Hi,
Aanleiding voor de nieuwe PC is het recent overlijden van de videokaart
Huidige systeem is aangeschaft in 2014 en heeft het altijd goed gedaan, al werd het de laatste tijd steeds lastiger games op lage settings te spelen. Deze trouwens ook zelf ik elkaar gezet na een topic in dit forum
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken als thuiswerkplek en voor het spelen van games(CoD, F1, GTA, Flightsim, enz). Daarnaast ook om heel af en toe wat video's te editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb eigenlijk geen budget, maar het moet wel redelijk zijn. Denk dat €1750 een mooie limiet is.
Monitoren en randapparatuur heb ik verder al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen idee, dat is ook een vraag aan jullie. Kan ik misschien alleen de videokaart vervangen of is het beter het systeem helemaal te vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een videokaart die weer een tijdje mee kan om zo alle games op een behoorlijk niveau te kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Wellicht dat het verbruik van het systeem nog meegenomen kan worden? Verder zit ik niet aan merken vast. Betrouwbaarheid is wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit is belangrijk. Daarnaast ook wel goede video prestaties.
Ga je overklokken?
Nee niet als het niet nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag jullie hulp bij het samenstellen van een nieuw systeem of upgraden van het oude. In 2014 wist ik best wel wat er speelde, dat is nu veel minder. Vandaar de hulpvraag om jullie kennis in te zetten.
Mijn huidige systeem:
Wat ik heb bedacht voor een nieuw systeem:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Aanleiding voor de nieuwe PC is het recent overlijden van de videokaart
Huidige systeem is aangeschaft in 2014 en heeft het altijd goed gedaan, al werd het de laatste tijd steeds lastiger games op lage settings te spelen. Deze trouwens ook zelf ik elkaar gezet na een topic in dit forum
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken als thuiswerkplek en voor het spelen van games(CoD, F1, GTA, Flightsim, enz). Daarnaast ook om heel af en toe wat video's te editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb eigenlijk geen budget, maar het moet wel redelijk zijn. Denk dat €1750 een mooie limiet is.
Monitoren en randapparatuur heb ik verder al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen idee, dat is ook een vraag aan jullie. Kan ik misschien alleen de videokaart vervangen of is het beter het systeem helemaal te vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een videokaart die weer een tijdje mee kan om zo alle games op een behoorlijk niveau te kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Wellicht dat het verbruik van het systeem nog meegenomen kan worden? Verder zit ik niet aan merken vast. Betrouwbaarheid is wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prijs/kwaliteit is belangrijk. Daarnaast ook wel goede video prestaties.
Ga je overklokken?
Nee niet als het niet nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag jullie hulp bij het samenstellen van een nieuw systeem of upgraden van het oude. In 2014 wist ik best wel wat er speelde, dat is nu veel minder. Vandaar de hulpvraag om jullie kennis in te zetten.
Mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 265,- | € 265,- |
1 | Moederborden | MSI Z97 GAMING 5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 290X Gaming 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 198,95 | € 198,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Fractal Design Silent R2, 120mm | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12G 650W | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 463,95 |
Wat ik heb bedacht voor een nieuw systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 469,99 | € 469,99 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 189,- | € 189,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT Gaming OC 12G | € 479,- | € 479,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 63,43 | € 63,43 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 164,- | € 164,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 136,90 | € 136,90 |
Totaal | € 1.712,11 |
Alvast bedankt voor het meedenken!