• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:35
Ik lees hier regelmatig interessante discussies, ook over werkgerelateerde zaken. Nu zit ik zelf met een situatie, waarin mijn werkgever mijn ontslag niet geaccepteerd heeft. Dit heb ik ingediend via het HR portaal, welke mijn werkgever gebruikt. Volgens de wetgeving mag je bij wijze van spreken ook je ontslag indienen per postduif, dus dat mag ook digitaal. Nu kan ik niet eens mijn ontslag meer indienen via dit HR portaal, dus de volgende stap is via email.

De reden van ontslag is namelijk omdat vlak voor mijn vakantie een verstoorde arbeidsrelatie is onstaan: waarbij ik een dag ziek gevierd heb, maar het geen optie vindt om na de vakantie weer ziek te vieren. Aangezien ik 5 weken op vakantie ben, zou ik dus niet meer op werk hoeven te verschijnen en kan ik ik het nieuwe jaar bij een nieuwe werkgever beginnen.

Zeer waarschijnlijk heb ik ook al nieuw werk gevonden, alleen ik moet nog even de potentiële werkgever interviewen: de rollen zijn eigenlijk tegenwoordig omgedraaid, een werkgever solliciteert bij een potentiële medewerker. Je hebt dus binnen no time nieuw werk, zelfs als je al vast je huidige arbeidscontract opzegt en wellicht een maandje van je spaargeld leeft. Geld is namelijk geen probleem. Zo gezegd, zo gedaan en ik diende dus mijn ontslag in.

Vervolgens wilde mijn directe leidinggevende erover praten, waarbij ze als voorwaarde stelde enkel mijn ontslag te accepteren wanneer ik nieuw werk gevonden had. Maar dat gaat ze toch helemaal niets aan? Het is toch mijn eigen verantwoordelijkheid, hoe ik de eindjes bij elkaar knoop en dat ik afzie van een WW. En mijn vast contract inruil, voor een tijdelijk contract.

Heeft iemand dit weleens een gemaakt? Een werkgever die ondanks een verstoorde arbeidsrelatie, je werkgever blijft frustreren door het weigeren van je ingediende ontslag? Het gaat zich niet om de discussie of ontslag nemen verstandig is of niet, want het lijkt mij beter ontslag te nemen. Dan dat ik dit verder laat escaleren en volgend jaar, moet terugkeren op een werkplek waar de arbeidsrelatie zodanig verstoord is. Dat ik geen enkele uitweg die, dan eieren voor mijn geld kiezen en overstappen naar de concurrent. Gelukkig heb ik geen concurrentiebeding, daarvoor wordt mijn werk te slecht voor betaald ;)

Overigens was ik volgens de huisarts overspannen: na mijn ziekmelding vanwege het conflict op werk, ben ik langs de huisarts geweest. Die zei ik was overspannen, maar gelukkig geen burnout. Het advies was drie weken helemaal niet bezig houden met werk, maar het lukt mij gewoon niet het los te laten. Tot grote frustratie van mijn vrouw, die komt uit een cultuur waarbij er niet gesproken wordt over dit soort problemen. Dus dat bots ook aardig :-(

Mijn werk had mij uiteraard, weer beter gemeld nadat mijn ingediende verlof begon. Of dat geheel volgens de regels is? Ik weet het niet, maar ik heb zoveel verlof open staan. Dat ze bij mijn ontslag zelfs nog 77 uur hadden moeten uitbetalen. Ik werk 15 uur per week, dus dat zijn dan 5 weken verlof nog 8)7

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:50

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Marco-Peters schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 06:26:

Mijn werk had mij uiteraard, weer beter gemeld nadat mijn ingediende verlof begon. Of dat geheel volgens de regels is? Ik weet het niet, maar ik heb zoveel verlof open staan. Dat ze bij mijn ontslag zelfs nog 77 uur hadden moeten uitbetalen. Ik werk 15 uur per week, dus dat zijn dan 5 weken verlof nog 8)7
Nee dat mag niet zomaar. Verschild per CAO. https://www.wvtadvocaten....e-vakantiedagen-inhouden/

Usenet handleidingen

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het goed is staat er in je arbeidsovereenkomst ook hoe je deze kunt laten eindigen. Daar is geen ‘acceptatie’ voor nodig van de kant van je werkgever. Zo lang je je maar aan de gestelde opzegtermijn houdt, en je duidelijk maakt aan je werkgever dat je de overeenkomst opzegt. Het is wel slim om van dat laatste een bevestiging te hebben, waarmee je ooit, als het een probleem wordt, aannemelijk kunt maken dat je werkgever wist van de opzegging. Dat kan prima een mail van twee regels naar je manager en HR zijn. Zodra je daar een reactie op krijgt, mag je aannemen dat ze de mail gelezen hebben en je opzegging in goede orde ontvangen is. Je kunt ook kiezen voor een aangetekende brief natuurlijk, maar dat is een beetje officieel doen om het officieel doen in dit geval.

• Marco-Peters
Op advies de praktijkondersteunde psycholoog, van de huisarts heb ik besloten om daar in ieder geval geen woorden aan vuil te maken. Vakantie stond al gepland en annuleren was geen optie. Ik kan ja moeilijk aan de verplichtingen voldoen, om de bedrijfsarts vanuit de andere kant van de wereld te bezoeken :-(

De krappe arbeidsmarkt maakt werkgevers, behalve mijn huidige wel flexibeler: mijn huidige werkgever heeft de achterdeur wagenwijd open staan. Wat invloed heeft op de werkvloer en bij mij ook geleid heeft, tot een verstoorde arbeidsrelatie.

Mijn huidige werkgever verwacht namelijk dat ik het prutswerk, van onervaren jonge minderjarige medewerkers hersteld. Dat is ook een van de redenen dat ik nu een verstoorde arbeidsrelatie heb, want het behoort niet tot mijn taken. En daar heb ik dus een arbeidsconflict over: ze willen namelijk, dat ik dit allemaal herstel en tegelijkertijd mijn tempo verhoog |:(

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:02
Nu heeft normaal gesprokenje werkgever wel een goede reden om vakantie te weigeren wanneer je het zo invult dat je per direct ontslag neemt, het is goed te beargumenteren dat er zwaarwegend bedrijfsbelang is dat je iig wat tijd hebt om werk en verantwoordelijkheden over te dragen. Hoe dat precies zit als je al toestemming hebt voor vakantie, en vervolgens ontslag neemt, dat durf ik niet te zeggen, maar helemaal netjes is dat natuurlijk ook niet.

Waarbij het ook nogal uitmaakt of je een vakkenvuller bent en iedereen je werk per direct kan overnemen, of dat je bijvoorbeeld in de sales werkt en er nog 5 openstaande projecten zijn die jij draaide.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Honesty

kattenneus!

Gewoon gaan, het is altijd goed om een exitgesprek met de wg te doen en meteen alles op papier te zetten maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Dus ik zal gewoon mijn plan trekken en laat ze je maar naar de rechter te gaan.
Het lijkt me een beetje alsof een relatie uitgaat en een van de twee moet aan het idee wennen.
Hoop wel dat je werk dat op jouw goedkeuren hebt gedaan en niet zelf want ze mogen je niet zelf betermelden en bij veel cao blijf je ziek terwijl je vakantie viert.

[Voor 42% gewijzigd door Honesty op 13-12-2022 07:39]

festina lente

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:04
De werkgever heeft weinig te weigeren tenzij je een tijdelijk contract hebt (dan moet deze volgens termijn uitgevoerd worden). Een snelle zoektocht levert hier nodige bronnen voor op. Het is ook meer kenbaar maken dan dat het aanvragen is.

Daarnaast vraag ik me ook altijd af wat de werkgever verwacht dat er gebeurd als een gefrustreerde medewerker nog strak aan de uitwerk tijd gehouden wordt qua werk kwaliteit en sfeer op de werkvloer.

Wel kunnen ze weigeren om je vakantie dagen nog op te nemen aan het eind. Geen idee hoe je collega's jouw energie en inzet dan nog zullen ervaren bij zo'n situatie. Ikzelf zou dan bepaald niet meer gemotiveerd zijn (maar wel meewerken aan overdracht van taken en kennis tbv. De collega's)

Edit: o.a. deze gevonden

[Voor 13% gewijzigd door Aragnut op 13-12-2022 08:03]

• OscarK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:31
Voor zover ik weet is het aanvragen van ontslag alleen van toepassing bij ambtenaren. Voor 'normale' dienstverbanden heb ik hier nog nooit van gehoord.

• Aragnut
OscarK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:40:
Voor zover ik weet is het aanvragen van ontslag alleen van toepassing bij ambtenaren. Voor 'normale' dienstverbanden heb ik hier nog nooit van gehoord.
Dat komt omdat ambtenaren aangesteld worden, en niet aangenomen worden als werknemer (dit is in 2020 veranderd voor meeste functies).

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-02 16:01
Ja, erg vreemd. Ik zou gewoon een aangetekende brief (en bewaar je bonnetje ervan) naar je werkgever sturen en daarin zetten dat je ontslag neemt per datum X (waarschijnlijk 1 februari als het 1 kalendermaand opzegtermijn is.) met de opzegtermijn in achtneming. Dan heb jij aan je plicht voldaan en kan je werkgever je niks maken.

Dat je vakantie neemt tot die datum is het probleem van werkgever, dan had die maar niet jou zoveel vakantiedagen moeten laten opbouwen. Als je wel zou "moeten" werken van je werkgever, dan ben je al overspannen, dus kan je ook om die reden niet werken. Het is idd minder netjes om op die manier niet het werk te kunnen overdragen, maar in deze tijd heeft werkgever toch niet binnen een week een nieuwe kracht, dus heb je ook niemand om het aan over te dragen. Je kan wel een lijstje maken met de openstaande dingen die op jouw bordje nog liggen en die naar je manager sturen.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-02 14:18
Het klink een beetje als een bezorgde HR medewerker die op persoonlijke titel zoiets zegt. Deze probeert je te beschermen tegen een mogelijke fout. Natuurlijk ben je vrij om te gaan, we leven in een vrij land. Gewoon zeggen: Bedankt voor je bezorgdheid maar het is niet nodig hoor. Dat volstaat

Dat gezegd hebbende, misschien ben ik nog wat van de oude stempel maar ik zou zeker niet zo'n houding hebben van: Ach morgen heb ik wat nieuws, iedereen staat voor me in de rij. Als je dit gelooft en ook uitstraalt kan het nog wel eens tegenvallen.

Hanging on to the rollercoaster of life

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Ontslag weigeren zou je eerder verwachten als je voor het bedrijf onmisbaar bent bijvoorbeeld. Niet omdat je nog geen nieuwe baan hebt.

Ook vreemd dat je blijkbaar verlof neemt/krijgt terwijl je van een huisarts eerder de ziektewet je ziek moet melden.

Het complete verhaal leest een beetje of je in een speciaal traject zit of lees ik dat verkeerd?

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:54
Wat ik ervan begrijp wil TS op vakantie en dan is het normaal dat je vakantiedagen opneemt - ook als je ziek bent. Daarnaast zal ziekgemeld uitdienst ook niet zomaar gaan.

Om terug te komen op de hoofdvraag en zoals @Kurkentrekker al aangaf: stuur nog een mail met je opzegging naar manager en HR en verder niet te druk om maken. In het ergste geval ontslaan ze je :+

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 15:24

SambalBij

We're all MAD here

Belangrijk in deze is je opzegtermijn. Als die gewoon 1 maand betreft, en je hebt vóór 1 december opgezegd, dan werk je per 1 januari niet meer bij die werkgever.
Wat de werkgever daar van vindt is zijn probleem. En als ie dat denk te weigeren dan kun je daar m.i. heel kort over zijn. "Lieve werkgever, het was geen vraag, het was een mededeling. Met vriendelijke groet je-binnenkort-ex-werknemer"

In ieder geval heeft hij door het moelijk gaan doen wel impliciet bevestigd je opzegging gekregen, gelezen en begrepen te hebben, dus kan hij het denk ik ook niet meer gooien op te laat of op de verkeerde manier ingedient.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt geen acceptatie nodig van je werkgever. Je moet gewoon voldoen aan de termijnen.

Misschien is de werkgever in de war door je ziekteverlof. Hij mag je dan niet ontslaan, maar je mag wel ontslag nemen.

Als ik ontslag zou nemen zou ik beide doen, een ticket aanmaken bij HR en een mail naar mijn leidinggevende.
jip_86 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:08:

Het complete verhaal leest een beetje of je in een speciaal traject zit of lees ik dat verkeerd?
Dat denk ik ook, werkgever mag TS dan niet ontslaan. Maar TS mag dus wel ontslag nemen.

[Voor 51% gewijzigd door Marzman op 13-12-2022 09:49]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-02 15:43
Ik blijf het verrassend vinden dat er door sommige zo weinig kennis is over hun eigen contract of over dit soort belangrijke zaken. Je laten intimideren en denken dat je ontslag niet is geaccepteerd.. Wat een grap. Niet negatief bedoeld tegen TS, maar vooral tegen die werkgever. Alsof hij slaven in dienst heeft.

Normaal zou je je vakantiedagen niet eens in hoeven leveren als je ziek bent. Nu zie ik dat je (TS) hier geen probleem van maakt en die vakantie is al goedgekeurd. Lekker op vakantie gaan en nooit meer bij die werkgever terugkeren.

Sterkte met de situatie!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
Zo te lezen probeert de werkgever gewoon wat extra eruit te slepen... Gewoon weer beter melden(???) en ontslag weigeren. Zoals benoemd mag dat niet zomaar, dat moet heel goed beargumenteerd worden zolang jij wel voldoet aan je plichten en termijn(en).

Zorg dat alle communicatie op papier/digitaal gebeurt en je overal een kopie van houdt.

• Marco-Peters
Honesty schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:36:
Hoop wel dat je werk dat op jouw goedkeuren hebt gedaan en niet zelf want ze mogen je niet zelf betermelden en bij veel cao blijf je ziek terwijl je vakantie viert.
Nee dat hebben ze niet hoor, maar veel belang heb ik er ook niet aan dat ik straks 150u verlof uitbetaald zou krijgen. Het probleem is ook dat ik in het land waar ik nu, waarschijnlijk geen arts of laat staan psycholoog kan bezoeken die voldoet aan de Nederlandse arbo standaarden.

Maar helemaal volgens de regels is het natuurlijk niet wat ze gedaan hebben: ik wil wel nog eventjes na de vakantie, netjes alles inleveren en dan spreek ik nog wel een woordje. Echter wat mij betreft is er geen weg terug meer, want ze willen niet voldoen aan de eisen die in stel om bij ze te blijven werken.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Misschien lees ik er overheen, maar je noemt nergens of je een overeenkomst voor onbepaalde tijd hebt of een tijdelijk contract. Waarschijnlijk het eerste, maar wel relevant.

• Marco-Peters
Real schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:38:
[...]

Misschien lees ik er overheen, maar je noemt nergens of je een overeenkomst voor onbepaalde tijd hebt of een tijdelijk contract. Waarschijnlijk het eerste, maar wel relevant.
Vast contract: bij een tijdelijk contract, zou ik gewoon moeten werken tot mijn contract af zou lopen. Althans dat is wat ik op internet gevonden had.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

Speedmaster

Make my day...

Het zou kunnen zijn dat de werkgever 100% kostendragend is voor je WW uitkering. Dit is vaak een overeenkomst tussen werkgever en UWV waardoor de werkgever waarschijnlijk minder kosten heeft.

Als jij de ww in gaat ipv starten bij een nieuwe werkgever, moet jouw huidige werkgever opdraaien voor de ww uitkering. De vraagstelling vanuit je werkgever kan ik in deze dus wel begrijpen.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:57
Marco-Peters schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:46:
[...]

Vast contract: bij een tijdelijk contract, zou ik gewoon moeten werken tot mijn contract af zou lopen. Althans dat is wat ik op internet gevonden had.
Ook een tijdelijk contract kan je voor de tijd ontbinden zolang je je maar aan het opzeg termijn houdt.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:40
even los van de verstoorde arbeidsrelatie, heb je in je contract staan hoe de overeenkomst kan worden beeindigd, Dat dien je aan te houden en daarbij rekening te houden met de opzeg termijn. Meestal heb ik een maand of einde van de volgende maand voorbij zien komen.

Jouw werkgever, kan echter om zwaarwegende redenen je verlof nog we intrekken. Wat die redenen zijn zou ik echter niet weten.

Maar een simpel briefje met jouw ondertekening naar HR is afdoende om het contract eenzijdig te kunnen opzeggen. Beste werkgever, hierbij geef ik aan onze arbeidsovereenkomst te beeindigen, in acht neming van de opzeg termijn zal ik per datum X de samenwerking verbreken en niet langer werkzaam zijn voor bedrijf Y. Met vriendelijke groet, Marco-Peters.

• T-Forever
Speedmaster schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:53:
Het zou kunnen zijn dat de werkgever 100% kostendragend is voor je WW uitkering. Dit is vaak een overeenkomst tussen werkgever en UWV waardoor de werkgever waarschijnlijk minder kosten heeft.

Als jij de ww in gaat ipv starten bij een nieuwe werkgever, moet jouw huidige werkgever opdraaien voor de ww uitkering. De vraagstelling vanuit je werkgever kan ik in deze dus wel begrijpen.
klopt ook niet, want als je zelf stopt met werken heb je GEEN recht op WW, doet er in deze situatie dus niet toe.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:14
T-Forever schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:54:
[...]

Ook een tijdelijk contract kan je voor de tijd ontbinden zolang je je maar aan het opzeg termijn houdt.
Indien aanwezig. Het punt bij tijdelijke contracten is dat een opzegtermijn volgens mij geen verplicht onderdeel is en het dan neerkomt op wederzijds goedvinden.

Maar goed, bij een vast contract is dit niet relevant en mag een werkgever dit volgens mij niet zonder meer weigeren óf opeens aanvullende eisen stellen. Zolang de termijnen zoals aangegeven in de overeenkomst worden nageleefd heeft de werkgever weinig om er tegenin te brengen.

• Marco-Peters
tritimee schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:55:
even los van de verstoorde arbeidsrelatie, heb je in je contract staan hoe de overeenkomst kan worden beeindigd, Dat dien je aan te houden en daarbij rekening te houden met de opzeg termijn. Meestal heb ik een maand of einde van de volgende maand voorbij zien komen.
Nee dat heb ik geloof ik niet in mijn contract staan: maar er dus een HR platform, waar je arbeidsovereenkomst kunt beëindigen. Dit is de manier hoe ik het gedaan heb en dan wordt ook direct rekening gehouden, met de opzegtermijn. Welke toevalligerwijs in mijn vakantie viel.

Het is niet dat ze niet de tijd hebben om een vervanger te zoeken, want ik stond sowieso voor de komende 5 weken niet ingeroosterd. Alleen komen ze wel nog mijn overige verlofuren uit te betalen. Want tijdens corona heb ik heel weinig verlof opgenomen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je iets tastbaars van de weigering? Een mail waarin staat onder welke voorwaarde(n) het ontslag wordt geaccepteerd? In dat geval is de ontvangst vastgelegd en kun je dat zo nodig ook bewijzen. Verder heb je, zoals eerder al gezegd, natuurlijk geen instemming nodig: beëindiging is een eenzijdige wilsuiting. Dat zou ik ook terugsturen
Geachte heer/mevrouw,

Gelet op uw reactie op het indienen van mijn ontslag op [datum X], waarbij u voorwaarden stelt aan het accepteren daarvan, laat ik u weten dat ik de arbeidsovereenkomst reeds heb beëindigd per [datum Y]. Opzegging is een eenzijdige rechtshandeling en behoeft dan ook geen acceptatie uwerzijds. Uw uitnodiging om in te gaan op voorwaarden aan het ontslag sla ik daarom af; er valt simpelweg niets meer te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Thijsmans schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:05:
Heb je iets tastbaars van de weigering? Een mail waarin staat onder welke voorwaarde(n) het ontslag wordt geaccepteerd? In dat geval is de ontvangst vastgelegd en kun je dat zo nodig ook bewijzen.
Zo'n e-mail dus ook opslaan/printen bijvoorbeeld. Werkgevers kunnen ineens de toegang tot werkmail stopzetten en als daar je bewijs ligt, moet je weer apart die specifieke mail vorderen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45
Heb je nadat HR jou dat voorstel over 'we accepteren je ontslag als je een nieuwe baan hebt gevonden' heeft gedaan al aangegeven dat dat niet nodig is en dat je toch gewoon ontslag wilt?

Zo niet, waarom heb je dat nog niet gedaan?
Zo wel, wat was daarop de reactie?

En dit vind ik nogal hoopvol gedacht:
Zeer waarschijnlijk heb ik ook al nieuw werk gevonden, alleen ik moet nog even de potentiële werkgever interviewen: de rollen zijn eigenlijk tegenwoordig omgedraaid, een werkgever solliciteert bij een potentiële medewerker. Je hebt dus binnen no time nieuw werk, zelfs als je al vast je huidige arbeidscontract opzegt en wellicht een maandje van je spaargeld leeft.
Heb je hier zelf ervaring mee in het laatste jaar of 2, of denk je dat door wat je op internet leest? Met een beetje geluk is dat hoe het gaat voor je, maar met een beetje pech zijn werkgevers toch wat kieskeuriger en zit je langer dan een maand werkloos thuis.

Wij zoeken ook werknemers, maar krijgen voor alle vacatures (developers en designers) altijd nog meerdere kandidaten, en als we ze niet goed genoeg of geschikt genoeg vinden, dan bedanken we toch. Liever een paar maanden doorzoeken naar iemand die wel geschikt is, dan iemand nú aannemen 'omdat er niks anders is'.

The devil is in the details.

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-02 14:17
Ik lees hier regelmatig interessante discussies, ook over werkgerelateerde zaken. Nu zit ik zelf met een situatie, waarin mijn werkgever mijn ontslag niet geaccepteerd heeft. Dit heb ik ingediend via het HR portaal, welke mijn werkgever gebruikt. Volgens de wetgeving mag je bij wijze van spreken ook je ontslag indienen per postduif, dus dat mag ook digitaal. Nu kan ik niet eens mijn ontslag meer indienen via dit HR portaal, dus de volgende stap is via email.
Je arbeidsovereenkomst opzeggen mag per brief maar kan ook per email. In gezeur te voorkomen kan je het met een aangetekende brief versturen, maar per email is ook gewoon rechtsgeldig.

Je opzegtermijn als werknemer is altijd 50% van de opzegtermijn van je werkgever. Als er in je contract staat dat je werkgever een opzegtermijn van 2 maanden heeft, dan is je opzegtermijn 1 maand. Als er in je contract iets staat wat niet aan die 50% voldoet, dan geld de standaard 1 maand voor werknemer en 2 maanden voor werkgever.

Je werkgever hoeft geen accoord te geven voor je ontslag als je aan deze opzegtermijn voldoet. Een rechtsbijstandverzekering of vakbond/Unie kan dit ook bevestigen en dit richting je werkgever bekrachtigen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als mensen ontslag nemen in een opwelling/ emotioneel moment is dat niet altijd rechtsgeldig (dit als bescherming van de werknemer). Omdat je als ziek genoteerd staat en een arbeidsconflict hebt is het allicht een voorzichtigheidsmaatregel van HR?
Marco-Peters schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:38:
Het is niet dat ze niet de tijd hebben om een vervanger te zoeken, want ik stond sowieso voor de komende 5 weken niet ingeroosterd. Alleen komen ze wel nog mijn overige verlofuren uit te betalen. Want tijdens corona heb ik heel weinig verlof opgenomen.
Maar inwerken van de vervanger kan wel een redelijke grond van de werkgever zijn om verlof te weigeren. Jij zou tot einde overeenkomst met verlof zijn?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50
fastedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:12:
[...]
Je opzegtermijn als werknemer is altijd 50% van de opzegtermijn van je werkgever. Als er in je contract staat dat je werkgever een opzegtermijn van 2 maanden heeft, dan is je opzegtermijn 1 maand. Als er in je contract iets staat wat niet aan die 50% voldoet, dan geld de standaard 1 maand voor werknemer en 2 maanden voor werkgever.
Rijksoverheid.nl is het niet met je eens.

Dat geldt alleen als je een opzegtermijn van langer dan een maand overeen bent gekomen met je werkgever.
Heeft u een contract voor onbepaalde tijd? Dan heeft u een opzegtermijn van 1 maand. Dit betekent dat u 1 maand van tevoren uw contract moet opzeggen. Het gaat om een kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de 1e van de volgende maand.
U mag een langere opzegtermijn afspreken met uw werkgever. Deze afspraak moet u dan in uw contract laten zetten. Uw opzegtermijn mag niet langer zijn dan 6 maanden. Is uw opzegtermijn langer dan 1 maand? Dan moet die van uw werkgever 2 keer zo lang zijn.

2 maanden opzegtermijn voor de werkgever geldt alleen als de werknemer tussen 5 en 10 jaar in dienst is, aldus het UWV
In de cao of de arbeidsovereenkomst staat hoelang de opzegtermijn is. Is er geen termijn vastgelegd? Dan geldt de wettelijke opzegtermijn. Hoe langer uw werknemer in dienst is geweest, hoe langer de wettelijke opzegtermijn is, namelijk:

minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn;
5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn;
10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn;
15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.

This is absolutely ridiculous

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-02 16:11
Vaag verhaal waarbij de feiten juist enorm belangrijk zijn. Rondom de termijnen van ontslag (geven of nemen) gelden vooral feitelijke eisen.

Omdat je die feiten, ondanks vragen, niet deelt stel ik je hier een lijstje vragen die je enkel hoeft te bevestigen of ontkrachten:
- heb je vóór 1 December schriftelijk (mail of portal) je ontslag genomen?
- staat er in je contract niets opgenomen over een opzegtermijn die voor jou als werknemer langer is dan één maand?

Allebei bevestigd? 1 januari 2023 ben je vrij man, we gaan verder met de vraag: moet je nog werken? Weer twee opties:

- had je de hele maand december al verlof opgenomen en was dit goedgekeurd?
- had je in november een aanvraag gedaan tot verlof over heel december en heeft je werkgever daar minimaal twee weken niet op geantwoord?

één van twee bevestigd? Je hoeft niet meer te werken tot je einddatum.

Kun je één van deze zaken niet bevestigen dan is ligt het voor de hand dat er iets anders van toepassing is:
- een langere opzegtermijn of niet op tijd opgezegd (voor 1 december) geeft een latere datum uit dienst.
- je verlof kun je niet uit jezelf ineens opnemen. Hoewel je werkgever dit niet zomaar mag weigeren kunnen daar wel redenen voor bestaan. Dat jij niet stond ingepland speelt mee, maar is niet doorslaggevend. (Zie ook https://www.das.nl/werk-en-inkomen/vakantiedagen)

Tot slot: je geeft aan dat er ziekte speelt en dat je in conflict bent. HR wilt zeker weten dat jij ondubbelzinnig je ontslag indient. Men heeft bijvoorbeeld - goedbedoeld - willen controleren dat jij uit dienst gaat en de consequenties overziet. Men wilt voorkomen dat jij je ontslagname later ongedaan maakt en ze je met terugwerkende kracht in dienst krijgen. Daarom vragen ze hoogstwaarschijnlijk naar je nieuwe baan en wijzen ze je op het verlies van WW. Heb je al teruggestuurd: "ik ben me bewust van alle gevolgen en ik wil echt ontslag nemen per [datum]"? Zie ook deze blog: https://cascadeadvocaten....t%20geval%20geen%20sprake.

[Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 13-12-2022 14:53]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sham27 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:36:
Wat ik ervan begrijp wil TS op vakantie en dan is het normaal dat je vakantiedagen opneemt - ook als je ziek bent.
Als je ziek wordt in je vakantie, moet dat omgezet worden naar ziekteverlof ipv vakantiedagen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• think12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-12-2022
Ja, overkwam mij ook. Hele andere situatie, bedrijfje van vijf mensen en de directie was op vakantie. Ik wist het al een paar weken en wilde niet de vakantie van de directie verstoren dus wachtte tot na hun vakantie maar wel binnen opzegtermijn. Directie was zeer boos en dreigde met rechtszaak.

Ik heb mijn eigen opvolger gezocht en gevonden, maar was bang geworden dat de directie mijn volgende werkgever zou bellen. Directielid was een straatvechter dus volgens mij niet mijn paranoia. Dus ik wilde niet zeggen wat mijn volgende werkgever was. En daarover werd de directie dan nog bozer want ze dachten dat ik bij de concurrent zou gaan werken wat ik niet mocht volgens een concurrentiebeding.

|k had ook aangeboden op zaterdag mijn opvolger in te werken tegen betaling maar dat wilde de directie niet.

Ik vind het jammer dat het zo gelopen was want ik had erg mijn best gedaan om dit goed af te ronden. Achteraf had ik bij mijn nieuwe werkgever moeten vragen of ik niet een paar weken later in dienst mocht treden.

[Voor 15% gewijzigd door think12 op 13-12-2022 15:21. Reden: aanvullimg]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:54
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:09:
[...]
Als je ziek wordt in je vakantie, moet dat omgezet worden naar ziekteverlof ipv vakantiedagen.
Klopt.
Maar het is een andere situatie als je langdurig ziek bent en bezig bent met re-integratie traject, daar doelde ik op. Al is dat hier niet direct van toepassing teruglezend.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Overigens was ik volgens de huisarts overspannen: na mijn ziekmelding vanwege het conflict op werk, ben ik langs de huisarts geweest. Die zei ik was overspannen, maar gelukkig geen burnout.
Die “Overigens” verklaart wellicht de houding van je werkgever en de idiote eis om pas je ontslag te accepteren als je nieuwe baan hebt. Als jij namelijk ontslag neemt met deze geschiedenis, je ziek wordt binnen vier weken, je wellicht toch een ziektewet uitkering kunt krijgen. Dit noemen ze nawerking en kost je werkgever dus geld. Ze willen dit risico beperken door te eisen dat je pas ontslag mag nemen als je een nieuwe werkgever hebt gevonden. Tenminste, dat zou mijn inschatting zijn als ik het zo lees.

Staat helemaal los van wat hier gezegd is en wat je wettelijke rechten zijn bij ontslag nemen :)

• Marco-Peters
Mr. Stom schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:50:
Vaag verhaal waarbij de feiten juist enorm belangrijk zijn. Rondom de termijnen van ontslag (geven of nemen) gelden vooral feitelijke eisen.

Omdat je die feiten, ondanks vragen, niet deelt stel ik je hier een lijstje vragen die je enkel hoeft te bevestigen of ontkrachten:
- heb je vóór 1 December schriftelijk (mail of portal) je ontslag genomen?
- staat er in je contract niets opgenomen over een opzegtermijn die voor jou als werknemer langer is dan één maand?
Yep voor 1 december had ik mijn ontslag ingediend: voor mijn werk geld een opzegtermijn van 4 weken, dus geen maand.
Allebei bevestigd? 1 januari 2023 ben je vrij man, we gaan verder met de vraag: moet je nog werken? Weer twee opties:

- had je de hele maand december al verlof opgenomen en was dit goedgekeurd?
Ja dat verlof stond allang gepland en was ook goedgekeurd: ik was voor mijn vakantie ook al aan het solliciteren, maar toen was nog geen sprake van een verstoorde arbeidsrelatie. De details daarvan hou ik liever voor mij, al heb ik er wel al iets over losgelaten.
Tot slot: je geeft aan dat er ziekte speelt en dat je in conflict bent. HR wilt zeker weten dat jij ondubbelzinnig je ontslag indient. Men heeft bijvoorbeeld - goedbedoeld - willen controleren dat jij uit dienst gaat en de consequenties overziet. Men wilt voorkomen dat jij je ontslagname later ongedaan maakt en ze je met terugwerkende kracht in dienst krijgen. Daarom vragen ze hoogstwaarschijnlijk naar je nieuwe baan en wijzen ze je op het verlies van WW. Heb je al teruggestuurd: "ik ben me bewust van alle gevolgen en ik wil echt ontslag nemen per [datum]"? Zie ook deze blog: https://cascadeadvocaten....t%20geval%20geen%20sprake.
Dit verhaal kan ik al: mijn operationele manager, die zei simpelweg. Of ik wel de gevolgen wist, alleen ee wordt net alsof gedaan dat ik mij daar niet in verdiept zou hebben. Dat ik geen recht heb op een WW dat weet ik bijvoorbeeld en dat risico neem ik bewust, want ondertussen ben ik hersteld en ik sta nog steeds achter mijn keuze.

De verstoorde arbeidsrelatie/arbeidsconflict

Maar goed, ze zag het natuurlijk ook totaal niet aankomen hoor: ik heb weleens dreigend gezegd, als er bepaalde zaken niet zouden veranderen dan was ik weg. Echter dat ik met idee speelde om ook daadwerkelijk ontslag te nemen, dat heb ik voor mij gehouden. Ze wisten wel al dat ik al aan het solliciteren was.

En mijn werkgever had mij immers al beter geschreven: dan ben ik schijnbaar niet ziek? Ik was wel overspannen ja, dus dat was mijn ziekte dan. Maar naar mijn gevoel zitten ze mij gewoon dwars. Waarschijnlijk kun je niet eens ontslag nemen als je nog ziek geschreven staat? Of vergis ik mij hier in?

Want ik heb al aangegeven, dat ik een sollicitatie bij de concurrent heb en een concurrentiebeding heb ik niet. Gezien de krappe arbeidsmarkt had ik ook van zoiets: ik zeg al vast mijn arbeidsovereenkomst op, dan kan ik in nieuwe jaar bij een nieuwe werkgever beginnen.

Overmorgen heb ik het sollicitatiegesprek: je merkt echt dat werkgevers wanhopig beginnen te worden, want het was geen enkel probleem om een video meeting te doen. Terwijl ik niet eens in Nederland ben en pas volgend jaar, kan beginnen met werken. Mijn vakgebied is namelijk niet zo schokkend hoor, het is gewoon werk in de detailhandel ;)

In de detailhandel nemen ze het ook nooit zo serieus met het registeren van je overuren, dat is bij mij ook al gebeurd. Dus het is echt een opeenstapeling van zaken, wat uiteindelijk tot een verstoorde arbeidsrelatie geleid heeft.

Het werk in de detailhandel ligt namelijk ook voor het oprapen: ze smeken letterlijk om medewerkers, maar aan de andere kant laten ze de achterdeur wagenwijd open staan en ervaren personeel loopt gewoon weg. Daarvoor in de plaats komt vaak jong ( minderjarig ), onervaren en klantonvriendelijk personeel voor in de plaats. Meestal lopen ze de kantjes er ook vanaf, want Tik Tok is veel belangrijker dan je werk goed doen.

Er wordt van mij dan verwacht dat ik alle deze fouten herstel, vaak gewoon bewust gedaan uit luiheid: dan vind bijvoorbeeld plotseling een doos Chromecast's tussen TV's gedumpt, inplaats op de juiste afdeling in de rekken ingeruimd. Dit is dus een van de redenen, wat tot mijn verstoorde arbeidsrelatie geleid heeft. Ik zit niet in een leidinggevende functie en wordt er dus niet voor betaald, dus ik heb een grens gesteld en uiteindelijk geen verbetering waargenomen. Waarna ik aangegeven heb, niet langer dit soort fouten te herstellen.

Daarnaast ben ik ingedeeld in een te lage functie, terwijl ik werkzaamheden uitvoer waarbij een hogere functie hoor. Ze weigeren mij in te delen in die hogere functie met bijpassend loon, maar verwachten wel dat ik die werkzaamheden blijf uitvoeren die niet bij mijn lagere functie horen.

PS er is een tijdverschil van 7 uur, dus neem het mij niet kwalijk dat ik niet op iedereen kan reageren. Ik heb in dit bericht het meeste neergezet. De genoemde voorbeelden heb ik wel aangepast, want ik ben niet werkzaam bij de Duitse electronica winkel. Wel in de detailhandel, wat voor winkel dat hou ik uit privacy overwegingen liever voor mij.
think12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:15:
maar was bang geworden dat de directie mijn volgende werkgever zou bellen. Directielid was een straatvechter dus volgens mij niet mijn paranoia. Dus ik wilde niet zeggen wat mijn volgende werkgever was. En daarover werd de directie dan nog bozer want ze dachten dat ik bij de concurrent zou gaan werken wat ik niet mocht volgens een concurrentiebeding.
Daar ben ik ook bang voor: al zie ik mijn werkgever daar niet direct voor aan hoor. Maar het zou in je nadeel kunnen werken, als je verklapt bij welke potentiële werkgever je bent aan het solliciteren.

Maar gelukkig heb ik geen concurrentiebeding, dus zolang ik mij netjes aan de opzegtermijn hou: dan mag ik over vier weken, oftewel volgend jaar bij de concurrentie beginnen. Al kan ik wel voorstellen, dat mijn huidige werkgever wellicht bang is dat dan meer collega's mij pad volgen.

Alleen ik ben iemand, die laat zich op het inleveren van werkkleding en naamkaartjes straks toch niet meer bij mijn oude werkgever zien. Ik vind dat altijd ongemakkelijk, vooral als de reden dat ik er weg gegaan ben een arbeidsconflict/verstoorde arbeidsrelatie was.
Sissors schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:33:
Waarbij het ook nogal uitmaakt of je een vakkenvuller bent en iedereen je werk per direct kan overnemen, of dat je bijvoorbeeld in de sales werkt en er nog 5 openstaande projecten zijn die jij draaide.
Getuige op de manier waarop Albert Heijn momenteel vakkenvullers probeert te vinden, lijkt mij dat achterhaald dat genoeg vakkenvullers hebben: er wordt letterlijk voor medewerkers gesmeekt, maar ze mogen alleen niet meer dan € 3,50 per uur kosten. Ik heb van die briefjes zien hangen tijdens het boodschappen doen: in iedere gang matties maken 7(8)7

Maar goed ik werk in een hogere functie in de detailhandel, dus geen supermarkt. Echter ook bij ons worden minderjarige medewerkers aangenomen, die er puur zijn om de rekken te vullen. Ik ben gewoon een verkoper, alleen ik denk niet dat ze zo snel iemand vinden met dezelfde ervaring en klantvriendelijkheid.

[Voor 60% gewijzigd door Marco-Peters op 13-12-2022 16:35]

• T-Forever
think12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:15:
Ja, overkwam mij ook. Hele andere situatie, bedrijfje van vijf mensen en de directie was op vakantie. Ik wist het al een paar weken en wilde niet de vakantie van de directie verstoren dus wachtte tot na hun vakantie maar wel binnen opzegtermijn. Directie was zeer boos en dreigde met rechtszaak.

Ik heb mijn eigen opvolger gezocht en gevonden, maar was bang geworden dat de directie mijn volgende werkgever zou bellen. Directielid was een straatvechter dus volgens mij niet mijn paranoia. Dus ik wilde niet zeggen wat mijn volgende werkgever was. En daarover werd de directie dan nog bozer want ze dachten dat ik bij de concurrent zou gaan werken wat ik niet mocht volgens een concurrentiebeding.

|k had ook aangeboden op zaterdag mijn opvolger in te werken tegen betaling maar dat wilde de directie niet.

Ik vind het jammer dat het zo gelopen was want ik had erg mijn best gedaan om dit goed af te ronden. Achteraf had ik bij mijn nieuwe werkgever moeten vragen of ik niet een paar weken later in dienst mocht treden.
Waren ze dan niet boos geweest? binnen termijn is binnen termijn.
Je word betaald voor jouw tijd, niks meer, niks minder. Loyaal richting jou zijn ze ook niet, dus hoef jij ook niet richting hun te doen.

Je hebt een opvolger voor ze gevonden, alleen dát al..... _/-\o_ daar moeten ze je dankbaar voor zijn. en anders niet piepen en gewoon fatsoenlijk betalen. was jij nooit verder gaan kijken waarschijnlijk.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bombadil schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:21:
Als mensen ontslag nemen in een opwelling/ emotioneel moment is dat niet altijd rechtsgeldig (dit als bescherming van de werknemer). Omdat je als ziek genoteerd staat en een arbeidsconflict hebt is het allicht een voorzichtigheidsmaatregel van HR?
Bingo. De werkgever wil voldoen aan zijn zorgplicht. Anders kan hij het UWV op zijn dak krijgen op het moment blijkt dat je niet-arbeidsgeschikt (ziek) uit dienst gaat. Hij wil je graag even spreken om een aantal zaken af te checken en goed vast te leggen. Inclusief dat jij jezelf beter meldt en de werkgever kan inschatten dat zij redelijkerwijs ook jou betermelding kunnen accepteren.

Het zelf risicodrager zijn voor de WW is onzin, want als jij ontslag neemt ook geen recht op ww. (beetje zwart/wit en niet helemaal waar, want als jij in een opwelling ontslag neemt zie hierboven en krijg je wellicht alsnog ww (maar met strafkorting).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• fastedje
Ridicuul schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:31:
[...]

Rijksoverheid.nl is het niet met je eens.
2 maanden opzegtermijn voor de werkgever geldt alleen als de werknemer tussen 5 en 10 jaar in dienst is, aldus het UWV
De bovenstaande link beschrijft heel duidelijk dat dit alleen geldt als er geen opzegtermijn in je contract staat.
Voor de rest klopt mijn verhaal zover ik kan zien wel: dit was natuurlijk een compacte samenvatting, voor specifieke situaties is het toch altijd verstandig om het wetsartikel goed door te lezen (of om een adviseur te raadplegen).

• Batavia
  • Laatst online: 19:23
Er zijn ook regels die zeggen dat je niet ontslag mag nemen en dan 5 weken vakantie nemen. Je werkgever moet namelijk in die maand tijd kans krijgen overdracht te doen van werkzaamheden.
Dus als nagenoeg je hele opzegtermijn vakantie is heb je de keus tussen vakantie annuleren of later vertrekken.

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02 16:29
fastedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:12:
Je arbeidsovereenkomst opzeggen mag per brief maar kan ook per email.
Vorig jaar had ik een werknemer die mijn kantoor binnenkwam, me een hand gaf en me bedankte voor de tijd die hij voor me gewerkt had en me vertelde dat ie vrijdag voor het laatst zou komen. Hij had me een email gestuurd, naar zijn mening drie maanden terug. Ik had niets.

Juridisch gezeur en aan het einde kon de werknemer niet aantonen dat ik de email had ontvangen en dat hij er niet vanuit mocht gaan dat ik de mail had ontvangen omdat er geen antwoord was. De verzekering van de werknemer heeft de uitzendkracht die ik moest inhuren voor 9 weken betaald. Ik weet ook dat ze bezig zijn dat te verhalen op de werknemer. Bijna 11 duizend euro.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53
Batavia schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:11:
Er zijn ook regels die zeggen dat je niet ontslag mag nemen en dan 5 weken vakantie nemen. Je werkgever moet namelijk in die maand tijd kans krijgen overdracht te doen van werkzaamheden.
Dus als nagenoeg je hele opzegtermijn vakantie is heb je de keus tussen vakantie annuleren of later vertrekken.
Ben benieuwd naar de bron van deze regels!

Daarnaast heeft hij eerst vakantie aangevraagd en gekregen, voor 5 weken.
Ik neem aan dat hij voor zijn vakantie alles heeft overgedragen, tenzij hij werk heeft wat normaliter 5 weken kan wachten....

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• Aragnut
benieuwd wat een werkgever verwacht als je een werknemer forceren om op de zaak te komen op zo'n moment. Heb het idee dat de gemiddelde persoon niet bepaald gemotiveerd ter werk zal gaan. Als het in overleg gaat is het natuurlijk anders, maar hier is door TS gekozen bewust om weg te gaan de de slechte werksfeer.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben je nu ziek of niet? Want als je ziekgemeld bent, dan hoor je niet op vakantie te gaan. Je hoort dan thuis te zijn, en alles te doen aan je herstel.
Als je meent dat een vakantie goed is voor je herstel, dan is dat in overleg met je arts. Heb je dat niet overlegd, dan maak je je positie er niet beter op doordat je niet beschikbaar bent om met de bedrijfsarts te praten.

Daarbij, je verlof kan gewoon ingetrokken worden als blijkt dat je eerst je vakantiedagen opneemt en inplant, en dan opeens aangeeft niet meer te zullen terugkeren. Dan kan je werkgever gewoon van je verlangen, mits goed gemotiveerd, dat je nog een paar dagen komt om je werkzaamheden over te dragen. Nu zal dat bij een baan in de detailhandel, waarin je geen aansturende functie hebt, redelijk meevallen, maar je mag er niet zonder meer van uitgaan dat je eerst je vakantie kunt inplannen, en na goedkeuring ineens je ontslag indienen om vervolgens als het ware onder je opzegtermijn uit te komen.

Maar goed, de vraag blijft staan: ben je nu ziek, of niet? Want als jij je in je vakantie weer beter hebt gemeld, dan zou je werkgever dus kunnen verlangen dat je weer op je werk verschijnt. En dat is dan toch echt jouw verantwoordelijkheid, ook al zit je in een tijdszone 7 uur verderop. Het alternatief van niet komen opdagen is ontslag op staande voet, maar ook dat de schade die de werkgever daaruit heeft, op jou verhaald kan worden.

En daarnaast heb ik een beetje twijfels bij deze verstoorde arbeidsrelatie. Het klinkt alsof je je werk gewoon niet leuk vindt omdat je opruimklusjes moet doen voor anderen (Je gaf aan dat er een Chromecast tussen de TV's lag die daar niet hoort. Prima en terecht dat je dat vervelend vindt, maar al zou dit dagelijkse kost zijn en jij moet dat netjes opruimen, dan is dat nog steeds geen reden voor een arbeidsconflict). Dit is al helemaal geen reden om je ziek te melden natuurlijk. Vind ik ergens ook wel vreemd. Je zegt een 'hogere functie' te hebben in de detailhandel, maar tegelijkertijd is het jouw taak om te zorgen dat de schappen er netjes uitzien. Dan ben je dus verkoper in een Media Markt, BCC, Coolblue, of een dergelijke zaak. Dan hoort het er toch ook bij dat je zorgt dat je zaak er netjes uitziet? En als je steeds de puinhoop van onervaren vakkenvullers moet opruimen, dan hoort het er ook een beetje bij dat je hen hier op aanspreekt.

Maar goed, het is duidelijk: jij hebt geen zin meer in deze baan, terecht of niet, en je wilt iets anders gaan doen. Zeg je baan op, doe gedurende je opzegtermijn braaf wat er van je wordt gevraagd, en loop met opgeheven hoofd de deur uit. Door met termen als 'arbeidsconflict' en 'verstoorde arbeidsrelatie' te gaan strooien, maak je de situatie er niet beter op en krijg je alleen maar hakken in het zand reacties. Besef ook dat het niet slim is om tijdens je ziekmelding lekker 7 tijdzones verderop te gaan vertoeven, en houd er voorzichtig rekening mee dat als je werkgever hier echt moeilijk over wil gaan doen, jij aansprakelijk gesteld kunt worden voor de schade die daaruit voortvloeit. Aan de andere kant, de kans dat men het zo hoog wil spelen zie ik dan weer niet zo groot zijn.

Oh, en je baan opzeggen terwijl je notabene het sollicitatiegesprek voor de volgende baan nog moet voeren, dát is echt onverstandig. Je hebt jezelf in een moeilijke onderhandelingspositie gebracht: je kunt lastig weglopen als het aanbod van de tegenpartij je niet bevalt. Daarmee lever je en belangrijk deel van je positie in.

• Marco-Peters
Spiff schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:53:
[...]
Ik neem aan dat hij voor zijn vakantie alles heeft overgedragen, tenzij hij werk heeft wat normaliter 5 weken kan wachten....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Marco-Peters
Kurkentrekker schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:54:
Oh, en je baan opzeggen terwijl je notabene het sollicitatiegesprek voor de volgende baan nog moet voeren, dát is echt onverstandig. Je hebt jezelf in een moeilijke onderhandelingspositie gebracht: je kunt lastig weglopen als het aanbod van de tegenpartij je niet bevalt. Daarmee lever je en belangrijk deel van je positie in.
Members only:

[Voor 79% gewijzigd door Marco-Peters op 14-12-2022 07:04]

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:04
Als ik het zo lees, is de situatie waar je je nu over opwindt, al langdurig zo en is er niet inhoudelijk echt wat verandert. Waarom dan niet eerst wat anders zoeken (vooral als je het als makkelijk in schat) en dán pas opzeggen?
Dan dek je in ieder geval het risico af dat het toch niet zo makkelijk gaat en je zonder komt te zitten. En tegelijk probeer je wel voor jezelf te regelen dat je datzelfde urenaantal tegen een normaal loon kunt werken.

Ik snap dat de huidige situatie stress geeft i.c.m. je rechtvaardigheidsgevoel. Maar zonder werk zitten en langer doen over de zoektocht naar ander werk, geeft vermoedelijk meer stress (vooral met prijsstijgingen erbij).

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:27
@Marco-Peters

Members only:

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Batavia
  • Laatst online: 19:23
Spiff schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:53:
[...]

Ben benieuwd naar de bron van deze regels!

Daarnaast heeft hij eerst vakantie aangevraagd en gekregen, voor 5 weken.
https://ontslag.nl/opzegg...emen-vergeet-drie-punten/

kijk bijvoorbeeld naar punt 2. Het gaat dan niet om tijd, maar om kennis. De mogelijkheid om kennis over te dragen naar een collega is waar je een werkgever in staat toe moet stellen.

als hij jou 5 weken vakantie geeft in de veronderstelling dat je daarna 6 maanden voor hem werkt is niet het zelfde als 5 weken vakantie en de dag voordat je vertrekt dien je je maand opzegtermijn in

[Voor 27% gewijzigd door Batavia op 14-12-2022 08:40]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aragnut schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:01:
De werkgever heeft weinig te weigeren tenzij je een tijdelijk contract hebt (dan moet deze volgens termijn uitgevoerd worden). Een snelle zoektocht levert hier nodige bronnen voor op. Het is ook meer kenbaar maken dan dat het aanvragen is.

Daarnaast vraag ik me ook altijd af wat de werkgever verwacht dat er gebeurd als een gefrustreerde medewerker nog strak aan de uitwerk tijd gehouden wordt qua werk kwaliteit en sfeer op de werkvloer.

Wel kunnen ze weigeren om je vakantie dagen nog op te nemen aan het eind. Geen idee hoe je collega's jouw energie en inzet dan nog zullen ervaren bij zo'n situatie. Ikzelf zou dan bepaald niet meer gemotiveerd zijn (maar wel meewerken aan overdracht van taken en kennis tbv. De collega's)

Edit: o.a. deze gevonden
Ook tijdelijke contracten kennen een opzegtermijn in de meeste gevallen. En anders kun je middels een vaststellingsovereenkomst er onderuit. Wellicht is dit ook nu een optie.

Members only:

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2022 09:00]

• Marco-Peters
Members only:

Maar goed het is veel frustratie, stress, overspannenheid en een gevoel van oneerlijk en gediscrimineerd worden vanwege een ontwikkelingsstoornis. Als ik naar de rechter kon stappen, dan deed ik dat.

Echter ik geloof als ik het zover laat lopen, dan ben ik echt helemaal te einde raad. Met autisme en of ADHD, ik heb beide: sta je in-principe al 2-0 achter, want het is extreem lastig om ik conflict situaties je emoties niet de overhand te laten nemen.

En op top op de vuurpijl, ben ik ook nog met lokale autoriteiten van het land waar ik ben in de problemen gekomen. Mijn vrouw, had snel snel haar nummer gegeven voor de coronatest. Dus nu denkt de Hongkongse regering, dat ik de test niet gedaan heb. Waar mijn vrouw dacht dat ze het opgelost had, echter nu heb ik een brief gekregen dat ik op 3 januari moet komen uitleggen waarom ik de coronatest niet gedaan heb 8)7

Die heb ik dus wel gedaan: maar de IT systemen zijn gewoon dom en mijn vrouw, die wilde het snel snel doen. Ze sleept mij ook overal naartoe, terwijl ik als ik heel eerlijk gewoon rust nodig heb.

[Voor 25% gewijzigd door Marco-Peters op 14-12-2022 09:49]

• Marco-Peters
Members only:

• DVX73
  • Registratie: November 2012
Members only:

• Marco-Peters
Ze mogen het gewoon doen: ik kan wel een rechtzaak tegen het UWV gaan beginnen, maar de kans dat ik die ga winnen? Bezwaar heb ik wel aangetekend, maar bij het UWV klaren ze dat toch standaard ongegrond.

Ik kan het eerlijk gezegd ook niet aan, om het te laten escaleren in een juridische strijd. Anders had ik mij wel ziek gemeld i.p.v. omslag nemen en ander werk vinden. Waarvan ik wel overtuigd ben, dat ik wel 15 uurtjes per week tegen normaal loon moet kunnen werken. Fulltime lukt mij niet, maar parttime red ik wel.

Waarbij wel hoop nog wat rust te kunnen krijgen de komende weken, want dat heb ik wel nodig. Is alleen lastig in een hectische stad als Hongkong. Thuis blijven was geen optie, want ik heb nog een dochtertje welke mijn nationaliteit heeft. En mijn gezin wil ik natuurlijk ook niet in de steek laten.

[Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 14-12-2022 10:10]

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 14:29
T-Forever schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:54:
[...]

Dit geldt alleen als er een opzegtermijn is afgesproken. In beginsel is een tijdelijk contract bindend voor beide partijen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PatrickH89 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:22:
Dit geldt alleen als er een opzegtermijn is afgesproken. In beginsel is een tijdelijk contract bindend voor beide partijen.
En ook al heb je geen opzegtermijn afgesproken, kun je alsnog eerder dan de afgesproken einddatum het contract opzeggen door middel van de vaststellingsovereenkomst.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-12-2022 11:35]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:31
Je hebt geen 'standaard' baan maar een baan vanuit Wajong, op basis van je ADHD en autisme. Dat is iets waar jij rekening mee moet houden, maar ook je werkgever vanuit hun zorgplicht.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om in een normaal gesprek met je werkgever je frustraties te bespreken, die er voor zorgen dat je zo boos bent geworden. Misschien heeft de werkgever onvoldoende rekening gehouden met de werkomstandigheden die bij jou passen? Misschien heb jij je ergernissen te lang voor je gehouden, waardoor je nu zo boos bent?

Na afloop van dat gesprek kun je dan beide besluiten hoe jullie verder gaan: toch nog meer gesprekken of uit elkaar gaan?

Door nu te proberen iets te forceren, kom je in de wereld van juridische conflicten en boosheid terecht. Waar is dat goed voor: om een of twee maanden eerder weg te kunnen? Dat is al die boosheid toch niet waard? Probeer de rust terug te vinden. Jij wil gewoon lekker werken en gewaardeerd worden. Ook jouw collega's willen dat, maar hebben soms andere belangen dan jij. Daar praat je dan over en kijk je of je er uit kan komen.

Dus mijn advies: haal rustig adem, stuur je werkgever een mail waarin je schrijft dat je ongelukkig was met je werksituatie en daarom hebt gedaan wat je hebt gedaan, maar dat je daar voor nu vanaf ziet en er toch eerst over wil praten. Als dat gesprek tot niets leidt, kun je altijd nog proberen ergens anders te gaan werken. Dat kan dan zelfs in goed gezamenlijk overleg, dat is veel fijner vertrekken. Maar als het gesprek wel tot iets leidt, dan heb je er een betere werkrelatie aan over gehouden.

• Lethalis
  • Niet online
Ik heb hier geen ervaring mee... alleen dan dat de werkgever zich belazerd voelde en allemaal dingen begon uit te kramen als dat hij mijn benen zou breken als ik naar de concurrent zou gaan 8)7

Destijds vond ik het geen goed idee om te vertellen waar ik ging werken en daar werden ze heel wantrouwend van. Ondanks dat het niks met ze te maken had (ik kende als senior developer alle ins en outs van het platform en had vrij snel iets beters kunnen bouwen :D maar daar had ik helemaal geen behoefte aan).

Afgezien daarvan werd het verder gewoon netjes afgehandeld... kreeg ook mijn vakantiedagen uitbetaald.

Wel heb ik bij dit verhaal van @Marco-Peters zoiets van "als je overspannen bent en het thuis niet lekker gaat, dan kun je je ook gewoon ziekmelden en ff rustig aan doen".

Je wil immers niet half overspannen aan een nieuwe baan beginnen lijkt me.

[Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 14-12-2022 13:07]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• fastedje
Is het mogelijk om je arbeidsgeschiktheid opnieuw te laten toetsen, of moet je dan weer bij het UWV terrecht? Over het algemeen heb ik ook over GGZ instanties iet een hele hoge pet op: ook bij kinderen wordt er bij problemen nogal snel de ADHD en autisme kaart gespeeld. Ik ben geen arts en ken de details niet ( en hoef ik ook niet te weten), maar je kan toch wel ergens een second opinion aanvragen bij een arts over de diagnose.

• Lethalis
  • Niet online
fastedje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:08:
[...]

Is het mogelijk om je arbeidsgeschiktheid opnieuw te laten toetsen, of moet je dan weer bij het UWV terrecht? Over het algemeen heb ik ook over GGZ instanties iet een hele hoge pet op: ook bij kinderen wordt er bij problemen nogal snel de ADHD en autisme kaart gespeeld. Ik ben geen arts en ken de details niet ( en hoef ik ook niet te weten), maar je kan toch wel ergens een second opinion aanvragen bij een arts over de diagnose.
Als volwassene kreeg ik ook bij de GGZ mijn autisme label. Ik heb er 100% kenmerken van, maar mijn vrouw vond dat er wel een confirmation bias in het onderzoek zat en noemt mij soms gekscherend een gelegenheidsautist.

Aan de andere kant heb ik ook geen zin om te betalen voor een second opinion bij een andere psycholoog.

Wat wel een groot probleem van de GGZ is, zijn de enorme wachttijden. Aan het begin van de pandemie ging ik ff door een dal door mijn hypochondrie en tegen de tijd dat ik eindelijk aan de beurt was voor een gesprek had mijn vrouw al corona gehad en stond ik er - een half jaar later - alweer wat rustiger tegenover.

Je wil hulp op het moment dat je het nodig hebt, maar dat is dus vaak lastig. Overigens heb ik weleens een losse psycholoog benaderd en toen kreeg ik ook te horen dat ik pas over een paar maanden aan de beurt zou zijn...

Meestal ben ik dan alweer over het ergste heen _O-

Conclusie GGZ was overigens dan ook "dan heb je ons ook niet nodig", maar het blijft jammer dat ik in zo'n fase / periode van enkele maanden mijn gezin tot last ben.

Nog enigszins ontopic: Ze wilden mij niet overspannen verklaren omdat ze mij dan niet konden behandelen (dat moet via de ARBO). Voor behandeling moet je dus iets anders hebben... een angststoornis, autisme, etc.

Dus de GGZ is wellicht de verkeerde instantie om je arbeidsgeschiktheid te toetsen. Ik denk dat je bij de ARBO arts moet zijn dan (die de werkgever moet regelen voor jou).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Marco-Peters
fastedje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:08:
[...]

Iedere Wajonger had na een wetswijziging plotseling arbeidsvermogen: dat is grappig, want voorheen werd ze verteld door het UWV dat ze niets konden en dus arbeidsongeschikt waren. Maar ik heb altijd willen werken en ben begonnen met krantenwijken, toen ik minderjarig was.

Daarna een tijdje van alles en nog wat bij de sociale werkplaats gedaan, echter daar konden ze niet zo goed klaar komen met medewerkers die in het autisme spectrum zaten. Want je werd daar echt als een klein kind behandeld, dus toen ik de kans kreeg ben ik bij een gewone werkgever gaan werken.

Daar werd ook een of andere subsidie toegepast: maar op zijn minst kreeg ik minimumloon betaald, dus ik merkte er niets van en bouwde ook normaal pensioen op. Toen raakte ik werkeloos: maar ik liep ook vast in de mijn laatste fulltime baan, waarna ik een tijdje werkloos geweest ben.

En nu 4.5 jaar in een gewone winkel, met een diversiteit aan klanten: ik doe het toch eventjes als autist zijnde. Dus ik heb het zelfvertrouwen, dat ik nu ook wel zonder tussenkomst van het UWV kan gaan werken voor een andere werkgever. Voor de aanvulling uit de Wajong maakt het niets uit.... het UWV hoeft mij dan zelfs minder uit te keren.

Wat mij betreft hoeft mijn arbeidsgeschiktheid niet opnieuw vastgesteld te worden, want ik ben zelfs van mening dat ik verre van arbeidsongeschikt ben. Want de afgelopen jaren heb ik wel aangetoond, dat ik prima mee kan draaien. Alleen jammer dat mijn huidige werkgever, dus niet de loondispensatie wilde beëindigen.

Dat geeft mij geen andere keuze, dan gewoon ander werk zoeken. Al moet ik wel zeggen: nu is het even tijd, om te focussen op het sollicitatiegesprek morgen. En daarna gewoon rustig aan doen, zodat ik in het nieuwe jaar met frisse wind aan de slag kan.

De strijdbijl met mijn huidige werkgever wil ik ook begraven: ik zal wel een laatste gesprek met ze aangaan, maar als ze mij nog wilde behouden. Dan zijn ze gewoon te laat.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:31
Je zégt: voor jou is het klaar. Maar je bent nog steeds boos. Het is dus nog niet klaar.

Als ik het goed begrijp:
- je hebt een speciaal contract (een combi met Wajong)
- je hebt aanvaring gehad met je direct leidinggevende
- daarna ben je dag ziek geweest
- daarna op vakantie
- ontslag in gediend, waarop je direct leidinggevende reageert dat ze het ontslag alleen accepteert wanneer jij een nieuwe baan hebt. Ik vertaal dat als: 'dit is niet verstandig. Laten we er over praten'.
- jij hebt nog geen nieuwe baan. Je hebt immers nog geen getekend contract, laat staan dat je door je proeftijd heen bent!

Wanneer jij nu wegloopt van je huidige baan, dan houdt die arbeidsrelatie op. Daarnaast kán het ook effect hebben op de Wajong-uitkering (dat weet ik niet, maar het zou kunnen).

Nogmaals: een ruzie vecht je niet per mail of op afstand uit. Ga na je vakantie in gesprek met je werkgever (je direct leidinggevende, iemand van HR). Schrijf op voorhand op wat je dwars zit. Kijk wat er uit dat gesprek komt en bepaal dan wat je gaat doen. Dat voorkomt dat je je eigen ruiten ingooit. Want dat is waar ik me zorgen om maak: dat jij uit boosheid je rechten verspeelt en dan met lege handen achterblijft.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 14:29
CH4OS schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:25:
[...]
En ook al heb je geen opzegtermijn afgesproken, kun je alsnog eerder dan de afgesproken einddatum het contract opzeggen door middel van de vaststellingsovereenkomst.
Zeker, maar dat kan alleen als beide partijen dat overeenkomen natuurlijk. In het geval van OP hier zou de werkgever werknemer aan het contract kunnen houden bij een tijdelijk contract (niet van toepassing hier).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk ook niet dat het bedrijf er alles aan gelegen is om koste wat kost iemand tegen de zin in dienst te houden. ;)

• Marco-Peters
Highland schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:45:
Wanneer jij nu wegloopt van je huidige baan, dan houdt die arbeidsrelatie op. Daarnaast kán het ook effect hebben op de Wajong-uitkering (dat weet ik niet, maar het zou kunnen).
Ik krijg dan 70% van het minimumloon op het moment dat ik geen werk meer zou hebben: daarnaast heb ik een sollicitatieplicht, waar ik geen enkel probleem mee heb. Het is zelfs mijn doelstelling om nog einde van het jaar, nieuw werk te vinden.

Daarom had ik immers mijn arbeidsovereenkomst al opgezegd. Dat het niet verstandig is: dat is zo, maar links of rechtsom zal ik mijn huidige werkgever moeten verlaten. Anders kom ik nooit verder in het leven.

Ze zeggen wel op de website van het UWV, de loondispensatie is tijdelijk: maar ik noem 4.5 jaar en dan plotseling voor meerdere jaren verlengen niet tijdelijk. Ik had de valse hoop dat mijn huidige werkgever, mij die paar euro per uur die ik misloop gewoon zou gunnen. Een waardering in woorden heb ik niets aan: had nog een laatste WhatsApp berichtje ontvangen.

Dat ze mij alleen willen beschermen: maar zo voelt het niet, wanneer ik geeneens de toezegging krijg dat ze bereid zijn om mij normaal te gaan betalen. In dat opzicht sta ik nog steeds gewoon achter mijn beslissing om ontslag te nemen. Alleen ik was wel liever weg gegaan, zonder een verstoorde arbeidsrelatie.

Want gewaardeerde medewerkers, die blijf je na 4 jaar en een trouwe inzet tijdens de coronacrisis niet onder minimumloon betalen. Waardering in woorden is uiteindelijk niets waard, wanneer ik dat niet terug zie op mijn loonstrookje.

Ik zie daar nu ook gewoon geen uitweg meer in: ook omdat ik er een principe kwestie van gemaakt heb en vind, dat zelfs het UWV mij niet kan dwingen onder minimumloon te werken. Als ik daar bezwaren tegen heb: het heet niet voor niets wettelijk minimumloon, dat daar een vage wetgeving voor bedacht is om Wajongers te discrimineren is gewoon ronduit schandalig.

Feitelijk is het discriminatie op basis van een handicap/ontwikkelingsstoornis, want je wordt niet gelijk behandeld. Je kunt veel van de vroegere sociale werkplaats zeggen en ik ben er zelf ook geen fan van: maar medewerkers in de sociale werkplaats, hadden hun eigen CAO en werden goed betaald. Goede pensioenregeling etc.... daarom zag mijn vaders generatie, dat ook als een privilege wanneer je bij de sociale werkplaats mocht werken.

Maar dat was in mijn geval alles behalve het geval, want ik heb letterlijk het begin van de afbraak van de sociale werkvoorziening mee gemaakt. Daarom ben ik uiteindelijk ook doorgestroomd, naar het normale bedrijfsleven.

Ik hoor ook vaak mensen, die geloven dat ik makkelijk zonder die constructie van het UWV zou kunnen werken. Dat geloof ik zelf dus ook en daarom neem ik dit stap. Op die manier groei ik, ook al krijg ik dan alsnog niet veel meer dan het minimumloon. Al vind ik € 12 per uur best veel, ware het niet dat wij in Nederland extreem hoge inflatie hebben momenteel.

[Voor 31% gewijzigd door Marco-Peters op 14-12-2022 16:12]

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-02 14:44
Hoe het ook verder verloopt, probeer wel op een goede manier te vertrekken. Je weet nooit waar je je huidige contacten nog eens tegen gaat komen. Het zou toch vervelend zijn als je huidige manager opeens tegenover je zit bij een ander bedrijf waar je gaat solliciteren en je bent niet in pais en vree vertrokken. Dan sta je toch 1-0 achter.

• Marco-Peters
Frame164 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:13:
Hoe het ook verder verloopt, probeer wel op een goede manier te vertrekken. Je weet nooit waar je je huidige contacten nog eens tegen gaat komen. Het zou toch vervelend zijn als je huidige manager opeens tegenover je zit bij een ander bedrijf waar je gaat solliciteren en je bent niet in pais en vree vertrokken. Dan sta je toch 1-0 achter.
Dat is de reden waarom ik nog niet op het laatste WhatsApp berichtje gereageerd heb: want ik ben erg geneigd, om dan weer in de aanval te gaan. Maar ik wacht liever even: ik ben namelijk van mening dat er al genoeg gezegd is.

Ze weten mijn beweegredenen ondertussen wel en zowel ik en het management weet, dat wij het nooit eens gaan worden. Dan is het beter om de strijdbijl te begraven: dan kan ik tenminste nog mijn lievelings manager bezoeken, welke werkzaam is in een ander filiaal _O-

Ik heb wel echt een lange periode er gewerkt en met veel collega's een goede band opgebouwd, maar de meeste van die collega's hebben allang het bedrijf verlaten. Of zijn om vage redenen tegen hun zin, overgeplaatst naar een ander filiaal.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:33:
[...]

Die “Overigens” verklaart wellicht de houding van je werkgever en de idiote eis om pas je ontslag te accepteren als je nieuwe baan hebt. Als jij namelijk ontslag neemt met deze geschiedenis, je ziek wordt binnen vier weken, je wellicht toch een ziektewet uitkering kunt krijgen. Dit noemen ze nawerking en kost je werkgever dus geld. Ze willen dit risico beperken door te eisen dat je pas ontslag mag nemen als je een nieuwe werkgever hebt gevonden. Tenminste, dat zou mijn inschatting zijn als ik het zo lees.

Staat helemaal los van wat hier gezegd is en wat je wettelijke rechten zijn bij ontslag nemen :)
Dit dus. Als je weer ziek wordt terwijl je nog geen baan hebt, dan heeft de oud werkgever verschillende verantwoordelijkheden. Niet alleen financieel, maar wellicht ook qua re-integratie. En als jij zelf ontslag neemt en geen ander werk hebt, dan is er geen andere partij (UWV or nieuwe werkgever) die vanaf dat moment verantwoordelijk is. Hier bijvoorbeeld een heldere samenvatting van dit principe: https://www.allesoverhr.nl/themas/nawerking-ziekte/

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Members only:

• Marco-Peters
Members only:

• Marco-Peters
Members only:

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:40
Fijn om te horen dat het in ieder geval zo opgelost is.
Het komt toch over alsof de vorige werkgever deze situatie wel lekker vond zo, een medewerker met genoeg verantwoordelijksheidsgevoel die in de praktijk gewoon bijna niks kost.

Hopen dat je op deze manier mooi een frisse start kan maken.
Wat betreft die vraag over de huidige betaling, ik beantwoord deze nooit. Je mag gelukkig zelf altijd kiezen hoe je dit soort vragen beantwoord.

Je kan ervoor kiezen om eerlijk te zijn, maar ik kaats vaak liever de bal terug: "goede vraag, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd wat jullie mij waard vinden"

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 5TB HDD, 750GB SSD, 32gb 5400mhz, custom WC, Coolermaster G750M, Thermaltake Core P5

• Hahn
osseh schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:15:

Je kan ervoor kiezen om eerlijk te zijn, maar ik kaats vaak liever de bal terug: "goede vraag, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd wat jullie mij waard vinden"
Waarom zou je zeggen dat het een goede vraag is? Want dat is het niet.

• marcelcee
  • Laatst online: 21:23
Hahn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:20:
[...]

Waarom zou je zeggen dat het een goede vraag is? Want dat is het niet.
Het is in mijn ogen zeker een goede vraag. Dat jij hem liever niet wilt beantwoorden omdat het jou vermoedelijk in een slechtere onderhandelingspositie brengt doet daar toch niks aan af? Dat maakt de vraag niet slecht, want de vraagsteller wil informatie inwinnen. Nou, missie geslaagd zou ik denken :)

• Hahn
marcelcee schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:58:
[...]

Het is in mijn ogen zeker een goede vraag. Dat jij hem liever niet wilt beantwoorden omdat het jou vermoedelijk in een slechtere onderhandelingspositie brengt doet daar toch niks aan af? Dat maakt de vraag niet slecht, want de vraagsteller wil informatie inwinnen. Nou, missie geslaagd zou ik denken :)
Voor de werkgever is het een goede vraag, wat ook deels mijn punt is: afhankelijk van welke punt je het bekijkt is het een 'goede' vraag ;)

Ik bedoelde vooral te zeggen dat het voor werkzoekenden een schijtvraag is en dat je mensen die die vraag stellen dus ook niet moet belonen met 'goede vraag!'. Gaat je niks aan wat ik nu verdien, ik wil dit / wat heb jij voor me over.

• Marco-Peters
Fijn om te horen dat het in ieder geval zo opgelost is.
Het komt toch over alsof de vorige werkgever deze situatie wel lekker vond zo, een medewerker met genoeg verantwoordelijksheidsgevoel die in de praktijk gewoon bijna niks kost.
Dit gevoel had ik dus ook: ik vond mijn eis niet eens zo onredelijk. Maar ik heb gisteravond voor de grap gekeken naar de openstaande vacatures: het zijn allemaal bijbanen. En dat zijn vacatures voor zeg maar scholieren......

Het liefste zouden ze mij vervangen door een 15 jarige met 5 jaar werkervaring: ik heb nog een collega precies in dezelfde situatie als mij. En het is gewoon harstikke oneerlijk: hij is jonger dan mij, geen gezin. Dus dat besef is er nog niet hij hem en hij heeft nog steeds een jobcoach, dan sta je 2-0 achter.

Members only:

Het salaris bij mijn nieuwe werkgever wordt bepaald door een CAO: dus ik wordt gewoon volgend de CAO ingedeeld. Er valt in dit geval dus weinig te onderhandelen over het salaris: dus zodoende zei ik gewoon, dat ik € 11 per uur kreeg. Dat wordt dan minimaal € 12 volgend jaar, gezien de minimumloon echt enorm gestegen is.

Maar het is met uitzicht op het doorgroeien, in een functie met meer verantwoordelijkheden waar ook een hogere loonschaal bij hoort. In dat opzicht was in echt verrast door het sollicitatiegesprek: werkgevers doen veel meer moeite, om een medewerker naar binnen te halen. Dat was vroeger anders....

• Marco-Peters
Hahn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:04:
[...]
Ik bedoelde vooral te zeggen dat het voor werkzoekenden een schijtvraag is en dat je mensen die die vraag stellen dus ook niet moet belonen met 'goede vraag!'. Gaat je niks aan wat ik nu verdien, ik wil dit / wat heb jij voor me over.
Dat was ook een schijtvraag: ik had van alles voorbereid, maar die vraag zag ik niet aankomen. Want bij alle werkgevers waar ik gewerkt heb: werd die vraag nooit gesteld.

Als je binnenkomt lopen met een jobcoach en je rugzakje van het UWV, dan sta je 2-0 achter in een sollicitatiegesprek. Na al die jaren heb ik dat wel geleerd hoor. Het liefste zou ik helemaal geen Wajong uitkering meer krijgen, maar als je parttime werkt: is het toch fijn dat je inkomen aangevuld wordt en het UWV je met rust laat.

Members only:

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-02 16:01
Wat fijn dat je nu een nieuwe baan hebt met wel normale beloning! Gefeliciteerd!

• T-Forever
Gefeliciteerd!, goed gedaan en ga zo door!

[Voor 50% gewijzigd door T-Forever op 21-12-2022 11:12]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:15

Qwerty-273

Meukposter

Het is een zijstraat van dit topic, maar er zijn voldoende werkgevers die juist zich voor een deel richten op deze groep. Goedkope werkkrachten, al dan niet aangevuld met subsidie omdat ze als bedrijf toch zo goed richten op de sociale integratie van deze "probleem" groep. Onder de streep is het een eenvoudige kostenreductie, en dat kan je ook combineren met collega's die wel begaand zijn met deze medewerkers (het één sluit het andere niet uit). Er zijn ook tal van bedrijven die zonder deze lagere kosten of subsidies niet rond zouden komen, en zich dus echt meer op de maatschappelijke kant richten. Dat lijkt echter niet te passen met het bedrijf zoals geschetst door de TS.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Marco-Peters schreef op woensdag 21 december 2022 @ 02:18:
[...]

***members only***

Het salaris bij mijn nieuwe werkgever wordt bepaald door een CAO: dus ik wordt gewoon volgend de CAO ingedeeld. Er valt in dit geval dus weinig te onderhandelen over het salaris: dus zodoende zei ik gewoon, dat ik € 11 per uur kreeg. Dat wordt dan minimaal € 12 volgend jaar, gezien de minimumloon echt enorm gestegen is.

Maar het is met uitzicht op het doorgroeien, in een functie met meer verantwoordelijkheden waar ook een hogere loonschaal bij hoort. In dat opzicht was in echt verrast door het sollicitatiegesprek: werkgevers doen veel meer moeite, om een medewerker naar binnen te halen. Dat was vroeger anders....
Even ervan uitgaande dat je nu ook niet meteen fulltime aan de slag gaat, vangt het UWV dan niet alsnog de rest op tot minimaal inkomen? Dus financieel schiet je er dan niet zo heel veel mee op. Je moet wat je verdient 'inleveren' bij het UWV. Pas als je boven de grens van het UWV komt, ga je er op vooruit. Dat lees ik nergens echt terug. Ik hoop dat het anders is, maar meestal is het zo irritant bij uitkeringen. Kreeg je aanvulling van het UWV? Moet je nieuwe werkgever daar ook niet van op de hoogte zijn?

Natuurlijk wel meer voor waardering en dat je vorige werk niet leuk was voor jou. Daar werd ook nog weinig mee gedaan, dus wat anders zoeken was misschien sowieso wel handig.

Ik hoop ook dat het op de lange termijn goed voor je gaat uitwerken. Voor je zelf (eigenwaarde, niet in euro's om te zetten) lijkt mij dit in ieder geval wel beter.

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik dacht dat je BE was, maar blijkbaar lees ik nu toch NL. Wat is ziek gevierd in godsnaam in het normaal Nederlands?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mijre
Ex Nunc schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:03:
[...]

Even ervan uitgaande dat je nu ook niet meteen fulltime aan de slag gaat, vangt het UWV dan niet alsnog de rest op tot minimaal inkomen? Dus financieel schiet je er dan niet zo heel veel mee op. Je moet wat je verdient 'inleveren' bij het UWV. Pas als je boven de grens van het UWV komt, ga je er op vooruit. Dat lees ik nergens echt terug. ik hoop dat het anders is, maar meestal is het zo irritant bij uitkeringen. Kreeg je aanvulling van het UWV? Moet je nieuwe werkgever daar ook niet van op de hoogte zijn?
(...)
Als ik even Google, dan lijkt bij geen loondispensatie een gemaximeerd % van het loon ingehouden te worden door het UWV op de uitkering, dus mag een klein % per gewerkt uur wel "gehouden" worden.
Dus dat is positief voor TS :)

@TS: Congratz met de nieuwe job! Ik hoop dat je gevoelsmatig er prettiger zult zitten!
Wel nog een advies van de toekomst: pas goed op met waar je over liegt en wat je verzwijgt. Wat je gevoelsmatig ervan vindt, komt niet altijd overeen met je rechten en plichten en mogelijke gevolgen ervan op langere termijn.

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Mijre schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:15:
[...]

Als ik even Google, dan lijkt bij geen loondispensatie een gemaximeerd % van het loon ingehouden te worden door het UWV op de uitkering, dus mag een klein % per gewerkt uur wel "gehouden" worden.
Dus dat is positief voor TS :)
Gek, als ik ga kijken lees ik dit: "Bij loondispensatie betaalt de werkgever tijdelijk minder loon aan een werknemer met een Wajong-uitkering die minder werk aankan dan de andere werknemers. Voorwaarde is dat de werknemer een Wajong-uitkering heeft."

Ik geef toe dat het een aanname is, maar dan lijkt mij dat het aanvult UWV tot minimum inkomen of wat de WAJONG zou moeten zijn per maand. De werkgever heeft personeel lopen en het UWV bespaart ook op de totale uitgaven aan WAJONG zo. Ideaal gezien een leuk systeem, ware het niet dat het misbruikt wordt, zoals we hier ook zien.

@Marco-Peters Ik lees daar dan ook dat het tot 5 jaar ingezet kan worden, dus wel tijdelijk, maar langer dan jij misschien leuk vindt.

De werkgever betaald dan minder voor een werknemer, omdat deze minder werk zou (kunnen) leveren. Hiervoor komt er dus een soort onderzoek op de werkplek en een vergelijk met reguliere werknemers.

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• Mijre
@Ex Nunc Je hebt het met hetgeen je quote over wél loondispensatie, zoals bij de huidige werkgever. TS heeft bij de nieuwe wg géén loondispensatie. Google daarop en je ziet dat per gewerkt uur daarvan een paar tiental procent "gehouden" mag worden (in de zin dat dat dus niet van de (aanvullende) uitkering wordt afgetrokken). Dus ook met 15 uur in de week houdt TS er wat aan over. :)

• Marco-Peters
Ex Nunc schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:03:
[...]

Even ervan uitgaande dat je nu ook niet meteen fulltime aan de slag gaat, vangt het UWV dan niet alsnog de rest op tot minimaal inkomen? Dus financieel schiet je er dan niet zo heel veel mee op. Je moet wat je verdient 'inleveren' bij het UWV. Pas als je boven de grens van het UWV komt, ga je er op vooruit. Dat lees ik nergens echt terug. Ik hoop dat het anders is, maar meestal is het zo irritant bij uitkeringen. Kreeg je aanvulling van het UWV? Moet je nieuwe werkgever daar ook niet van op de hoogte zijn?
Jawel het UWV vult mijn inkomen gewoon aan tot het minimumloon: dus ik financieel gezien voordeel om de Wajong in stand te houden. Maar ik zie het anders. Iedere euro die ik zelf verdien, die hoeft de belastingbetaler/UWV mij niet te betalen.

Ik hoef mijn nieuwe werkgever niet te vertellen, dat mijn inkomen aangevuld wordt vanuit het UWV. Enige wat ik moet doen: het UWV op de hoogte brengen, dat ik nieuw werk heb en wat ik per maand ga verdienen.

Die loondispensatie was trouwens gewoon voor meerdere jaren verlengd: maar dat flikt het UWV altijd hoor.... ze zeggen dat het tijdelijk is. Echter keer op keer wordt het verlengd.

Nu heb ik gewoon op eigen houtje ander werk gevonden, dus ik krijg normaal betaald. Bouw dus ook normaal pensioen op.... loondispensatie heeft met name een grote impact op je pensioenopbouw en vakantiegeld.

Je bouwt namelijk pensioen op, over een salaris dat meer dan 30% onder minimumloon zit: toen ik 4.5 jaar geleden begon, betaalde mijn werkgever mij zelfs slechts 40% van het minimumloon. Maar het zou ja tijdelijk zijn, dus toen had ik er nog niet zo'n probleem mee. Het moest namelijk wel.....

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 17:48

Dido

heforshe

Oekol schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:14:
Wat is ziek gevierd in godsnaam in het normaal Nederlands?
offtopic:
Ik struikelde daar ook even over, ik heb die uitdrukking alleen schertsend gehoord uit de mond van mensen die ermee bedoelden dat ze zich na een avond doorzakken "ziek" meldden. Gelukkig bedoelde de TS het wel serieus.
Marco-Peters schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:56:
Jawel het UWV vult mijn inkomen gewoon aan tot het minimumloon: dus ik financieel gezien voordeel om de Wajong in stand te houden. Maar ik zie het anders. Iedere euro die ik zelf verdien, die hoeft de belastingbetaler/UWV mij niet te betalen.
Complimenten voor die instelling! Alleen al daarom verdien je beter dan je had!

Wat betekent mijn avatar?

• Marco-Peters
Ex Nunc schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:23:
[...]
@Marco-Peters Ik lees daar dan ook dat het tot 5 jaar ingezet kan worden, dus wel tijdelijk, maar langer dan jij misschien leuk vindt.

De werkgever betaald dan minder voor een werknemer, omdat deze minder werk zou (kunnen) leveren. Hiervoor komt er dus een soort onderzoek op de werkplek en een vergelijk met reguliere werknemers.
Ja en ze kunnen het keer op keer verlengen: dus als de 5 jaar voorbij zijn, wordt het gewoon nog eens voor een paar jaar verlengd. En zo kom je in een vicieuze cirkel terecht, want zodra je er bezwaar tegen maakt.

Dan wordt je feitelijk verteld dat het geen optie is, dat de loondispensatie gestopt wordt. Er valt niet over te onderhandelen, wanneer je er eenmaal akkoord mee gegaan bent. Je kunt dan praten als brugmans en heel hard werken. De werkgevers die gebruik maken van dit soort constructies, willen gewoon enkel goedkope medewerkers.

Ik dacht vroeger, dat dit soort werkgevers ook echt goed bezig waren: door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werk te bieden. Maar nu ben ik er wel overtuigd van, dat er ook zeker misbruik van gemaakt wordt. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt.

Maar ik hoef er geen woorden meer aan vuil te maken: want ik heb mijn doel al bereikt en ga hard werken, dat ik mijn carrière verder kan ontwikkelen.

• Marco-Peters
Oekol schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:14:
Ik dacht dat je BE was, maar blijkbaar lees ik nu toch NL. Wat is ziek gevierd in godsnaam in het normaal Nederlands?
Wellicht een uitdrukking uit Limburg: maar ziek vieren, of zoals ik het zei ziek gevierd. Omdat het verleden tijd was :+

Dat betekend eigenlijk: ik heb een conflict op het werk, of geen zin om te werken. Dus dan melden medewerkers zich vaak ziek en dat noemen wij dan ziek vieren. Je kunt dan wel geestelijke klachten hebben, maar je bent niet lichamelijk ziek.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 17:48

Dido

heforshe

Marco-Peters schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:10:
Dat betekend eigenlijk: ik heb een conflict op het werk, of geen zin om te werken. Dus dan melden medewerkers zich vaak ziek en dat noemen wij dan ziek vieren. Je kunt dan wel geestelijke klachten hebben, maar je bent niet lichamelijk ziek.
offtopic:
Dat zijn nogal verschillende zaken... als je je ziek meldt omdat je geen zin hebt om te werken, dan noemen we je boven de rivieren gewoon een lul.
Als je je ziekmeldt vanwege psychische klachten is dat een even legitieme reden als wanneer je je been gebroken hebt.
Het kan voor sommige mensen die met dergelijke problemen kampen kleinerend overkomen om dat dan "ziek vieren" te noemen omdat het lijkt te impliceren dat je niet "echt" ziek bent. En dat is nou precies een van de grootste dingen waar mensen met psychische klachten last van hebben: het wordt (te vaak) niet serieus genomen als reden voor ziekmelding.

Wat betekent mijn avatar?

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Mijre schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:39:
@Ex Nunc Je hebt het met hetgeen je quote over wél loondispensatie, zoals bij de huidige werkgever. TS heeft bij de nieuwe wg géén loondispensatie. Google daarop en je ziet dat per gewerkt uur daarvan een paar tiental procent "gehouden" mag worden (in de zin dat dat dus niet van de (aanvullende) uitkering wordt afgetrokken). Dus ook met 15 uur in de week houdt TS er wat aan over. :)
Op die fiets dan wel inderdaad, iets met dat werken moet lonen en zo. Maar ja, in dit topic wel weer wat cru. Gelukkig dat het zonder zo'n systeem met loondispensatie wel beter werkt. Als ik het zo snel zie een rare constructie waar alleen UWV en de werkgever beter van worden. Komt op mij over als de werknemer klein en afhankelijk houden. Zal vast met de beste bedoelingen zijn geweest(?).
Marco-Peters schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:56:
[...]

Ik hoef mijn nieuwe werkgever niet te vertellen, dat mijn inkomen aangevuld wordt vanuit het UWV. Enige wat ik moet doen: het UWV op de hoogte brengen, dat ik nieuw werk heb en wat ik per maand ga verdienen.

Die loondispensatie was trouwens gewoon voor meerdere jaren verlengd: maar dat flikt het UWV altijd hoor.... ze zeggen dat het tijdelijk is. Echter keer op keer wordt het verlengd.

Nu heb ik gewoon op eigen houtje ander werk gevonden, dus ik krijg normaal betaald. Bouw dus ook normaal pensioen op.... loondispensatie heeft met name een grote impact op je pensioenopbouw en vakantiegeld.

Je bouwt namelijk pensioen op, over een salaris dat meer dan 30% onder minimumloon zit: toen ik 4.5 jaar geleden begon, betaalde mijn werkgever mij zelfs slechts 40% van het minimumloon. Maar het zou ja tijdelijk zijn, dus toen had ik er nog niet zo'n probleem mee. Het moest namelijk wel.....
Spreekt alleen maar voor je dat je het dan zo doet. Inderdaad voor jezelf kiezen en wat voor jou het beste voelt in zo'n geval. Mooi dat je het zo aangepakt hebt dan en veel succes met de nieuwe baan!

• Marco-Peters
Ex Nunc schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:34:
[...]

Op die fiets dan wel inderdaad, iets met dat werken moet lonen en zo. Maar ja, in dit topic wel weer wat cru. Gelukkig dat het zonder zo'n systeem met loondispensatie wel beter werkt. Als ik het zo snel zie een rare constructie waar alleen UWV en de werkgever beter van worden. Komt op mij over als de werknemer klein en afhankelijk houden. Zal vast met de beste bedoelingen zijn geweest(?).
De regelgeving rondom de Wajong wordt de laatste jaren relatief vaak veranderd: dus wanneer je een jobcoach hebt, zijn ze de helft van de tijd bezig om uit te dokteren welke constructie het gunste is voor de cliënt 8)7

Toen ik net begon met werken onder de loondispensatie: was het voor mij gunstiger, om slechts 40% van het minimumloon betaald te krijgen. Want als het meer was, dan zou het werken niet lonen en had ik op de eindstreep met destijds de oude Wajong minder inkomen gehad dan wanneer ik thuis op de bank was blijven zitten....

Pas toen ik overgestapt ben naar de nieuwe Wajong, is het werken zich gaan lonen. Maar in 2021 kwam het UWV met een garantiebedrag, dat is schijnbaar in mijn voordeel? Al snap ik er de b*llen van.
Als u vanaf 1 januari 2021 meer gaat verdienen, dan verandert de hoogte van het garantiebedrag niet. Ook niet als u zo veel gaat verdienen, dat u volgens de nieuwe regels geen Wajong-uitkering meer krijgt. Uw totale inkomsten gaan altijd omhoog als u meer gaat verdienen.
Helemaal snap ik het dus niet: want de rekenhulp van het UWV houdt geen rekening met dit garantie bedrag. Maar of ik nou meer of minder zou overhouden, hoe dan ook wil ik gewoon zoveel mogelijk zelf verdienen. Dus ik heb altijd van zoiets: ik zie wel wat ik op de rekening gestort krijg van het UWV :+

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Marco-Peters
Members only:

[Voor 23% gewijzigd door Marco-Peters op 02-01-2023 08:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee