Toon posts:

Lenovo Y530 - start niet meer na freeze

Pagina: 1
Acties:

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43
Hi allemaal,

Heel vervelend. Lenovo y530 kreeg een freeze en start nadien niet meer. Af en toe komt hij nog tot het inlogscherm maar dan komt er weer een zwart scherm. Helaas ook geen cloud backup (dom).

Ik heb hem in januari 2019 gekocht bij MediaMarkt dus ik heb nog net basis garantie geloof ik (3 jaar).

Kort aantal vragen:
- beste bij MediaMarkt langs gaan en garantie claimen? Of via Lenovo direct?
- harde schijf verwijderen voor inleveren?
- extra geplaatst geheugen verwijderen voor inleveren?

Wat is het meest aannemelijk wat stuk is gegaan?

Bedankt!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:42

slaay

Natuurbeleven.com

Als eens opgestart in veilige modus: Start uw pc in de veilige modus in Windows - Microsoft Ondersteuning

Instellingen in BIOS al eens op 'default' gezet?

Is je laptop aangesloten op de oplader als deze een zwart scherm geeft? Ook al eens met en zonder oplader geprobeerd?

Zonder harde schijf inleveren kan niet want je dient het product in te leveren zoals je hem gekocht hebt.
Extra geheugen sowieso verwijderen aangezien dat niet 'origineel' is.

Je kan natuurlijk nog de harde schijf in een computer of andere laptop plaatsen om vervolgens toch nog een back-up te maken voordat je de laptop naar Mediamarkt brengt voor garantie.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Patox
Thanks! Jazeker alles geprobeerd. Met en zonder oplader. In veilig modus nog maar 1x geraakt en zelfs dan gaat hij naar een zwart scherm na een minuut of wat...

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
De 3 jaar is reeds voorbij afgelopen januari.

Volgens mij is gewoon de install van Windows gaar en is er geen hardware stuk. Wat ik zelf zou doen, is booten van USB stick kijken of dat werkt, zo ja, extra SSD aanschaffen en daarop nieuw installeren. Dan de inhoud van de oude SSD op je gemak overzetten met een USB kabel oid.

Onlangs zelf deze aangeschaft: https://nl.aliexpress.com/item/1005002776016696.html - ideaal hiervoor. Een SSD kost ook de wereld niet en als je 256 of 512 neemt ga je er ook nog eens op vooruit..

[Voor 25% gewijzigd door NimRod1337 op 12-12-2022 20:08]

• Patox
Thanks beiden, wonder boven wonder zit ik ineens in de laptop na 40x opnieuw te hebben geprobeerd op te starten. Ik durf hem in ieder geval niet uit te zetten en ik heb geen idee wat ik nu het beste kan doen (behalve backuppen natuurlijk). Alle drivers/updates zijn actueel als het goed is en ik heb de Nvidea videokaart uitgezet en alleen de interne graphics card even actief laten zijn maar geen idee of dat het was.

• NimRod1337
  • Nu online
Heb je Lenovo Vantage geïnstalleerd en heeft die ook gezegd dat alle drivers up to date zijn?

En boot eens vanaf USB, bv Ubunto of een Windows media installatie USB.

• NimRod1337
  • Nu online
Alle drivers/updates zijn actueel als het goed is en ik heb de Nvidea videokaart uitgezet en alleen de interne graphics card even actief laten zijn maar geen idee of dat het was.
Dit is wel een indicatie natuurlijk. Je doet iets wat met scherm te maken heeft en vervolgens werkt het.

• Patox
Nee punt 2 heb ik pas gedaan nadat ik er weer in kwam en het weer werkte, meer ter zekerheid.

Lenovo Vantage ook gedraaid. Alles is op to date en ik doe nu een hardware test in dat programma!

• NimRod1337
  • Nu online
Ik denk hardwarematig geen issues dus dan zit je tegen een herinstallatie aan te kijken.

Een stuk zekerder weet je dat als je tig keer van USB hebt geboot en dat gaat bv alle keren wel goed. Als echter dan ook een zwart scherm ontstaat is er waarschijnlijk toch iets in de hardware aan de hand.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee