• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hoi,

Afgelopen week hebben wij onderhoud gehad aan onze inmiddels 16 jaar oude CV ketel. Daar werd aangegeven dat ie wat minder stabiel lijkt te zijn en dat ie binnen enkele weken er mee zou kunnen houden. Het kan ook nog wel een jaar of wat duren. Maar omdat we inmiddels een kleine man hebben willen we geen risico lopen en hebben we een offerte opgevraagd bij het onderhoudsbedrijf.
Gezien zij het onderhoud doen, leek me dat wel het beste. Desalniettemin is de prijs ook een ding.

We hebben onderstaande offerte ontvangen met daarbij het gegeven dat er in de toekomst een hybride warmtepomp op aangesloten kan worden.

Wat vinden jullie van deze offerte?

Ik heb trouwens totaal geen verstand van CV ketels en de specificaties etc. Deze is aangeraden omdat we met een gezin wonen en ook tegelijk warm water willen gebruiken incl een bad.

Omschrijving werkzaamheden CW5:
- Demontage en afvoeren bestaande cv-ketel.
- Levering en montage van een Intergas HRE 36/30 CW5 combiketel inclusief nieuwe
inlaatcombinatie, gaskraan en overstortventiel.
- Alle benodigde leidingen aanpassen t.b.v. nieuwe toestel.
- In bedrijf stellen combi ketel.
- Controle gasleiding op lekkages
- Levering en montage van een nieuwe dakdoorvoer
- Levering en montage van een vuilwaterafscheider
- Thermostaat blijft behouden
Deze werkzaamheden kunnen wij U aanbieden voor € 2.260,00 inclusief BTW.

Nou vond ik zelf deze offerte best aan de hoge kant... en nu zie ik bij CVTotaal een bedrag van €1478 staan. Is dit dan te mooi om waar te zijn?
Ik ben ook nog meer offertes aan het opvragen, maar ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
- Levering en montage van een nieuwe dakdoorvoer

duidt erop dat er iets meer gebeurd dan sec vervanging ketel. Weet je ook waarom?