Hallo Tweakers!
Momenteel ben ik diverse offertes aan het opvragen voor het vervangen van mijn kozijnen.
Ik woon in een jaren 60 woning, waarvan het dak, vloer en spouwmuren geïsoleerd zijn.
Het enige wat nog ontbreekt is fatsoenlijke kozijnen.
Nu zit ik in de discussie of er gekozen moet worden voor dubbelglas of trippelglas. Beide natuurlijk HR++.
Prijstechnisch heb ik niet direct moeite iets duurders te kiezen, maar het moet natuurlijk wel zinvol zijn.
De redenen van diverse partijen op een rijtje:
Partij A: Trippel, want dat scheelt een soort koude windgevoel, en je krijgt hogere subsidie en lagere BTW.
Partij B: Dubbel, trippel is onnodig duurder en heeft amper zin
Partij C: Dubbel, want trippel heeft in jaren 60 woningen geen zin omdat elders meer kou zal komen dan dubbelglas kan tegenhouden.
Partij D: Trippel, want je subsidie compenseert de kosten toch.
Prijzen:
Dubbelglas á ~€50,- per m2
Trippelglas á ~€150,- per m2
Subsidie:
Dubbelglas: €35,- per m2
Trippelglas: €100,- per m2
Kan iemand mij raad geven wat nou slim is om te doen?
Momenteel ben ik diverse offertes aan het opvragen voor het vervangen van mijn kozijnen.
Ik woon in een jaren 60 woning, waarvan het dak, vloer en spouwmuren geïsoleerd zijn.
Het enige wat nog ontbreekt is fatsoenlijke kozijnen.
Nu zit ik in de discussie of er gekozen moet worden voor dubbelglas of trippelglas. Beide natuurlijk HR++.
Prijstechnisch heb ik niet direct moeite iets duurders te kiezen, maar het moet natuurlijk wel zinvol zijn.
De redenen van diverse partijen op een rijtje:
Partij A: Trippel, want dat scheelt een soort koude windgevoel, en je krijgt hogere subsidie en lagere BTW.
Partij B: Dubbel, trippel is onnodig duurder en heeft amper zin
Partij C: Dubbel, want trippel heeft in jaren 60 woningen geen zin omdat elders meer kou zal komen dan dubbelglas kan tegenhouden.
Partij D: Trippel, want je subsidie compenseert de kosten toch.
Prijzen:
Dubbelglas á ~€50,- per m2
Trippelglas á ~€150,- per m2
Subsidie:
Dubbelglas: €35,- per m2
Trippelglas: €100,- per m2
Kan iemand mij raad geven wat nou slim is om te doen?