Ik heb via marktplaats een Gen3 Tesla Wall Connector aangeschaft met een type A + DC 6 mA (ofwel Type B volgens mij?) er in. Specifieke specificaties zijn hier te vinden: https://www.tesla.com/sit...onnector_Manual_Dutch.pdf
Ik heb sinds kort een 3-fase (3x25a) aansluiting met (gelukkig) geen smeltzekeringen maar automaten.
De verdeling in de meterkast is nu 2x 1-fase aardlek beide op een aparte fase met 4 automaten er achter.
Op de derde fase zitten de zonnepanelen (1-fase 5kW omvormer) aangesloten.
Mijn vraag is nu, is het voldoende om een simpele 4-polige automaat te gebruiken in de meterkast zoals deze? Deze zit dan dus direct op de hoofdschakelaar aangesloten.
Of moet het toch een Type-a aardlekautomaat zijn die gelijk een stuk duurder zijn.
Voor zover ik gelezen heb moet het in beide gevallen een c-karakteristiek zijn.
Een bevriende elektricien gaat het installeren maar hij heeft geen ervaring met laadpalen dus vroeg of ik dat zelf even uit kon zoeken.
Ik heb sinds kort een 3-fase (3x25a) aansluiting met (gelukkig) geen smeltzekeringen maar automaten.
De verdeling in de meterkast is nu 2x 1-fase aardlek beide op een aparte fase met 4 automaten er achter.
Op de derde fase zitten de zonnepanelen (1-fase 5kW omvormer) aangesloten.
Mijn vraag is nu, is het voldoende om een simpele 4-polige automaat te gebruiken in de meterkast zoals deze? Deze zit dan dus direct op de hoofdschakelaar aangesloten.
Of moet het toch een Type-a aardlekautomaat zijn die gelijk een stuk duurder zijn.
Voor zover ik gelezen heb moet het in beide gevallen een c-karakteristiek zijn.
Een bevriende elektricien gaat het installeren maar hij heeft geen ervaring met laadpalen dus vroeg of ik dat zelf even uit kon zoeken.
Zuid-West 6950Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 345Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H