Hey iedereen,
Met black friday heb ik via Lenovo een paar laptops besteld. Nu is de vraag welke ik ga houden. Ik kom er niet uit, hopelijk helpt jullie input me over de streep!
Gebruik, budget, portability
De keuze is tussen de volgende modellen:
Ik zie door alle details het totaalplaatje niet helemaal meer, hopelijk kunnen jullie me over de streep trekken om een van deze machines te kiezen als winnaar. Het zijn eigenlijk twee losse keuzes, namelijk de T14 of de Yoga? En if T14: which one?
PS
(geupdate) Na optimalisatie batterijmodes scoren de laptops niet meer ondermaats op userbenchmark. Wel scoort de SSD van de Yoga ver ondergemiddeld voor machines met dezelfde SSD, namelijk 8th percentile. Heb ik een slechte SSD gekregen?
Met black friday heb ik via Lenovo een paar laptops besteld. Nu is de vraag welke ik ga houden. Ik kom er niet uit, hopelijk helpt jullie input me over de streep!
Gebruik, budget, portability
- Gebruik: Simpel, maar wel erg intensief. Veel chrome tabs, veel netflix, af en toe excel
- Budget: Zo rond de 1200, de prijzen van de modellen die ik heb gevonden liggen niet ver uit elkaar.
- Portability: Af en toe mee op pad, binnenshuis heel veel heen en weer en op ongelijke ondergroenden etc.
De keuze is tussen de volgende modellen:
- Lenovo T14 G3 AMD met Ryzen 7 6850U, 16gb ram, 512gb SSD en een 14" 400 nits scherm - 1200 eur
- Lenovo T14 G3 AMD met dezelfde specs, maar ook 3Y premium support voor 1235
- Lenovo T14 G3 AMD met dezelfde specs, behalve dan een 300 nits scherm (en geen premium support), voor 1150
- Lenovo Yoga Slim 7 Pro X met Ryzen 6800HS, 16gb ram, 512gb SSD, 14.5" 400 nits 3K 120hz scherm met 2y premium support voor 1165
- Hoewel de Yoga een .5" groter scherm heeft zijn de laptops nagenoeg even groot. De vorm is wel net anders, de yoga is iets breder en minder hoog.
- Het toetsenbord van de T14 is beter dan dat van de Yoga
- De touchpad van de Yoga is significant groter, maar die van de t14 voelt preciezer oid en drukt fijner (meer tactile). Ik haal bv hogere scores op de cube shooter game van userbenchmark. Is dit deels wennen ivm 3k of is die van de T14 gewoon beter?
- De geluidskwaliteit van de Yoga is iets beter/dieper, maar de t14 kan significant harder. (Dat is relevant, want tijdens koken oid is een hoog volume fijn.
- Hoewel de T14 betere bouwkwaliteit zou moeten hebben zou ik denken, voelt de volledig metalen behuizing van de yoga steviger. De T14 voelt wel ook prima stevig
- Als ik userbenchmark 3x op rij draai wordt de T14 een beetje warm, zeker rond de exhaust fan. De Yoga wordt niet warm.
- De Yoga is dunner en iets lichter
- Mijn eerste battery test (vanaf 100% youtube videos laten afspelen op middel brightness 1080p) resulteert in een langere accuduur voor de T14. Bij een tweede test waarbij ik de Yoga op 1080 resolutie zette was de accuduur precies hetzelfde.
- De T14 heeft een vingerafdruksensor. De Yoga kan met facial recognition unlocken, maar dat werkt iets minder fijn (omdat je dan de webcam aan en uit moet zetten).
- De T14 heeft een HDMI aansluiting, ik weet niet echt of ik dit belangrijk vindt
- De T14's hebben een significant hogere MSRP en heb ik met hogere kortingspercentages naar dezelfde prijs gekregen. Is dit een indicatie, of is de MSRP gewoon nep.
Ik zie door alle details het totaalplaatje niet helemaal meer, hopelijk kunnen jullie me over de streep trekken om een van deze machines te kiezen als winnaar. Het zijn eigenlijk twee losse keuzes, namelijk de T14 of de Yoga? En if T14: which one?
PS
(geupdate) Na optimalisatie batterijmodes scoren de laptops niet meer ondermaats op userbenchmark. Wel scoort de SSD van de Yoga ver ondergemiddeld voor machines met dezelfde SSD, namelijk 8th percentile. Heb ik een slechte SSD gekregen?
[Voor 17% gewijzigd door schaatsmeneer op 14-12-2022 23:56. Reden: userbenchmark stukje geupdate]