Hallo,
Ik woon in een dorp, redelijk dicht bebouwd. Naast ons huis is een stukje gemeente tuin met veel groen. Daarnaast weer het volgende huizenblok.
Sinds kort viel het me op dat de schutting vol zat met ontlasting van een dier. 2 tot 4 cm lang, vrij dun, en er zijn pitten in zichtbaar. Later drogen ze zwart in.
Ik dacht eerst aan een rat, maar enkele weken een val resulteerde alleen 1x in een muisje.
Ik heb meermaals een marter gezien in de straat en naast ons huis. De keutels lijken me alleen wat klein voor een marter ? 2 jaar geleden ook al een dode aangevreten duif onder de motorkap weggehaald.
Er zitten dagelijks ook veel vogels in de tuin.
Vandaag zag ik ook een heel spoor met keutels in het paadje door de gemeente tuin naar onze poort.
Iemand een idee? En wat kan ik het best doen?
:strip_exif()/f/image/fWmY23x8und3idGTVy5ePlD4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6oeT4gUPUOx9ZMzazGmeKFLf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ubu2v7qPuGnpTp6ck7h7h5F6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik woon in een dorp, redelijk dicht bebouwd. Naast ons huis is een stukje gemeente tuin met veel groen. Daarnaast weer het volgende huizenblok.
Sinds kort viel het me op dat de schutting vol zat met ontlasting van een dier. 2 tot 4 cm lang, vrij dun, en er zijn pitten in zichtbaar. Later drogen ze zwart in.
Ik dacht eerst aan een rat, maar enkele weken een val resulteerde alleen 1x in een muisje.
Ik heb meermaals een marter gezien in de straat en naast ons huis. De keutels lijken me alleen wat klein voor een marter ? 2 jaar geleden ook al een dode aangevreten duif onder de motorkap weggehaald.
Er zitten dagelijks ook veel vogels in de tuin.
Vandaag zag ik ook een heel spoor met keutels in het paadje door de gemeente tuin naar onze poort.
Iemand een idee? En wat kan ik het best doen?
:strip_exif()/f/image/fWmY23x8und3idGTVy5ePlD4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6oeT4gUPUOx9ZMzazGmeKFLf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ubu2v7qPuGnpTp6ck7h7h5F6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEz6QBWjsjeBZfUCdWfKUtET.jpg?f=fotoalbum_large)
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024