• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hoi,

Afgelopen week hebben wij onderhoud gehad aan onze inmiddels 16 jaar oude CV ketel. Daar werd aangegeven dat ie wat minder stabiel lijkt te zijn en dat ie binnen enkele weken er mee zou kunnen houden. Het kan ook nog wel een jaar of wat duren. Maar omdat we inmiddels een kleine man hebben willen we geen risico lopen en hebben we een offerte opgevraagd bij het onderhoudsbedrijf.
Gezien zij het onderhoud doen, leek me dat wel het beste. Desalniettemin is de prijs ook een ding.

We hebben onderstaande offerte ontvangen met daarbij het gegeven dat er in de toekomst een hybride warmtepomp op aangesloten kan worden.

Wat vinden jullie van deze offerte?

Ik heb trouwens totaal geen verstand van CV ketels en de specificaties etc. Deze is aangeraden omdat we met een gezin wonen en ook tegelijk warm water willen gebruiken incl een bad.

Omschrijving werkzaamheden CW5:
- Demontage en afvoeren bestaande cv-ketel.
- Levering en montage van een Intergas HRE 36/30 CW5 combiketel inclusief nieuwe
inlaatcombinatie, gaskraan en overstortventiel.
- Alle benodigde leidingen aanpassen t.b.v. nieuwe toestel.
- In bedrijf stellen combi ketel.
- Controle gasleiding op lekkages
- Levering en montage van een nieuwe dakdoorvoer
- Levering en montage van een vuilwaterafscheider
- Thermostaat blijft behouden
Deze werkzaamheden kunnen wij U aanbieden voor € 2.260,00 inclusief BTW.

Nou vond ik zelf deze offerte best aan de hoge kant... en nu zie ik bij CVTotaal een bedrag van €1478 staan. Is dit dan te mooi om waar te zijn?
Ik ben ook nog meer offertes aan het opvragen, maar ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
- Levering en montage van een nieuwe dakdoorvoer

duidt erop dat er iets meer gebeurd dan sec vervanging ketel. Weet je ook waarom?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-02 10:13

Cr3ator

1 bar is geen bar

Een nieuwe dakdoorvoer is standaard en wil je gelijk met een nieuwe ketel ook uitwisselen.

Voorwaarden: "Eventuele meerprijs:
We werken volgens de RoGaFa richtlijnen (zie www.rogafa.nl). Dit houdt in dat wij bij ketels ouder
dan 5 jaar de rookgasafvoer volledig dienen te vervangen en in de offerte op te nemen."

Ik heb een jaar of 6 geleden via CVTotaal een nieuwe Tzerra laten installeren en dat liep soepel. Maar zal aan je lokale gecontracteerde installateur liggen hoe dat bij jou is. CVTotaal is slechts dozenschuiver en intermediair.

Aanvullend: heb je zo'n grote regendouche dat je een CW5 wilt? Als je een simpele, zuinige douche hebt is een CW4 (of zelfs 3) veel prettiger mbt. het verwarmen van de woning ivm het lagere minimumvermogen en dus langere, zuinigere runs.

Over de keuze cv-ketel/warmtepomp gaan we t maar even niet hebben, aangezien het klinkt alsof de keuze al is gemaakt, maar gezien het gekozen subforum toch de tip om ook even de tijd te nemen om je te verdiepen in duurzamere opties ;)

[Voor 30% gewijzigd door Cr3ator op 12-12-2022 12:53]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heel vergelijkbaar met wat wij vorig jaar betaald hebben. Zelfde ketel, ook via onderhoudsbedrijf (Kemkens).
Ik vond het toen wel makkelijk dat 1 bedrijf alles doet, inclusief onderhoud.

Volgens mij hebben ze bij ons toen ook een nieuwe schoorsteen geplaatst (dat werd standaard gedaan begreep ik)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Kom hier op een bedrag onder de €2K incl. montage.
https://www.feenstra.com/...mpakt-hre-36-30a-cw5.html

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is alleen als je er een minimaal 2 jaar lopend onderhoudscontract à € 203,76 per jaar bij afsluit, anders komt er € 410 bij.

Voor die 200 euro per jaar komen ze eens per 2 jaar een onderhoudsbeurt doen, en betaal je bij storingen niets.

[Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2022 13:00]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik zou overigens ook even nagaan of je een 36KW CW5 ketel nodig hebt. Verder ook even kijken naar de Intergas Xtreme, zijn iets duurder maar geven beter rendement en hebben een veel lager minimumvermogen dan de HRE-A.

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-02 20:43
Dit lijkt me een vrij normale prijs bij een lokale installateur. Je kan het goedkoper vinden bij de grote jongens.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 5.1 kWp op Growatt 5000TL3-X

• crimby
  • Nu online
Zo snel zoveel reacties, erg fijn en wordt absoluut gewaardeerd.
Hieronder mijn reacties.

@Brent nee heb ik geen benul van, maar zie in de reacties dat dat standaard is :-)
@Cr3ator kan dat ook bij een bestaande afvoer? Want ze hebben hier vorig jaar wel eea qua afvoer vervangen en vastgezet aan de muur. Zie foto.

@WiLLoW_TieN ie 2K is wel zonder de vuilafscheider zie ik. Kan alleen zo niet zien hoeveel die daar kost, maar gezien ie 75 euro bespaart per jaar en terugverdien tijd 2-4 jaar is komt het al met al erg overeen met mijn offerte.

@_JGC_ momenteel hebben we volgens mij een CW4 klasse en daar hebben we problemen als de een onder de douche staat en de andere iets met warm water wil afspoelen. Vandaar de CW5.
Xtreme kan ik ook nog eens naar kijken.

• _JGC_
@crimby Dat gaat CW5 helaas niet oplossen, meestal is het leidingsysteem juist de bottleneck.
Ik heb hier met een HRE 28/24 gewoon 2 kinderen tegelijk in douche en bad. Moet alleen niet de badkraan volledig opentrekken want dan is de douche een pisstraaltje.
Water zoekt nou eenmaal de makkelijkste weg en als je dat moet verdelen tussen een geknepen douchekop en een badkraan die 1,5 meter lager gemonteerd zit zonder enige doorstroombegrenzing...

• crimby
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:11:
@crimby Dat gaat CW5 helaas niet oplossen, meestal is het leidingsysteem juist de bottleneck.
Ik heb hier met een HRE 28/24 gewoon 2 kinderen tegelijk in douche en bad. Moet alleen niet de badkraan volledig opentrekken want dan is de douche een pisstraaltje.
Water zoekt nou eenmaal de makkelijkste weg en als je dat moet verdelen tussen een geknepen douchekop en een badkraan die 1,5 meter lager gemonteerd zit zonder enige doorstroombegrenzing...
Alleen die CW5 moet wel meer water tegelijk door kunnen pompen toch?

• _JGC_
crimby schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:42:
[...]

Alleen die CW5 moet wel meer water tegelijk door kunnen pompen toch?
Dat zou in theorie moeten lukken ja, maar als je ketel op zolder is, je badkamer op de verdieping en je keukenkraan beneden, en je trekt die laatste volledig open, zal zwaartekracht en de volledig opengetrokken keukenkraan alsnog het meeste water door de keukenkraan laten. Daar kan geen CW5 of CW6 tegenop.

De ketel pompt overigens niks, die laat een bepaalde hoeveelheid water die verwarmd kan worden door.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-02 20:28
Ik heb mijn CV ketel 3 jaar geleden ook laten vervangen door CVTotaal,
zeer naar tevredenheid afgehandeld destijds.
Mooie was dat een lokale CV-boer waar ik ook een offerte had opgevraagd, later door CVTotaal werd ingehuurd om hun ketel bij mij te installeren.
Zoals gezegd, CVTotaal is een dozenschuiver,
je ketel komt met een koerier die 'm bij je thuis aflevert,
daarna komt er een lokale installateur langs voor de installatie.
Normaal ben ik niet zo voor deze "dozenschuivers" maar verschil in prijs was ook meerdere 100-den euro's, dat vond ik iets te gortig.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-02 10:13

Cr3ator

1 bar is geen bar

crimby schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:01:
Zo snel zoveel reacties, erg fijn en wordt absoluut gewaardeerd.
Hieronder mijn reacties.

@Brent nee heb ik geen benul van, maar zie in de reacties dat dat standaard is :-)
@Cr3ator kan dat ook bij een bestaande afvoer? Want ze hebben hier vorig jaar wel eea qua afvoer vervangen en vastgezet aan de muur. Zie foto.
[...]
Uiteraard, zoals ik al schreef: alleen nodig indien niet recent (5j) vervangen. Bij mij had hij hergebruikt kunnen worden, ware het niet dat de monteur m van het dak gooide :+ Afijn, toen wel gratis een nieuwe gemonteerd en blij dat ik m'n auto al had verzet - ik zag t aankomen.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee