Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
lijkt me een geval van jezelf flink onderschatten. Als jij X jaar in Engeland hebt gewond, dan zal jouw Engels waarschijnlijk beter (zo niet veel beter) zijn dan de gemiddelde Nederlander, dus dat lijkt me absoluut niks om je zorgen over te maken.Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 11-12-2022 15:28 ]
The devil is in the details.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hahn schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:26:
Stel dát je inderdaad niet goed genoeg zou blijken te zijn, so what? Dat zal even heel kut zijn, mag je ook zeker wel een tijdje van balen, maar daarna gaat het leven toch weer gewoon door. Het is niet zo dat als je één keer 'faalt', dat je de rest van je leven verdoemt bent.
En dit:
[...]
lijkt me een geval van jezelf flink onderschatten. Als jij X jaar in Engeland hebt gewond, dan zal jouw Engels waarschijnlijk beter (zo niet veel beter) zijn dan de gemiddelde Nederlander, dus dat lijkt me absoluut niks om je zorgen over te maken.
Of bedoel je dat jouw Nederlands ondermaats zal zijn? Aangezien je van je 30 jaar 'slechts' 7 in Engeland hebt gewoond, heb je 23 jaar Nederlands ervaring, dus dat zal ook wel meevallen?
Sissors schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:38:
Als je fatsoenlijk rapportages in taal A kan maken, kan je dat ook in een andere taal die je een beetje fatsoenlijk spreekt. En dat zal je met Nederlands wel doen na 23 jaar hier te hebben gewoond. Uiteraard moet je genoeg woordenschat hebben, en dat is het geval, maar verder is het vooral de structuur en weten wat je rapporteert wat belangrijk is.
Dus daar hoef je je echt niet druk over te maken. Wat ik me wel afvraag: Waarom wil je die nieuwe "uitdaging"? Emotioneel ben je zelf volgens mij nog er nog niet van overtuigd. Rationeel kan je wel bedenken uiteraard dat je niet nog 40 jaar hetzelfde wil doen. Maar als je nu 3.5 jaar werkt bij je huidige functie is dat nou ook niet zo lang. Kan je anders daar niet gewoon doorgroeien? Tenzij je gewoon weg wil bij je huidige werkgever om wat voor reden dan ook, dat kan natuurlijk. Maar het moet wel zijn dat jij wat anders wil, en niet dat andere je hebben aangepraat dat je na richting de 4 jaar toch echt een nieuwe werkgever moet zoeken.
Mijre schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:33:
Gezien de woonsituatie is dit wel een moment dat 't nog het minst pijnlijk is om eventueel terug te zakken om op een nieuwe ladder te kunnen klimmen als dat je een stuk leuker/duurzamer werk geeft.
Maar het lijkt me ook dat er wat te vinden moet zijn waarbij dat minder speelt. Ik dacht ook tweemaal bij een wisseling (deels inhoudelijk) wat in te moeten leveren (en zou ik ervoor over hebben gehad), maar beide keren ging ik erop vooruit.
[ Voor 25% gewijzigd door Furion2000 op 12-12-2022 08:06 ]
Ja die pensioenpot die onder de streep prima werkt?Furion2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:46:
@EliteGhost Die pensioenspot die zo goed werkte voor de mensen die nu ongeveer met pensioen zijn gegaan?
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Nee hoor, je bent niet oud. Ik ben eind 30 en werk al bijna 13 jaar bij dezelfde werkgever. Of ben ik nu ook oudFrogmen schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:52:
Bedenk wel dat je werk geluk je veel meer brengt dan salaris. Ik heb in het verleden een gouden ketting omgehad 1/3 van mijn salaris in moeten leveren en ik ben er een stuk gelukkiger mee. Kan nog steeds rond komen maar een echte vetpot is het niet maar dat maakt mij niet uit.
Overigens vindt ik 3,5 jaar nog niet lang bij een werkgever, maar ja ik ben daarin misschien ook wel oud.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Is dit niet een hoop waard? Groei en kennis opdoen zal je in de toekomst een stuk meer opleveren. Je zal dan ook een stuk sterker in je schoenen staan met nieuwe salarisonderhandelingen (zowel interen als bij een nieuwe baan).
Zo bijzonder is dat toch niet? En met de stap terug die hij verwacht te moeten doen is het gewoon weinig als we zijn opleiding meenemen.No Hands schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:04:
je bent 30, het salaris wat je nu vangt is ontzettend veel voor de meeste mensen van 30 (en ouder)
Ik weet niet in welke kringen jij verkeerd maar 3900 euro bruto en een 13e maand is voor veel mensen van 30 jaar veel geld. Gouden kooi heb ik niet gezegd.Sissors schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:11:
[...]
Zo bijzonder is dat toch niet? En met de stap terug die hij verwacht te moeten doen is het gewoon weinig als we zijn opleiding meenemen.
En als zijn huidige werk niet echt als werkervaring telt voor zijn nieuwe baan, hij daar wel gewoon goed door kan groeien en natuurlijk vooral, hij dat leuk werk vindt om te doen, dan moet hij dat gewoon doen hoor. Maar ik zou zijn huidige salaris echt geen gouden kooi oid noemen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Bedrijf waar ik voor werk heeft zijn eigen pensioenpot. Een bedrijfsgebonden pot heeft z'n nadelen maar werkt tot nu toe prima. Dus nee, niet die ene pot die jij bedoelt.Furion2000 schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:46:
@EliteGhost Die pensioenspot die zo goed werkte voor de mensen die nu ongeveer met pensioen zijn gegaan?
Als je zegt dat hij nu ontzettend veel verdient voor iemand van 30 jaar, dan noem ik het iig wel een gouden kooiNo Hands schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:15:
[...]
Ik weet niet in welke kringen jij verkeerd maar 3900 euro bruto en een 13e maand is voor veel mensen van 30 jaar veel geld. Gouden kooi heb ik niet gezegd.
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je contract na korte tijd ontbonden zou worden? En waarom ben je daar zo bang voor?Barfi schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:22:
***members only***
Mwoah. Universitair geschoold en technisch is CAO metalektro schaal L. Dan zit je uit mijn hoofd op 3700 minimum zonder ervaring.No Hands schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:15:
[...]
Ik weet niet in welke kringen jij verkeerd maar 3900 euro bruto en een 13e maand is voor veel mensen van 30 jaar veel geld. Gouden kooi heb ik niet gezegd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq