• jo akkermans
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik heb nu een radiator staan 11 die de aanvoer 4, 5 cm van de muur heeft. Aan en afvoer komen uit de vloer. Kunststof buizen, waarop een onderblok. Denk 16 mm. Nu wil ik een eens zo dikke radiator hangen, een 22, waarbij deaanvoerbuis 11 cm van de muur komt. Ik denk eraan om de onderblok te verwijderen, een haakse onderblok te zetten en vervolgens met 2 koperen bochtjes knel het zaakje naar voren te halen. Daarop dan weer de oude onderblok. Vraag is nu of dit zo kan en of ik nu daardoor niet meer dan 11 van de muur ga afkomen.
1 a 2 cm. meer lijkt me nog kunnen. De radiator staat nl in een wat smallere doorgang naar de keuken.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02 19:00

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Ik zit met een soortgelijke vraag dus lees even mee. Ik wil de muur van binnen isoleren waardoor de radiator wat meer naar binnen komt. Was ook al virtueel aan het puzzelen met een haaks onderblok en een haakse koppeling maar kom dan nog niet genoeg naar binnen. Let op dat de radiator mogelijk ook wat hoger komt.

• jo akkermans
  • Niet online
Ja en zo puzzelen wij amateurs verder in onze hoofden.🧩🤔😕🤨

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:24
Wellicht is een staart stuk bruikbaar in combinatie met 90 graden voetventiel?

https://www.cvkoopjes.nl/...rtstuk-90-graden-1-2.html

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• jo akkermans
  • Niet online
Ronald. Daar was ik nu op aan het wachten. Bedankt. Dan kan ik nu bij de Gamma eea halen. In elkaar zetten en meten samen met de maten van de nog te bestellen nwe. radiator. Kijken of het allemaal uitkomt en past zoals we het willen. Ik neem aan nog koper leiding van 15 mm. met knelkoppeling.
Misschien ook deze?

[Voor 28% gewijzigd door jo akkermans op 13-12-2022 16:51]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

ericplan

5180 Wp PV

A'dam ZonPHP PVOutput

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:24
@ericplan die heb ik bewust niet gelinkt omdat de sprong met 26 mm te klein is

@jo akkermans CV is normaal gewoon in staal, scheelt bom duiten

[Voor 30% gewijzigd door Ronald op 13-12-2022 19:48]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

ericplan

5180 Wp PV

Ronald schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:47:
@ericplan die heb ik bewust niet gelinkt omdat de sprong met 26 mm te klein is

@jo akkermans CV is normaal gewoon in staal, scheelt bom duiten
Ze bestaan vast ook met een grotere (en kleinere) sprong, zag op ebay ook iets dergelijks. Soms weet je gewoon niet de juiste zoekterm. S-koppeling in dit geval.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ericplan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:56:
[...]

Ze bestaan vast ook met een grotere (en kleinere) sprong, zag op ebay ook iets dergelijks. Soms weet je gewoon niet de juiste zoekterm. S-koppeling in dit geval.
Hier verkrijgbaar tot 60mm HoH, zie Datenblatt

https://www.heiz24.de/S-v...12-hartafstand-10mm-NIEUW

• jo akkermans
  • Niet online
Ericplan/ Ik denk ik ben geholpen met uw s bocht van 25 mm. Als ik een radiator neem van 21 zit ik precies op 25 mm. meer. Dus dan alleen die 2 s bochten en klaar. Hij komt dan ook 25 mm hoger dan de oude radiator en dat kan prima. Bedankt. Nu nog wachten op de zomer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee