Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
Lang getwijfeld maar toch maar even een topic (hoop in de juiste plaats).

Nreal Air gekocht voor vrouw. De officiele APP blijkt niet beschikbaar te zijn voor NL maar wel middels een sideload. Ik heb de link gekregen van de makers maar mijn vrouw wil dat niet.

Omdat ik nieuwsgierig was heb ik een Steam Deck gekocht. Reuze grappig maar ik heb nog nooit eerder op een console gespeeld. Ik heb daarna Steam weer op mijn pc geïnstalleerd en daarna op mijn pc weer wat games gezet en ben nu dus weer verslaafd na ongeveer 5 jaar geen games te hebben gespeeld :)

Battlefield Bad Company 2 en Battelfield 4 speel ik. Omdat ik echt echt heeeel erg slecht ben ineens (in mijn herinnering was ik best goed ;) ) ben ik een verklaring daarvoor aan het zoeken. Het zal ongetwijfeld mijn reactievermogen zijn (46 jaar inmiddels) maar ik zag ook na het bekijken van veel YouTube filmpjes dat mijn FPS heel laag was. Max 83 en meestal ergens in de 30 als het druk is met drops naar 15.

Ik gebruik dezelfde pc als waar ik voorheen die games op speelde maar ik heb inmiddels begrepen dat ik mijzelf in de vingers heb gesneden omdat ik nu een monitor heb die 3440x1440 is. Deze monitor weg doen is geen optie omdat het echt super fijn is voor mijn werk.

Ik game nu op een resolutie van 2560x1440 en heb bij Battelfield 4 alles op low gezet. Dit helpt! Zit nu rond de 175 FPS en het spelen gaat inmiddels een stuk beter.

Mijn vragen:
Ik dacht vroeger altijd dat als je 60FPS had dat het dan goed genoeg was. Is dat wel zo? Of kan je nooit genoeg FPS hebben waardoor je een voordeel hebt met gamen?

Welke andere resoluties zou ik nog kunnen proberen om meer FPS te krijgen mocht het inderdaad zo zijn dat meer FPS altijd beter is. Ik kon hiervoor geen antwoord vinden op YouTube.

Ik heb veel plezier met Battlefield 4. De nieuwere games kan ik niet spelen (gecheckt op https://www.systemrequirementslab.com/). Zijn de nieuwere games de moeite, en het geld, waard om een nieuwe pc te halen? Als ik Google dan lijkt het namelijk dat toch veel mensen uiteindelijk weer terugkomen bij Battlefield 4?

I.p.v. een NUC overweeg ik nu een Minisforum. Aardig wat artikelen over gelezen de laatste tijd op Tweakers maar ik zie nog niet echt enthousiaste reacties. Het kleine formaat spreekt mij echter enorm aan en ik hoef niet perse een game op Ultra te draaien. Zou het dan wel een aanrader zijn? Bijvoorbeeld:

review: Gamen op een mini-pc? - Minisforum Neptune HX90G met 5900HX en RX 6600M

Via Ccleaner zie ik dat mijn huidige PC is:
Windows 10
i5-2500K @ 3,3Ghz
8GB ram
GTX770

Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat iemand het wil lezen :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:38

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hoeveel hz is je scherm? Als je 175fps hebt en je scherm kan er maar 60 per seconde weergeven, dan heeft het niet veel zin om je instellingen zo laag te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Hoi @Militia Pilot

Direct het bewijs dat ik allemaal niet weet waar ik het over heb :)

Ik heb onderstaande monitor:
uitvoering: Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart

Dan zou ik wel 144 FPS als minimum moeten aanhouden begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:38

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

wodkabuikje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:53:
Hoi @Militia Pilot

Geen enkel probleem, we zijn hier om elkaar te helpen ;)

Via Nvidia control panel zou je de maximale FPS op 100 kunnen zetten, maar ik weet niet of dat ook met AMD kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:59
Je leeftijd helpt niet mee,ik heb hetzelfde probleem((ik ben 43),haha.
Maar door een snelle pc te hebben dan en een snel scherm,compenseerd heteen beetjmerk ik dan.

Maar met een 144hz scherm,wil je het liefst ook 144fps halen of er in de buurt zitten dan heb je er het meest voordeel van

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 13-12-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44

Compizfox

Bait for wenchmarks

wodkabuikje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:53:
Hoi @Militia Pilot

Ik heb onderstaande monitor:
uitvoering: Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart

Dan zou ik wel 144 FPS als minimum moeten aanhouden begrijp ik?
Niet per se.

Dat je een 144 Hz monitor heb, betekent niet dat je ook per se op 144 fps moet spelen. Je monitor heeft bovendien VRR (FreeSync), waardoor je zelfs zonder tearing/stuttering op een lagere framerate kunt spelen.

Als je het maximale uit je monitor wilt halen, is het natuurlijk het beste als je wel 144 fps haalt. Maar het kan geen kwaad om het niet te halen.

Een hogere resolutie betekent inderdaad meer last op je GPU, waardoor je lagere framerates zal halen dan op een lagere resolutie. Als je een hogere framerate wilt zou je eventueel ook nog kunnen kijken naar upscaling zoals DLSS of FSR.

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2022 13:59 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Compizfox schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:55:
[...]

Niet per se.

Dat je een 144 Hz monitor heb, betekent niet dat je ook per se op 144 fps moet spelen. Je monitor heeft bovendien VRR (FreeSync), waardoor je zonder tearing/stuttering op een lagere framerate kunt spelen.
Ik heb zelf een gsync monitor.

Maar het aantal hz word verlaagd als de fps lager word en daardoor heb je geen tearing.
Echter als je snel heel en weer kijkt heb je wel meer blurr.
Wat je niet wilt met shooters

Hoe hoger qua fps hoe beter naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44

Compizfox

Bait for wenchmarks

freaky35 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]
Ik heb zelf een gsync monitor.

Maar het aantal hz word verlaagd als de fps lager word en daardoor heb je geen tearing.
Echter als je snel heel en weer kijkt heb je wel meer blurr.
Wat je niet wilt met shooters

Hoe hoger qua fps hoe beter naar mijn idee
Natuurlijk is een hogere framerate beter, dat heb ik nooit ontkent.

Wat ik probeerde te zeggen, is dat het hebben van een 144 Hz monitor niet per se betekent dat je ook op 144 fps moet spelen. Met andere woorden, 60 fps halen op een 144 Hz monitor geeft geen slechter resultaat dan 60 fps halen op een 60 Hz monitor (zolang je VRR hebt, iig).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Compizfox schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:00:
[...]

Natuurlijk is een hogere framerate beter, dat heb ik nooit ontkent.

Wat ik probeerde te zeggen, is dat het hebben van een 144 Hz monitor niet per se betekent dat je ook op 144 fps *moet* spelen. Met andere woorden, 60 fps halen op een 144 Hz monitor geeft geen slechter resultaat dan 60 fps halen op een 60 Hz monitor (zoals je VRR hebt, iig).
Klopt,alleen daar heb je geen 144hz monitor voor vind ik.
Dan had het net zo goed een 60hz scherm kunnen sscherm kunnen kiezen

En met shooters(mijn mening) wil je zo hoog mogelijke refresh en fps.
Door de snelle bewegingen die je moet maken.

Andere games maken mij veel minder uit,dan wil ik vooral geen stutter.

Maar dat is wat ik vind,ik kan alleen zeggen als mede veertiger,dat het mij bij zeker helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Bedankt voor alle reacties!

Ik snap het nog steeds niet helemaal door die reacties :)

De monitor heb ik, zoals ik wel vaker doe, zonder nadenken gekocht nadat ik hier op Tweakers wat lovende reacties zag. Dat was toen niet om op te gamen maar vooral voor mijn werk (Grote Excel sheets).

Ik probeer voor mijzelf nu te verklaren waarom ik ineens zo slecht ben. Het makkelijkste is om mijn computer/monitor de schuld te geven :) (maar ik ben ook realistisch)

Wat ik wel wil voorkomen is dat de tegenstander mij bijvoorbeeld eerder ziet dan ik hem. Dan ben ik al dood voordat ik de kans heb gehad om terug te schieten. Kan dat door die FPS of heeft dat ook met Ping te maken? Ik heb nog steeds wel FPS drops als het druk is. Zal het zo eens in de gaten houden met Fraps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:29:

Ik probeer voor mijzelf nu te verklaren waarom ik ineens zo slecht ben. Het makkelijkste is om mijn computer/monitor de schuld te geven :) (maar ik ben ook realistisch)
Heel simpel, je bent oud.
En nee, dat was niet bedoeld als een belediging.
Ben 10 jaar ouder dan jij en je gelooft het bijna niet. Maar alles gaat achteruit.
Echt waar. :X

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Ja, I know, maar probeer toch iets anders de schuld te geven. Ontkenningsfase ;)

Net gespeeld en toch veel drops naar 80. Paar keer naar 40 maar ik zag in de chat dat meerdere toen last hadden van lag.

Laat het duidelijk zijn dat ik voor mijzelf probeer goed te praten om een nieuwe pc te kopen, het liefst zo'n minisforum. Maar dat is dan ook wel met het oog op BF1, BF5, BF2042. Zijn deze games de moeite waard of kan ik beter bij BF4 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32
Het is natuurlijk niet alleen ouderdom, iedereen wordt beter door repetitie.
Veel spelen, memory muscle, en hardware afstellen en dan komt het vanzelf terug.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
wodkabuikje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:00:
Ja, I know, maar probeer toch iets anders de schuld te geven. Ontkenningsfase ;)

Net gespeeld en toch veel drops naar 80. Paar keer naar 40 maar ik zag in de chat dat meerdere toen last hadden van lag.

Laat het duidelijk zijn dat ik voor mijzelf probeer goed te praten om een nieuwe pc te kopen, het liefst zo'n minisforum. Maar dat is dan ook wel met het oog op BF1, BF5, BF2042. Zijn deze games de moeite waard of kan ik beter bij BF4 blijven?
Die games zal je zelf moeten proberen

Ik heb bf1 heel veel gespeeld,maar die game zit vol met hackers/cheaters en word niet meer geupdate verder.Erg ammer,vond dit echt erg sfeervolle,mooie game.

BF5 precies hetzelfde is al EOL zeg maar en word ook niet meer geupdate.
Zelf weinig gespeeld

BF2042 is de enige game waarbij dit nog wel gebeurd(updaten,nieuwe maps ect), alleen bespaar dan niet op je pc om die goed te draaien. Voor zowel cpu als gpu is dat een zware game.

Dit is allemaal mijn mening natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2022 23:00 ]

Pagina: 1