Netflix / Philips OLED907 - geen stemgeluiden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonviewer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-08-2023
Mijn vraag
als ik Netflix opstart op mijn phil Oled907 krijg ik wel begeleidende muziek te horen maar de stemmen vallen helemaal weg naar de achtergrond. Dit gebeurt zowel als ik rechtstreek de app op de tv opstart als via chromecast/tablet.

Alle mogelijke geluidsinstellingen al geprobeerd maar nergens komen stemmen naar voren.

Iemand een oplossing hiervoor (of is dit inderdaad een Netflix probleem(pje)icm android tv’s

Hulp is zeer welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom! Dit klinkt alsof er ergens een surroundgeluid(5.1/7.1/etc) staat ingesteld, terwijl je eigenlijk naar stereo geluid wilt luisteren.

Check in je menu`s of alles op 2.0/stereo staat of (nog beter misschien) reset je televisie even naar de basisinstellingen en kijk hoe het geluid dan is.

Mijn televisie (SOny Bravia) had bijvoorbeeld slecht geluid op de NPO1/2/3-zenders. Totdat ik erachter kwam, dat ik het geluid van de uitzending via een knopop de afstandsbediening op 'stereo' moest zetten. Standaard werd een 5.1 signaal meegestuurd waarbij de stemmen slecht hoorbaar waren bij een 2.0 opstelling.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonviewer
Nee, helaas daar zit het niet in. Alles staat op stereo en verder doet alles het wel. Alleen de werking van het geluid vanuit de netflix app functioneert dus niet in combi met de tv speakers.
Het vreemde is dat als in mijn home cinema aansluit via de digitale uitgang ik dan daar wel het geluid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Heb je het probleem al opgelost? Ik heb dezelfde tv dus kan eventueel meekijken en denken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonviewer
Nee, helaas niet vanzelf. Netflix heb ik nu 'pratend, maar alleen als ik de geluidsinstelling van de serie/aflevering in Netflix van de dolby setting afhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Zonviewer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:35:
Nee, helaas niet vanzelf. Netflix heb ik nu 'pratend, maar alleen als ik de geluidsinstelling van de serie/aflevering in Netflix van de dolby setting afhaal.
Heb je een voorbeeld van een film of serie waarbij dit is? Kijk ik thuis even hoe het bij mij is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:35
kun je in de app zelf niets instellen ? heb zelf geen netflix maar lijkt me daarin te zitten
Pagina: 1