Toon posts:

file sharing bij winroute met win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleempie.
Ik heb nu een server pc met win2kPro en Winroute PRO die met een switch de netwerkje deelt ...alles werkt nu uiteindelijk...ik kan van de client de internet op etc...ik kan alles pingen.... maar hoe moet ik ervoor zorgen dat ze alle files kunnen sharen met elkaar?? clients zijn NT4....
Ik heb al in contol panel dan coputer management dan users een account gemaakt en die account administraitor rechten toegekend ...hij ziet dan wel geplande taken en printers bij de nt4 clients maar geen shares(hard disks)??? ik zou ook trowens de client files via de server willen benaderen??
help dus....

Verwijderd

Topicstarter
Komop Jongens ,,,help es even .......

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

ten eerste vriend,
het is niet echt terecht om na 10min meteen je topic omhoog te kicken. er is hier voldoende kennis maar niet iedereen heeft ff tijd :)

dan hebben we uiteraard nog onze geweldige search pagina >:)

maar nu over naar je probleem.
heb je ooit met netwerken gespeeld? dan had je namelijk geweten dat je probleem niets met winroute te maken heeft
maar dat je gewoon eerst fileshares en user accounts moet aanmaken.
het laatste heb je al gedaan maar om nou meteen iedereen admin rights te geven lijkt mij een beetje overkill :7

de fileshares kan je gewoon in je verkennertje (of een willekeurig ander filemanage proggie) aanmaken en onder nt4
en w2k kan je per user aangeven of zij toegang tot die share hebben.

dit staat in een appart tabblad vermeld :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jongens ik heb dat shares verhaal nu toegepast bij server en de server disk's(shares) zijn nu zichtbaar voor clients.....bedankt voor dit dus.... nog een punt is wel dat de server niet bij de NT client's in kan zien. enig idee????

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

wat voor de server geld (users aanmaken) geld ook voor de clients

als jij dus wil dat je vanaf de server de clients kan benaderen moet je op de clients een geldig user account hebben

voor w98 geld dat weer niet maar dat is dan ook zo lek als een mandje en gebruikt geen user accounts om in share's te komen >:) *D