Mijn eerste post op tweakers, al jaren lees ik mee maar voel me genoodzaakt vandaag een vraag te stellen.
Na een stroom uitval thuis zit ik met volgens probleem:
Alle toestel hebben connectie met WiFi en kunnen ook gebruik maken van het internet.
Echter kunnen mijn slimme thermostaat (Engie Boxx) en mijn omvormer van de zonnepanelen (Huawei) geen connectie maken met hun "service center".
Ze zijn beide verbonden met WiFi maar kunnen dus geen connectie maken met hun diensten.
Het gevolg is dat ik een storing krijg op de app van de zonnepanelen alsook op de thermostaat.
Beide toestellen werken perfect maar ik kan bij de zonnepanelen de opbrengst niet bekijken etc. En bij de thermostaat kan ik deze niet vanop afstand instellen.
Als de toestellen verbonden zijn met een hotspot van de smartphone werken ze alle 2 perfect.
...
Beide toestellen zijn verbonden met een standaard Proximus modem en hebben 2 jaar perfect gewerkt.
Na de stroomuitval zijn de problemen begonnen.
...
Already tried:
Modem reboot
Thermostaat opnieuw verbonden met modem
Zonnepanelen omvormer opnieuw verbonden met router.
Thermostaat verbonden met hotspot op de smartphone en dan werkt hij perfect.
Contact opgenomen met Proximus maar was lag het probleem niet volgens hun.
...
Na een stroom uitval thuis zit ik met volgens probleem:
Alle toestel hebben connectie met WiFi en kunnen ook gebruik maken van het internet.
Echter kunnen mijn slimme thermostaat (Engie Boxx) en mijn omvormer van de zonnepanelen (Huawei) geen connectie maken met hun "service center".
Ze zijn beide verbonden met WiFi maar kunnen dus geen connectie maken met hun diensten.
Het gevolg is dat ik een storing krijg op de app van de zonnepanelen alsook op de thermostaat.
Beide toestellen werken perfect maar ik kan bij de zonnepanelen de opbrengst niet bekijken etc. En bij de thermostaat kan ik deze niet vanop afstand instellen.
Als de toestellen verbonden zijn met een hotspot van de smartphone werken ze alle 2 perfect.
...
Beide toestellen zijn verbonden met een standaard Proximus modem en hebben 2 jaar perfect gewerkt.
Na de stroomuitval zijn de problemen begonnen.
...
Already tried:
Modem reboot
Thermostaat opnieuw verbonden met modem
Zonnepanelen omvormer opnieuw verbonden met router.
Thermostaat verbonden met hotspot op de smartphone en dan werkt hij perfect.
Contact opgenomen met Proximus maar was lag het probleem niet volgens hun.
...
[Voor 6% gewijzigd door mabo2602 op 12-12-2022 23:02]