecomputer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-09 20:38
Ik zoek een?
[edit ivm privacy]

[ Voor 94% gewijzigd door SamSid op 07-03-2024 16:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Wat heb je zelf al gevonden? (En wtf is een Pentium 5?)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @D4NG3R al zegt. Incl wtf is een pentium5...

Anyway, wat zijn de specs van je huidige PC, van die oude PC en je netwerk?
En wat is de beoogde situatie? Wil je een losse opslag PC behouden?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Puur overzetten van data is nu niet echt rocket-science.

Je hebt nodig:
1) snelle storage in zowel bron- als doelsysteem
2) je hebt een snelle netwerkverbinding nodig. Die bestaat uit snelle netwerkkaarten en eventueel een snelle switch

En wat haal je nu en wat zou je willen halen (wat vind jij snel (genoeg)?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Gezien de raid 0 SSD mag je uitgaan van een Core i5 (waarschijnlijk vandaar de Pentium 5)

Buiten dat om zijn er verschillende dingen die spelen

Om bestanden snel te verplaatsen zijn er verschillende dingen van kracht.
- Formaat en aantal Files (veel kleine bestanden nemen meer tijd in beslag dan grote bestanden)
- Read en Write van de schijven dit bepaalt hoe snel een bestand gelezen en weggeschreven kan worden
- Algehele netwerk waar de systemen op aangesloten zitten als je van computer naar computer gaat verplaatsen (ook is alles hierboven extra van toepassing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

Met harde cijfers ( i.p.v. 'traag') en duidelijk specificaties van de hardware, alle hardware die betrokken is bij het kopiëren kan er wat nuttigs gezegd worden. Misschien dat een nieuwe netwerkkabel je probleem al oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Markozv schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:53:
Gezien de raid 0 SSD mag je uitgaan van een Core i5 (waarschijnlijk vandaar de Pentium 5)

Buiten dat om zijn er verschillende dingen die spelen

Om bestanden snel te verplaatsen zijn er verschillende dingen van kracht.
- Formaat en aantal Files (veel kleine bestanden nemen meer tijd in beslag dan grote bestanden)
- Read en Write van de schijven dit bepaalt hoe snel een bestand gelezen en weggeschreven kan worden
- Algehele netwerk waar de systemen op aangesloten zitten als je van computer naar computer gaat verplaatsen (ook is alles hierboven extra van toepassing)
Ja het is een intel i5 computer. Ik lees aan de reactie dat ik naar de verbinding moet kijken. Eerst dacht ik om een soort pass through card te kopen. Maar ik wil de losse opslag pc behouden (voor backblaze wellicht).
Ik denk dat ik mijn netwerk tussen de twee computers moet upgraden. Ik ga dit voorbeeld volgen: YouTube: AFFORDABLE In-Home 10GbE Networking!

Dank je wel. Ik kan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

SamSid schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:27:
[...]

Ja het is een intel core I5 computer.
Fixed
Ik lees aan de reactie dat ik naar de verbinding moet kijken.
waar lees je dat? iedereen geeft aan dat het aan van alles kan liggen.
Je zegt alleen dat het 'traag' is maar of dat 1MB/s 1000MB/s is of iets daar tussen is totaal onbekend
Eerst dacht ik om een soort pass through card te kopen. Maar ik wil de losse opslag pc behouden (voor backblaze wellicht).
Ik denk dat ik mijn netwerk tussen de twee computers moet upgraden. Ik ga dit voorbeeld volgen: YouTube: AFFORDABLE In-Home 10GbE Networking!

Dank je wel. Ik kan weer verder.
Indien je geld uit wilt geven zonder dat je zeker weet of het gaat helpen mag dat natuurlijk ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Tazzios schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:34:
[...]

Fixed

[...]

waar lees je dat? iedereen geeft aan dat het aan van alles kan liggen.
Je zegt alleen dat het 'traag' is maar of dat 1MB/s 1000MB/s is of iets daar tussen is totaal onbekend

[...]

Indien je geld uit wilt geven zonder dat je zeker weet of het gaat helpen mag dat natuurlijk ook. :P
Alledrie had het over het netwerk. En mijn netwerk is maar 1gb. Wanneer ik sneller wil, moet ik naar 10gb gaan. Met 10gb kan ik ook videoediten vanaf de filecomputer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
SamSid schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:36:
[...]

Alledrie had het over het netwerk. En mijn netwerk is maar 1gb. Wanneer ik sneller wil, moet ik naar 10gb gaan. Met 10gb kan ik ook videoediten vanaf de filecomputer.
Als je aan iemand vraagt hoe je met je auto snel de bocht door kunt en jij geeft niet aan wat je onder snel verstaat, krijg je ook algemene reacties.

Het antwoord is dan: “koop een sportwagen”.

Terwijl de oplossing ook kan zijn:
- leg eens goede banden onder je auto
- haal de aanhanger eens van je trekhaak af

Maar aangezien wij niet weten hoe je het nu gebruikt, wat jij snel vindt en hoe snel het nu is, is het enige antwoord dat altijd goed is:

“Koop werkelijk alles nieuw, sneller en zorg dat het met elkaar goed samenwerkt.”

Terwijl de daadwerkelijke oplossing misschien heel ergens anders zou kunnen liggen en een stuk goedkoper zou kunnen zijn.

Maar dan moet je wel antwoord op de vragen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 13-12-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

White Feather schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:59:
[...]

Als je aan iemand vraagt hoe je met je auto snel de bocht door kunt en jij geeft niet aan wat je onder snel verstaat, krijg je ook algemene reacties.

Het antwoord is dan: “koop een sportwagen”.

Terwijl de oplossing ook kan zijn:
- leg eens goede banden onder je auto
- haal de aanhanger eens van je trekhaak af

Maar aangezien wij niet weten hoe je het nu gebruikt, wat jij snel vindt en hoe snel het nu is, is het enige antwoord dat altijd goed is:

“Koop werkelijk alles nieuw, sneller en zorg dat het met elkaar goed samenwerkt.”

Terwijl de daadwerkelijke oplossing misschien heel ergens anders zou kunnen liggen en een stuk goedkoper zou kunnen zijn.

Maar dan moet je wel antwoord op de vragen geven.
Dit. Antwoorden op de gestelde vragen.
Meet resultaten. Jouw invulling van 'snel'.

Voor t zelfde blijkt dat je een gare netwerkkabel gebruikt en je prima 10x zo snel kan gaan voor minder dan 5 euro...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1