Toon posts:

Optische audio werkt niet met een LG C2 icm Onkyo TX-SR507

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Omdat mijn Onkyo TX-SR507 receiver geen (e)ARC ondersteuning heeft heb ik mijn nieuwe 55” LG OLED C2 TV via een optische audiokabel verbonden met de 1e optische ingang op de receiver en in de settings van de receiver TV/TAPE gelinkt aan de 1e optische ingang, maar ik krijg helaas geen geluid. Als ik het stekkertje bekijk wat in de receiver gaat dan zie ik duidelijk een rood licht, dus volgens mij stuurt de TV wel gewoon een optisch signaal uit. Ik heb beide stekkertjes zo hard aangedrukt als kan en ze lijken gewoon maximaal vast te zitten.

Wat zou hier mis kunnen zijn? Op de TV kan ik verder weinig aanpassen, behalve het formaat van digital audio out, maar alle opties geven geen geluid op de receiver. Of zie ik ergens nog een setting op TV of Receiver niveau over het hoofd?

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Settings van de TV maakt in deze nu nog niet uit. Een "verkeerde" instelling zal optisch beperken tot 2.0 stereo in plaats van 5.1 surround maar geluid zou je wel moeten hebben. Opties in de Onkyo redelijk idem. Toewijzen van de ingang moet natuurlijk goed gebeuren maar verdere configuratie zou niet zo zwart-wit moeten zijn als helemaal geen geluid.

Mogelijk lastig maar ooit al een andere bron op de Onkyo aangesloten om deze uit te sluiten? Andere digitale ingang zou ook kunnen qua testen. Jouw Onkyo stamt uit de tijd dat deze niet al te best waren qua digitale boards en deze nog wel eens defect gingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PatrickC
Ja, het is al een oudje. Ik had eerst een recentere Onkyo (met ARC) maar die ging stuk na een blikseminslag en de verzekering vergoedde alleen dagwaarde. :( Toen heb ik dit oudje maar weer van de zolder gehaald, want ik had tot sinds kort toch alleen maar een 50” Full HD Plasma TV.

Nu ik de LG C2 heb en ook een LG 4K Blu-ray speler, ben ik wel een nieuwe receiver aan het overwegen (waarschijnlijk de Denon AVR-X1700H), maar hoopte tot ik daar besloten heb, de workaround met de optische kabel te gebruiiken.

De 2e optische poort heb ik ook al geprobeerd, maar die gaf ook geen geluid. :|

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sluit die eens aan door de Onkyo, zien of er beeld door de Onkyo gaat of dat daar ook geen output is via HDMI. Ook geen output via HDMI gaat dan wel lijken op het totaalplaatje van een defect board.

• PatrickC
FeaR schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:58:
[...]

Sluit die eens aan door de Onkyo, zien of er beeld door de Onkyo gaat of dat daar ook geen output is via HDMI. Ook geen output via HDMI gaat dan wel lijken op het totaalplaatje van een defect board.
Ik heb aan de Onkyo ook een Shield TV Pro (2015) hangen en die geeft gewoon beeld en geluid. De Blu-ray speler hangt ook al alleen voor audio aan de Onkyo (via HDMI). De 2e HDMI van de Blu-ray speler gaat rechtstreeks HDMI1 in op de TV zodat ik 4K beeld krijg (want dat gaat niet via de HDMI poorten op de receiver). Die setup was op mijn vorige TV ook nodig omdat ik daar 3D beeld gebruikte, wat de receiver niet ondersteunt. Dus HDMI poorten lijken allemaal te werken met video en/of audio.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PatrickC schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:53:
[...]
Ik heb aan de Onkyo ook een Shield TV Pro (2015) hangen en die geeft gewoon beeld en geluid.
Dan is het niet het gehele board wat defect is. Ik twijfel of het dan nog de DSP chip kan zijn die roet in het eten gooit. Maar twijfel of HDMI dan wel of niet zou moeten werken. Ergo, twijfel of de Onkyo defect kan zijn of dat dat nu uit is gesloten.

• PatrickC
FeaR schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:03:
[...]

Dan is het niet het gehele board wat defect is. Ik twijfel of het dan nog de DSP chip kan zijn die roet in het eten gooit. Maar twijfel of HDMI dan wel of niet zou moeten werken. Ergo, twijfel of de Onkyo defect kan zijn of dat dat nu uit is gesloten.
Ik heb het niet werkend gekregen. Vandaag maar een nieuwe AV-receiver aangeschaft zodat ik eARC kan gaan gebruiken… het is niet de Denon AVR-X1700H geworden, maar de Denon AVR-2800H. :) Wordt morgen geleverd als het goed is,

Dankjewel voor je reacties. (y)

[Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 23-12-2022 14:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee