Hoe krijg ik dit lampje eruit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masx
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-12-2022
Hoi,

In de badkamer heb ik een lamp boven het badkamerkastje. Lampje doet het niet meer, dus wil ik vervangen.

Ik heb nu het glaasje ervoor weggehaald, maar snap niet hoe ik het lampje los kan krijgen.

Het is een heel vreemd lampje, dat aan twee kanten vast zit. Misschien zit het erin geklemd, maar ik weet niet waar ik dan op zou moeten drukken of klikken om hem los te krijgen.

Ook weet ik niet wat nu nog bij het lampje hoort, en welk deel moet blijven zitten.

En ik weet niet wat onder spanning staat. Ik heb met een spanningsschroevedraaier gekeken, maar die slaat nergens uit.

Herkent iemand dit lampje? En weten jullie hoe ik dit eruit kan halen om te vervangen?

Alvast bedankt voor jullie tips.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jBDgjZifR9Chq30Mgxoi1W8bdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9qgnrrJVhUY93CuqVkl4JwM.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoek eens naar Philips R7S (halogeen). Er zal inmiddels wel een vervanger in LED zijn verwacht ik.

Lamp "trek" je tussen de connectors uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is gewoon een halogeenlamp dat klem zit. Gewoon even 1 kant opduwen dan kan je hem er zo uithalen (bij de isolators).

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 11-12-2022 18:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28

Theo

moederbord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTHliDEKNkc1wjoRSdmHJJPj00w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kE3RY8ASCWbTxvbM2cXfNIWq.png?f=fotoalbum_large

Oranje is de lamp zelf; dus het glazen buisje met de twee witte uiteindes die in een [ ] profiel geklemd zit. De lamp is dus een ronde buis, maar de uiteindes zijn niet vlak (het is geen salamiworst waar je de kontjes van hebt afgesneden) maar lopen iets naar binnen toe. (alsof je een lepel in de uiteindes van de worst hebt gedrukt) De klemmen waar de lamp in zit die zijn iets bol waardoor de lamp stevig blijft zitten.

Hoe los te krijgen? Trek aan één van de uiteindes de lamp uit z'n fitting. Doe dit niet aan het glas (het kan dan mogelijk breken) Je kunt hier een tang voor gebruiken mocht je er niet bijkomen. Een nieuwe lamp die plaats je zonder gereedschap terug, en ook zonder het glas van de lamp aan te raken (het huidvet kan in het glas branden)

7400 Wp op het dak