Toon posts:

packard bell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een msi moederbord van packard bell. nou heb ik dus geheugen gekocht van mushkin ( ja de nieuwe rev 3 plus:)) en natuurlijk wil ik die op 133mhz cas 2-2-2 laten lopen.

maar het probleem is het lijkt wel of dit moedebord overal op gelockt is. dus dat wil zeggen: je kan geen reet instellen. lijkt dit alleen maar zo of is het gewoon zo dat packard bell mijn hele moederbord op een lock heeft gezet? en zo ja kun je hier wat aan doen. kraken oid. ik wordt er ziek van, kan ik mijn mooie geheugen niet eens helemaal benutten. dat ik niet kan overklokken heb ik langzaam maar zeker weten te accepteren, maar ik wil wel het meest mogelijke uit mijn moederbord halen, als dat kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erm, 't is maar een tip, maar kijk eens ff in je sig- MS-6199 (ook wel bekend als Phoenix bij PB). Surf ff naar www.msi.com.tw en ga op zoek naar een 6199 BIOS (liefst de OC-BIOS). Flashen en je hebt een paar extra opties.

Moet lukken. Bij foute flash PB bellen (en ff niets over die MSI BIOS vertellen).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kijk zoiets heb ik al gedaan. ik heb de bios van de msi 6199va er in geflashed.

ik las: op de msi site stond dat dit moedebord een bios lock optie heeft! weet iemand wat dat dan inhoud en waar je dat kan instellen?

kijk hier:

BIOS
The mainboard BIOS provides "Plug & Play" BIOS which detects the peripheral devices and expansion cards of the board automatically.
The mainboard provides a Desktop Management Interface(DMI) function which records your mainboard specifications.
ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) feature.
Anti-Virus BIOS function.
*** BIOS Lock function. ***

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RTFM >:)

Download ff de MS-6199 manual- het is een jumper die 3 standen heeft:

1-BIOS gelocked (vnl tegen CIH/Chernobyl)
2-BIOS unlocked
3-CMOS clear

Je hebt dus die 2e nodig om te flashen.

------ EDIT -------

BIJ NADER INZIEN GEEN DERGELIJKE JUMPER KUNNEN VINDEN. KAN ZIJN DAT DIT EEN LOOS BERICHT IS DIE ALLEEN VOOR MS-6309 EN MS-6340 GELDT

------ EDIT -------

Tip: zorg ervoor dat je voor het flashen dmv SmartRestore een bootflop maakt- kan je veel tijd schelen als je ooit de PB troep er weer op wilt gooien.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik nou mijn bios unlocken, er zit een lock op dus moet hij er ook weer vanaf kunnen, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Question: In a MS-6199VA, when using the CPU Plug and Play III I am unable to alter the core CPU voltage, the BIOS will let me adjust the cpu core to 2.2v, but even after making these adjustments, nothing happens, the PC Alert III system monitor still reports a core voltage of 2.0v.

Answer: Kindly update the beta BIOS (W6199MS.337)

dit is wat ik bedoel, weet iemand waar ik die bios kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
ik haal het topic nog een keer aan, omdat ik heel graag een oplossing zou willen, ik heb the f*cking search al gebruikt en heb al op de site van de moederbord gekeken!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Waarom stuur je niet gewoon een meel naar PB en MSI? Die weten vast wel hoe dat zit...

Verwijderd

Dit heeft geen zin ik deed dit nu ook al verschillende malen en zonder resultaat.Zelf op de dure helpdesk kan men u niet helpen.
Op donderdag 30 augustus 2001 11:16 schreef ProGo het volgende:
Waarom stuur je niet gewoon een meel naar PB en MSI? Die weten vast wel hoe dat zit...

Verwijderd

Heb je op deze site al eens geprobeert http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6199VA die zijn recenter als die van PB.
Op donderdag 30 augustus 2001 07:51 schreef Hellraiser het volgende:
ik haal het topic nog een keer aan, omdat ik heel graag een oplossing zou willen, ik heb the f*cking search al gebruikt en heb al op de site van de moederbord gekeken!
Pagina: 1