Toon posts:

Meerdere videos gelijktijdig naar MP4 converteren mbv videok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LurkZ
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:30
Mijn vraag
Ik zoek videoconversie software die:
- Naar MP4 converteert.
- Mijn GPU gebruikt. (Radeon RX 570)
- Minimaal 2 videos gelijktijdig converteert.

Hoeft niet gratis te zijn. Ik ben een amateur die geen hoge eisen steltaan de kwaliteit v/d output.

Achtergrondinformatie
Ik ben op zoek naar Windows software om diverse videoformaten te converteren naar MP4.
Het mag gratis zijn maar dat is geen eis.

Momenteel heb ik betaalde versies van VideoProc en Aimersoft Video Convertor Ultimate.
Ook de gratis Handbrake en VidCoder

Wat ik nu zoek is hardware encoding.
Veel software maakt claims maar toch werkt het niet (goed) met mijn Radeon RX 570

VideoProc werkt het beste v/d software die ik bezit.
De hardware ondersteuning werk. Niet supersnel, maar de CPU load is erg laag. Dat is zeer zeker een groot voordeel tov Handbrake en VidCoder (wat de Handbrake engine gebruikt)

Helaas converteerd VideoProc geen meerdere videos gelijktijdig (met hardware encoding)

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:21
Waarom wil je meerdere videos gelijktijdig doen?
Meestal gaat 2 video's gelijktijdig 2x zo langzaam, omdat dezelfde resources worden gebruikt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• LurkZ
Met software encoding belast VidCoder mijn CPU ongeveer 50%.
Met 2 threads is dat 100%. Met nog meer threads gaat de snelheid per thread achteruit.

Hoe een GPU precies werkt weet ik niet. Heeft een GPU maar 1 unit die de encoding task doet?
Als het antwoord op die vraag altijd ja is, dan hebben meerdere threads geen enkel nut zoals jij schreef.