Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:20
Om m'n thuiswerkplek helemaal af te maken zou ik graag een tweede scherm erbij willen. Ik heb nu een AOC 24V5CW/BK (de versie met webcam) die ik via USB-C aan m'n laptop koppel. Het liefst koppel ik een tweede scherm via Displayport aan de eerste zodat ik nog steeds maar 1 kabeltje naar m'n laptop heb Gaat dat werken?

Zowel m'n laptop (Lenovo Yoga Slim 7) als de schermen hebben DisplayPort 1.2. En ze ondersteunen DP alt-mode over USB-C. Maar er staat nergens iets over MST (Multi-Stream Transport).

De gewenste situatie is dus:

Laptop <-- [USB-C] --> Scherm 1 <-- [DisplayPort] --> Scherm 2.

Ik zie het nergens bij de specificaties of persberichten staan dus ik vrees dat het dan ook niet gaat werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
Vrij simpel: nee.

Het scherm heeft namelijk geen Displayport-uit.

Het zal dan een dock moeten worden met 2 video-uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knooi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
White Feather schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:33:
Vrij simpel: nee.

Het scherm heeft namelijk geen Displayport-uit.

Het zal dan een dock moeten worden met 2 video-uitgangen.
Ik heb bijvoorbeeld de dell p2422he monitor waar een usb c hubje in zit met een displayport 1.2 in en een mst displayport out. Nu probeer ik een philips 242b aan te sluiten, met alleen een displayport 1.2. Dit lijkt mij voldoende toch? Toch doet deze opstelling het niet. [Laptop] <- [usb c hub] -> [Dell monitor] -> [philips monitor]
Toevoeging: mijn laptop heeft een USB-C 3.2 Gen 2 port met een displayport van 1.4 wat dus meer dan genoeg is voor mijn gewenste mogelijkheid. Waarom werkt dit dan niet?

Groet, Knooi