Toon posts:

Advies nodig: plaatsen extra zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 00:23
Binnenkort betrek ik met mijn gezinnetje ons nieuwe huis. Hierop zijn reeds 11 zonnepanelen geplaatst. De totale Wp is echter 'maar' 3575 en dus zit ik er sterk aan te denken om zonnepanelen bij te laten plaatsen. Hier is ook ruimte voor op het dak op een gunstige plek (zuid, met enkel in de winter binnen de uiterste uren schaduw van het naastgelegen huis).

De huidige set panelen zit gekoppeld aan APS QS1 micro-omvormers. Ik heb geen idee of deze omvormers überhaupt nog leverbaar zijn, maar ik het lijkt mij aannemelijk dat niet iedere aanbieder van panelen met dit merk/type werkt en dus andere omvormers zal aanbieden. In dat geval werkt je in de basis met twee afzonderlijke systemen.

Stel een interessante aanbieder werkt met andere omvormers, hoe kan ik dit dan het beste oplossen? Valt dat überhaupt aan te raden? Bestaat een mogelijkheid om alle relevante informatie te bundelen binnen één app? Ik werk in ons huidige huis met het energiesysteem van HomeWizard en dat vind ik erg gemakkelijk werken. Binnen die app kan ik ook alle inkomende energie bundelen, dat weet ik zeker, maar via hun app kan ik natuurlijk niet zien wat per paneel opgewekt wordt. Daarvoor ben ik afhankelijk van de vanuit de fabrikant van de omvormers of een externe app die de info mooi kan bundelen, als zoiets bestaat ;)

Iemand die mij een beetje op weg kan helpen? Er is vast wel iemand die recent met hetzelfde bijltje gehakt heeft :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zolang je maar niet over het maximumvermogen per fase heen gaat, kan dit prima. Meerdere merken is geen probleem. Als jij opbrengst gaat meten met een homewizard kwh meter in je meterkast, heb je die gegevens ook gewoon bij elkaar.

Als je per paneel info wilt, kan je vragen om APS DS3-L's of DS3 omvormers te gebruiken. Die kan je gewoon combineren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee