Toon posts:

Vervangende diodes voor Sony receiver

Pagina: 1
Acties:

• Lalalampje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-01 08:21
Ik heb een Sony receiver met een defecte voeding en moet deze componenten vervangen waarvan een diode SMD is. Nu kan ik die onderdelen lastig online vinden dus zoek ik wat hulp met een meer gangbaar onderdeel.
Heeft hoeft niet heel mooi te zijn, ik krijg het een wel veilig en passend in.

10 ohm = 1/4 watt
UDZSTE-1720B (20v zener SMD 5ma)
11EQS10-TA2 (Schottky 1a 100v)

Kan ik dit SMD redelijk ongestraft vervangen door een niet SMD zener ?
En de zelfde vraag voor die Schottky diode
Dit ivm de kosten en levertijd :)

[Voor 37% gewijzigd door Lalalampje op 12-12-2022 16:34]

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 23:28
Als je het qua solderen/montage voor elkaar krijgt dan kan je dat ongestraft doen. Op component niveau blijft het hetzelfde.

Kijk wel goed uit met solderen, gezien het formaat van de SMD componenten heb je zo meer pads te pakken dan je denkt.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-01 16:40
Zonde als zo'n ding stuk gaat. Zou het vervangen van de hele voeding nog een optie kunnen zijn?

[Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 13-12-2022 11:31]

• Lalalampje
Mijn lokale elektronica boer heeft die schottky enkel in 10A (dus niet 1A)
Kan je dat zomaar doen of gaat dat mis

Geen idee hoe een Schottky werkt en online kan ik het antwoord niet vinden.
Wel iets met reverse lekstroom of zo
DIODE SCHOTTKY 100V 10A TP220AC

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Lijkt me geen probleem, hij is alleen wel extreem veel lomper dan het onderdeel wat je vervangt.

Afhankelijk van de montage/circuit eromheen kan de lengte van de bedrading een probleem gaan vormen, ik verwacht zo'n shottky op de uitgang van een dc/dc omvormer waarbij je met draden op de 20-ish kHz dat die omvormers normaal werken misschien problemen kan gaan geven.

Zolang dat fysiek dicht bij elkaar zit zal het wel loslopen, maar verderop monteren met draadjes zou ik afraden.

Klok is stuk :(

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 11:24
Bij een component leverancier als Arrow kun je componenten op eigenschappen filteren. Dat zou ik eerst proberen.

En digchip of octopart kunnen ook heel veel uitkomst bieden.

• Lalalampje
Succesverhaaltje :)

De steek van die grote schottky was percies goed en die zener paste goed aan de onderkant.
Hij schakelde nu wel goed is zonder vuur en vlammen. Nog geen duurtest gedaan maar het zier er goed uit.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee