Toon posts:

Nieuw beeldscherm: 1440p of 240Hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GregT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 10:28
Hallo,

Ik wil een nieuw 27" beeldscherm aanschaffen en zit te twijfelen of ik dan voor meer pixels of voor een hogere refresh rate moet gaan.
Ik twijfel tussen specifiek deze 2:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart€ 219,-€ 219,-
1MonitorenPhilips Momentum 27M1C5500VL/00 Zwart€ 229,-€ 229,-
Totaal€ 448,-

Met de AOC heb ik een hoge refreshrate, maar relatief grote pixels. Ik vraag me of ik met de rest van het systeem wel voldoende heb aan de 240Hz of dat ik beter voor meer pixels kan gaan.

Advies welkom.

Wat ik nu heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 201,73€ 201,73
1BehuizingenAntec NX320€ 69,90€ 69,90
1MonitorenAOC C24G1 Rood, Zwart€ 340,80€ 340,80
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 59,-€ 59,-
Totaal€ 671,43

Beste antwoord (via GregT op 13-12-2022 08:02)

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik weet niet welke spellen je speelt, maar als je niet van plan bent je videokaart/systeem te upgraden, zou ik het bij 1080p houden. Dat gezegd hebbende, de 240 fps ga je in de praktijk niet/nauwelijks halen met dit systeem, dus vraag ik me af wat de meerwaarde is van dat scherm.

Met een 1440p scherm ben je meer future-proof, mocht je je systeem gaan upgraden. Een refresh-rate van 165Hz is in mijn ogen de sweetspot van refresh rate, dus daar zit je goed. Je huidige systeem haalt de 165 fps niet, dus ook die monitor kun je op dit moment niet volledig benutten, maar ben je wel voorbereid als je eventueel een upgrade gaat doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik weet niet welke spellen je speelt, maar als je niet van plan bent je videokaart/systeem te upgraden, zou ik het bij 1080p houden. Dat gezegd hebbende, de 240 fps ga je in de praktijk niet/nauwelijks halen met dit systeem, dus vraag ik me af wat de meerwaarde is van dat scherm.

Met een 1440p scherm ben je meer future-proof, mocht je je systeem gaan upgraden. Een refresh-rate van 165Hz is in mijn ogen de sweetspot van refresh rate, dus daar zit je goed. Je huidige systeem haalt de 165 fps niet, dus ook die monitor kun je op dit moment niet volledig benutten, maar ben je wel voorbereid als je eventueel een upgrade gaat doen.

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26
Als je nog iets anders naast gaming met je PC doet, dan zou ik voor de 1440p@165hz gaan. Ik gebruik m'n monitor ook om op te werken, en die extra ruimte zou ik zelf niet meer kwijt willen.

Met de 1080p zou je wel hogere framerates (los van de refresh rate) kunnen halen met je huidige GPU, maar op de desktop zit je wel tegen gigantische pixels aan te kijken en ik neem aan dat je daar inmiddels tzt ook een upgrade voor zoekt?

[Voor 3% gewijzigd door NESFreak op 12-12-2022 09:05]

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-02 09:29
LTT heeft een leuke video over de voordelen van een hogere refresh rate. In het kort, meer Hz is beter maar het voordeel schaalt niet mee. Je boekt meer winst met de overstap van 60 naar 144 dan met de stap van 144 naar 240.

Speel je CSGO dan haal je voordeel uit meer FPS ongeacht de Hz van de monitor. Met meer frames heb je minder input lag en krijg je de meest recente frame te zien. Daar heeft 3kliksphilip een paar video's over. Of de situatie hetzelfde is in andere games weet ik niet.

Ik vind een 27 inch veel te groot om op te gamen, speel vooral shooters. Daarom heb ik gekozen voor een 24 inch 1080 144 Hz scherm.

• GregT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 10:28
Dank allen, dit helpt. 1400p lijkt dan wel de beste keuze.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen op de aankoopadviesfora. Move VB -> CKA

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee