Toon posts:

Whatsapp logbook downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bravedoc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-12-2022
Mijn vraag
Is het mogelijk een logbook te downloaden om de acties binnen whatsapp inzichtelijk te maken?
Concreet: is het mogelijk te zien wanneer de gebruik een chat heeft geopened, wanneer de gebruiker een chat heeft gearchiveerd inclusief tijdstip?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iphone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
internet oplossingen gezocht. ios analyse logbook gekeken maar geen whatsapp gevonden.
Op de ontvangende telefoon gekeken wanneer het bericht gelezen is (met blauwe vinkjes) echter was de chat al verwijderd.

graat jullie expertise en creatieve gedachten, mvg,

Brigitte

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

bravedoc schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:24:
jullie expertise en creatieve gedachten
Je vriend heeft nog wél contact met z'n ex, en het is niet bij chatten gebleven.

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:18
Waarom wil je dat?
Wat is je Use Case?

WhatsApp is bedoeld als communicatiemiddel met end-to-end encryptie, waardoor het in feite juist alles wat je wilt onmogelijk maakt. Opzettelijk.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

GarBaGe schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:29:
Waarom wil je dat?
Wat is je Use Case?

WhatsApp is bedoeld als communicatiemiddel met end-to-end encryptie, waardoor het in feite juist alles wat je wilt onmogelijk maakt. Opzettelijk.
Is dat zo? Ik ging er altijd van uit dat de inhoud versleuteld is, niet de meta-data.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Nee, je kan inderdaad aan de versturende kant zien wanneer een bericht is gelezen als je blauwe vinkjes aan hebt staan, maar that's it.

In theorie kan monitoring software van een derde partij dit bijhouden, maar ik weet niet of dat op iOS mogelijk zou zijn en daar ben je nu te laat mee.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GarBaGe schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:29:
Waarom wil je dat?
Wat is je Use Case?

Volgens mij heeft TS het over de "eigen" WhatsApp, dat wil zeggen: een telefoon waarover je controle hebt.

In theorie is het prima mogelijk dat WhatsApp intern in diens database bijhoudt wanneer elke chat met een persoon wordt geopend (en hoe vaak), en niet alleen of, maar ook wanneer een chat gearchiveerd is. Het is een keuze van WhatsApp om dit wel vast te leggen, maar niet voor de gebruiker zichtbaar te maken.

Wellicht is het mogelijk om een backup van de chats te maken en te downloaden, en die met een third-party tool te analyseren, om te zien of deze data is te achterhalen. Uiteraard is de backup versleuteld, maar er zijn tools die de sleutel weer uit Android/iOS kunnen lezen om de database leesbaar te maken.

Ik weet niet of er tools zijn die deze metadata kunnen benaderen, en ik weet niet of deze metadata überhaupt wordt opgeslagen, maar het zou kunnen.

Dat staat verder los van de versleuteling van de berichten in-flight.

[Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 12-12-2022 12:41]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat in ieder geval over iOS, dus schopje van AND naar IOS.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee