Hoi,
Ik heb net mijn eerste pc in elkaar gezet maar het toont niks op de monitor (zie onder voor lijst van componenten). De CPU en RAM lichten slaan aan (eerst CPU voor een seconde of 2 opgevolgd door een snelle flits van het RAM licht). Ik heb het volgende gedaan:
1) RAM beide individueel ingevoerd in slot 2, wel CPU licht maar geen RAM licht meer
2) idem in slot 4
3) CMOS reset gedaan, nog steeds beide CPU en RAM debug lichten met beide RAM sticks in
4) Alle kabels heb ik twee keer gecheckt aan de PSU en moederbord kant.
De winkel waar ik het moederbord heb gekocht had mij een mail gestuurd dat ze hun moederborden normaal gesproken updaten. Ik kan echter geen andere conclusie trekken dan dat het nog steeds een oudere BIOS draait waardoor het 13th gen CPUs niet ondersteunt. Heeft iemand anders hier een idee of ervaring mee?
Ik heb net mijn eerste pc in elkaar gezet maar het toont niks op de monitor (zie onder voor lijst van componenten). De CPU en RAM lichten slaan aan (eerst CPU voor een seconde of 2 opgevolgd door een snelle flits van het RAM licht). Ik heb het volgende gedaan:
1) RAM beide individueel ingevoerd in slot 2, wel CPU licht maar geen RAM licht meer
2) idem in slot 4
3) CMOS reset gedaan, nog steeds beide CPU en RAM debug lichten met beide RAM sticks in
4) Alle kabels heb ik twee keer gecheckt aan de PSU en moederbord kant.
De winkel waar ik het moederbord heb gekocht had mij een mail gestuurd dat ze hun moederborden normaal gesproken updaten. Ik kan echter geen andere conclusie trekken dan dat het nog steeds een oudere BIOS draait waardoor het 13th gen CPUs niet ondersteunt. Heeft iemand anders hier een idee of ervaring mee?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 369,- | € 369,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B660 Tomahawk WIFI | € 219,- | € 219,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 187,90 | € 187,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 125,50 | € 125,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 136,90 | € 136,90 |
Totaal | € 1.208,10 |