Toon posts:

BL-Touch en Raspberry Pi werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• xboxhooah
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Ha Tweakers,
Thuis heb ik weer een nieuw projectje opgestart rondom mijn 3D Printer. Ik heb al het een en ander hardware-matig verbeterd aan mijn Wanhao Duplicator i3 Plus.
Nu wil ik de laatste flat printbed problemen oplossen door gebruik te maken van de bekende BL Touch.
Ik kwam een handleiding tegen hoe je de BL Touch kunt aansluiten op je RPI. Daar was ik ook naar op zoek, omdat ik liever niet ga solderen op het moederbord van mijn 3D Printer.
Handleiding 1: https://3dprint.wiki/firm...bltouch-with-raspberry-pi
Handleiding 2: https://www.klipper3d.org/RPi_microcontroller.html
Video: https://www.youtube.com/watch?v=yAfalR7-Tvw

Ik ben al ver gekomen in de softwarematige installatie, om van de BL Touch gebruik te kunnen maken.
Op mijn Raspberry Pi (verbonden met USB) heb ik Octoprint en klipper geïnstalleerd, daarnaast heb ik conform de handleiding de printer geflashed.
Nu zit ik vast bij het actief krijgen van de BL Touch zelf. Hier komt geen beweging in en er gaat ook geen lampje branden van de BL Touch.
Zie foto's in de bijlage voor de huidige bedrading.

Het probleem zit, vermoed ik, in dat de RPI geen/onvoldoende stroom geeft aan de BL Touch.
Als de BL Touch is aangesloten, start de RPI ook niet eens op. Ik krijg dan een constant rode led en de groene start niet met knipperen. Volgens mij duidt dit op een tekort aan voeding.
Als ik alle kabels, behalve die van de 3.3V of 5V aansluit, start de RPI wel gewoon normaal op.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
1. Bedrading aangesloten cf. handleiding
2. In spiegelbeeld aangesloten (ik kwam een gespiegelde bedrading tegen op internet)
3. Alleen de 3.3V en GRND aangesloten (gaat geen led aan in de BL TOUCH)
4. Alleen de 5V en GRND aangesloten (gaat geen led aan in de BL TOUCH)
5. RPI eerst opstarten en dan de 3.3V of 5V aansluiten (dan krijgt de RPI onvoldoende voeding)
6. 5V en GRND aangesloten via een andere USB Powersupply (externe adapter) en de GPIO pins gewoon aan de RPI (dit heeft ook geen effect)

Hardware
Wanhao Duplicator i3 Plus
Raspberry Pi 3B
BLTouch van Creality.

Software
Klipper
Octoprint
Octoklipper

Wie, o wie, heeft hier een oplossing voor?
Ik wil graag de BL Touch in combinatie met mijn RPI (octoprint) gebruiken..

Alle reacties

• xboxhooah
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Het probleem zat ik verkeerde bekabeling. De volgende link heeft mij geholpen: https://docs.duet3d.com/U..._probe_connecting#bltouch

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee