Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals in de titel beschreven: gamen, blender, Solidworks 3D cad software en zo nu dan beetje photoshoppen/illustrator
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro (videokaart en opslag heb ik al)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja een EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING 8GB GDDR6 Videokaart
en een samsung 970 evo plus 1TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve gpu en opslag (wellicht ook nog advies over een monitor? 1440p 120hz)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik check zelf altijd recensies. Geen voorkeur voor een merk als het maar een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste wil ik een stille compacte pc (als dat mogelijk is met een vrij grote videokaart). Dit mag echter niet ten koste gaan van de levensduur (kleinere behuizing slechtere koeling?).
Daarbij vind ik het uiterlijk van de behuizing ook niet onbelangrijk, liefste eentje met een doorzicht paneel, niet teveel led verlichting en strak design.
Ook liefst een moederbord met bluetooth en wifi ingebouwd, tenzij het beter/goedkoper is om een losse module erbij te kopen voor internet/BT.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt mijn eerste PC die ik zelf ga bouwen. liefste zoveel mogelijk bang for buck/prijs kwaliteit verhouding. Zelf heb ik heel weinig verstand voor welk moederbord ik moet kiezen, moet ik bijvoorbeeld PCIe 4.0 hebben om het meeste uit de componenten te halen? is een 750W voeding goed genoeg voor eventueel upgrades later? is de CPU krachtig genoeg voor hobbymatig CAD werk enz..
Dit is het idee van de huidige build:
Zoals in de titel beschreven: gamen, blender, Solidworks 3D cad software en zo nu dan beetje photoshoppen/illustrator
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro (videokaart en opslag heb ik al)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja een EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING 8GB GDDR6 Videokaart
en een samsung 970 evo plus 1TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve gpu en opslag (wellicht ook nog advies over een monitor? 1440p 120hz)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik check zelf altijd recensies. Geen voorkeur voor een merk als het maar een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste wil ik een stille compacte pc (als dat mogelijk is met een vrij grote videokaart). Dit mag echter niet ten koste gaan van de levensduur (kleinere behuizing slechtere koeling?).
Daarbij vind ik het uiterlijk van de behuizing ook niet onbelangrijk, liefste eentje met een doorzicht paneel, niet teveel led verlichting en strak design.
Ook liefst een moederbord met bluetooth en wifi ingebouwd, tenzij het beter/goedkoper is om een losse module erbij te kopen voor internet/BT.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Dit wordt mijn eerste PC die ik zelf ga bouwen. liefste zoveel mogelijk bang for buck/prijs kwaliteit verhouding. Zelf heb ik heel weinig verstand voor welk moederbord ik moet kiezen, moet ik bijvoorbeeld PCIe 4.0 hebben om het meeste uit de componenten te halen? is een 750W voeding goed genoeg voor eventueel upgrades later? is de CPU krachtig genoeg voor hobbymatig CAD werk enz..
Dit is het idee van de huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 163,43 | € 163,43 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air RGB Black TG Clear | € 107,69 | € 107,69 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 92,90 | € 92,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX750M | € 91,90 | € 91,90 |
Totaal | € 694,82 |
[Voor 19% gewijzigd door mceurojay op 12-12-2022 15:40]