Vraag

• Erwin81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 20:37
Wat ga je met je laptop doen?
administratie en thuiswerken, fotobewerking, wat light gaming (Sims 4 etc) en afspelen/streamen van media.

Wat is je budget?
rond de 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Staat zo'n 70% van de tijd op een vaste plek en gaat verder mee op tripjes en soms mee in de trein&vliegtuig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als het maar goed is! Gisteren in de Mediamarkt geweest en daar viel vooral apple op een positieve manier op. Heeft eigenlijk veel wat ik belangrijk vind; solide en mooi gebouwd, goed beeld en geluid lijken mij prima allrounders. In de windows hoek vielen de samsungs, lg gram en surface laptops op. Maar het geluid was wel teleurstellend en dat vind ik echt wel jammer. Bij Apple zijn de upgrades bizar duur dus daar moet ik echt behoorlijk consessies doen... M1 of M2, 8 of 16 GB ram...ect. Zou graag gebruik maken van jullie expertise en advies! Neig nu naar een MacBook Air M2 16GB ram en 256ssd maar kost evengoed wel € 1.669. Wat zijn jullie gedachten?

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Hier een mooie laptop te koop met betere specs (o.a. rtx 3050 voor gaming) en een mooi Oledscherm (fotobewerking) en Harman Kardon geluid:

uitvoering: ASUS VivoBook Pro 15 OLED D6500QC-MABOLW

[Voor 39% gewijzigd door DeArmeStudent op 14-12-2022 12:28]

• Erwin81
Is overal uitverkocht i.c.m. de rtx 3050. En las trouwens dat het een luidruchtige laptop was met matige speakers en webcam. Heb ook niet zo'n hoge pet op van dit merk om eerlijk te zijn..

[Voor 92% gewijzigd door Erwin81 op 15-12-2022 12:39]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Erwin81 schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:46:
Wat ga je met je laptop doen?
administratie en thuiswerken, fotobewerking, wat light gaming (Sims 4 etc) en afspelen/streamen van media.

Wat is je budget?
rond de 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Staat zo'n 70% van de tijd op een vaste plek en gaat verder mee op tripjes en soms mee in de trein&vliegtuig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als het maar goed is! Gisteren in de Mediamarkt geweest en daar viel vooral apple op een positieve manier op. Heeft eigenlijk veel wat ik belangrijk vind; solide en mooi gebouwd, goed beeld en geluid lijken mij prima allrounders. In de windows hoek vielen de samsungs, lg gram en surface laptops op. Maar het geluid was wel teleurstellend en dat vind ik echt wel jammer. Bij Apple zijn de upgrades bizar duur dus daar moet ik echt behoorlijk consessies doen... M1 of M2, 8 of 16 GB ram...ect. Zou graag gebruik maken van jullie expertise en advies! Neig nu naar een MacBook Air M2 16GB ram en 256ssd maar kost evengoed wel € 1.669. Wat zijn jullie gedachten?
ken je de Best Buy Guides? Check de BBG's

hier die van december 2022 als meest recente
review: Laptop Best Buy Guide - December 2022

en er is er een special over MacBooks
review: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2022

en hier de rest:
categorie: Laptops

PS: brak laptopgeluid kun je ondervangen met een speakersetje

[Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 15-12-2022 12:38]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Erwin81
Ja, ik ken de koopgids. Maar tref daar geen categorie (op de Mac koopgids na) waar ik in zoek.

Ik zoek geen basislaptop en ook geen gaminglaptop maar een degelijke allrounder waar ik zowel zakelijk als prive mee uit voeten kan.

En een speakersetje kan.. maar vind ik dan wel weer onhandig voor onderweg.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Lenovo heeft best wel wat zakelijke modellen laptops met middenmoot GPU's, bijvoorbeeld in de Ideapad 5 Pro en Thinkbook range:
https://tweakers.net/pric...;1769516;1793784;1784498/

De meest rechter Ideapad 5 lijkt alleen niet leverbaar :|
De thinkbook lijkt uitlopend, qua model. Maar heeft wel de zwaarste GPU en Windows 11Pro (ipv Home), en een iets feller scherm. Maar ook weer minder opslag...

iRacing Profiel

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Misschien een beetje gek maar je zou een Razer Blade / Book kunnen checken. Omdat je met Apple komt, het is min of meer het Windows alternatief :). Alleen de vanaf prijzen zijn vrij steep, en upgrades zijn net zo duur als bij Apple.

Ik heb er twee gehad. Blade 15 2020 Advanced, en nu de Blade 17 2022 Pro. Beiden fantastische laptops met een behuizing qua materialen waar andere merken (op Apple na wellicht) niet aan kunnen tippen.

[Voor 18% gewijzigd door Inverted_World op 15-12-2022 14:54]

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 19:23
Ik zit zelf te denken aan deze: uitvoering: MSI Creator M16 A12UC-009NL
Alleen de accu houd me nog een beetje tegen. Verder wel echt goede specs met een i7-12700H, 16Gb, RTX3050, prachtig scherm, niet al te zwaar, etc.

Had in principe een Lenovo ideapad 5 Pro besteld met een Ryzen 7 6800HS met 120Hz scherm, maar deze blijft in China in een soort van loop hangen met UPS.

Ik overweeg daarom deze van MSI alleen de accucapaciteit van de Lenovo is wel +50%

• onnaj
onnaj schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:48:
Alleen de accu houd me nog een beetje tegen. Verder wel echt goede specs met een i7-12700H, 16Gb, RTX3050, prachtig scherm, niet al te zwaar, etc.

Had in principe een Lenovo ideapad 5 Pro besteld met een Ryzen 7 6800HS met 120Hz scherm, maar deze blijft in China in een soort van loop hangen met UPS.

Ik overweeg daarom deze van MSI alleen de accucapaciteit van de Lenovo is wel +50%
Ik ben toch afgehaakt vanwege de accuduur en mogelijke herrie van de fans. Ga toch maar wachten op de Lenovo ;-)

Ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk maakt

• Erwin81
onnaj schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:48:

Oh jee... Heb je de Lenovo via hun eigen site besteld?

• onnaj
Erwin81 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:57:
[...]

Oh jee... Heb je de Lenovo via hun eigen site besteld?
Ja is met Black Friday korting geweest. Ik heb hem zelf samengesteld en ervoor gekozen om geen besturingssysteem erbij te nemen. Dat scheelde €100 en daardoor kon ik dan de Ryzen 7 6800hs nemen en dat scheelt meteen een hoop bloatware waarschijnlijk :-)

Ik heb ook gekozen voor een 120Hz scherm, dat was €40 extra en een jaar extra garantie was ook zoiets. Alles bij elkaar was dit €980 dacht ik.

Het loont echt altijd om via de chat extra korting te vragen. Dit krijg je altijd namelijk :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee