Toon posts:

Hoe moet ik mijn ketel bijvullen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VikaashVili
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 21:54
Vanochtend trof ik mijn CV (Intergas Kombi HR22) in storing aan: stand 1, service 1 (knipperend).
Mij viel op dat de druk onder de 1,5 was. Kan het zijn dat dit de storing veroorzaakt heeft?

Hoe dan ook - ik denk dat bijvullen wel nodig is. Alleen is mijn vraag - hoe? Kunnen jullie mij op basis van de foto's vertellen hoe ik dat het beste kan aanvliegen?

P.S. Even CV ontlucht en vervolgens reset ingedrukt bracht het apparaat weer in bedrijf. Echter ben ik er bang voor dat het apparaat in storing gaat tijdens ijskoude dagen en we niet thuis zijn :/

[Voor 5% gewijzigd door VikaashVili op 11-12-2022 10:42]

Beste antwoord (via VikaashVili op 29-12-2022 22:06)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
VikaashVili schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:08:
[...]

In onze VvE voeren de buren, die aan alle kanten lekker warmpjes ingeklemd zitten tussen andere buren, het hoogste woord. Niet zelden wordt er door ze gepocht over de zogenaamd uitstekende isolatie van het pand uit 2000. Nou, daar valt dus wel wat op af te dingen getuige mijn website..

Glas vervangen is een goede tip, want wellicht kan ik dan ook gelijk de ventilatieroosters mee laten nemen en laten vervangen door zelfregelende roosters van bijv. Duco of beter nog: decentrale WTW-units. Als eerste wil ik echter die enorme koudebrug - spouwmuur grenzend aan trappenhuis - neutraliseren. Daarbij streef ik naar een gezamenlijke oplossing - spouwmuurisolatie - met buren onder en boven mij: het kan niet anders dan dat die met hetzelfde probleem kampen. Zaterdag komen de buren direct boven ons op de koffie, dus dan ga ik het er zeker met ze over hebben. Voor de rest ga ik desnoods van deur tot deur. Ben wel benieuwd hoe dat met financiering zou moeten - moeten alle buren dan meebetalen of is dit een deelbelang die door de betreffende buren zelf bekostigd moet worden?

Pas als dit een doodlopende weg blijkt, gaan we zelf over tot het plaatsen van voorzetwanden zoals geadviseerd door Tessel van Energie Waterland (de man verdient het om reclame voor te maken met z'n goede werk).

Oftewel, isolatie, isolatie en nog eens isolatie zijn speerpunten 1 t/m 3 :*)
Vervanging CV is vers 2. Overigens is in de ALV afgesproken dat bij vervanging elke bewoner afzonderlijk voor controle rookgasafvoer moet zorgen.

Van het gas af? Er is zeker één lid van het bestuur die dat voor z'n eigen appartement aan het onderzoeken is. Die heb ik even het boek(je) van Tessel geleend over de transitiestappen ernaartoe. We hebben 12 huurappartementen van De Alliantie in het pand: die hebben 3 maanden geleden nog allemaal nieuwe ketels gekregen..
Ik zie niet zo snel welke gezamenlijke initiatieven vanuit de VvE ontplooit kunnen worden om richting een gasloze situatie te komen. Tessel noemde er wel eentje met een kleine kans van slagen: een batterij warmtepompen die voor het hele pand gebruik zou kunnen maken van het water om het pand heen.
In de basis is van het gas af niet zo moeilijk, je kan prima alles full-elektric doen. Is alleen niet zo economisch. :+ Mocht je ergens een buitenunit van een airco kunnen/mogen plaatsen heb je mogelijk al een mooie start voor de oplossing. Ik zie zo ook soms in zo'n loggia opgesteld staan (mag de VVE namelijk vaak niet zoveel van zeggen)

Maar antwoord op je vragen. Begin om het modelreglement en de splitsingsakte te bekijken. Hierin staat precies wat gezamenlijk en individueel is. Die spouwmuur is niet van jou maar is collectief. In de basis moet iedereen hieraan meebetalen. Draagvlak zal je moeten krijgen door een groter pakket aan maatregelingen voor te stellen op de ALV. In het uiterste geval betaal je het zelf maar dan zou ik voor de voorzetwand gaan.
Als VVE kan je trouwens subsidie op veel zaken krijgen, ook gratis advies over maatregelen. In sommige gemeentes ook een bijna renteloze lening.

In het modelreglement wordt ook bepaald of een rookgaskanaal individueel of collectief is. Zou eens met De Alliantie gaan praten wie die ketels heeft geïnstalleerd, dan weet je precies wat je te wachten staat mocht je die willen vervangen. Je moet op korte termijn gaan kijken of je individueel van het gas af wil of dat je toch voor een nieuwe ketel gaat.

Maar misschien wel de belangrijkste tip, ga je verdiepen in het functioneren van de/een VVE. En probeer hier invloed op te krijgen. Belangrijkste tip die ik je kan meegeven als voorzitter is om proberen het over het gezamenlijke belang te hebben. Is soms lastig als het over het dak gaat en sommige mensen op de begane grond wonen :P

Alle reacties

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:06
als ik het zo zie dan is die rode slang(aan de kraan rechts), die langs het expansievat omhoog gaat te gebruiken als vulslang

• VikaashVili
peter-rm schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:57:
als ik het zo zie dan is die rode slang(aan de kraan rechts), die langs het expansievat omhoog gaat te gebruiken als vulslang
Klinkt goed. Enig idee hoe ik dat praktisch aan zou moeten pakken? Zou zonde zijn van de zondagmiddag om hier een grote lekkage te veroorzaken.. Nog wat foto's om de situatie te verduidelijken.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Rode afsluiter open, kraan open. Druk aflezen en niet te hoog gaan.
Alles weer dicht.

Daarna slang afkoppelen. Vergeet je de afsluiter, dan is de slang met afstand het zwakste (en meest verwaarloosde) deel van het systeem... Je wilde geen lekkage toch ;)

[Voor 3% gewijzigd door Ronald op 11-12-2022 11:57]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Sowieso is het onverstandig om die vulslang er permanent tussen te laten zitten. Als je de slang er tussen hebt zitten, dan kan je namelijk niet zien of de kraan dicht is. En als je de kraan per ongeluk open laat staan dan gaat vroeg of laat in het beste geval de slang lekken, en in het ergste geval barst hij open en spuit het water alle kanten op. In beide gevallen heb je waterschade, de vraag is alleen hoe ernstig de ravage.

Mooi fout is niet lelijk

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 20:02
Ronald schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:57:
Rode afsluiter open, kraan open. Druk aflezen en niet te hoog gaan.
Als ik mijn vader mag geloven, is de druk op het waternet lager dan de maximale druk die door je CV-systeem heen kan, dus ook al laat je de kraan uren open, dan nog zou er niks aan de hand moeten zijn :P

Maar correct me if I'm wrong, ik ga alleen af op wat m'n pa zei, die heeft veel kluservaring, ik niet :+

The devil is in the details.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Hahn schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:10:
[...]

Als ik mijn vader mag geloven, is de druk op het waternet lager dan de maximale druk die door je CV-systeem heen kan, dus ook al laat je de kraan uren open, dan nog zou er niks aan de hand moeten zijn :P

Maar correct me if I'm wrong, ik ga alleen af op wat m'n pa zei, die heeft veel kluservaring, ik niet :+
Als je de druk op laat lopen totdat deze gelijk is dan zal op het moment dat de CV opwarmt de druk vanuit de CV installatie hoger worden dan dat van de waterleiding, en druk je goor CV-water het waterleidingnet in. Dat wil je echt niet uit je kraan hebben.

Mooi fout is niet lelijk

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 20:02
Glenfiddich schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:13:
[...]

Als je de druk op laat lopen totdat deze gelijk is dan zal op het moment dat de CV opwarmt de druk vanuit de CV installatie hoger worden dan dat van de waterleiding, en druk je goor CV-water het waterleidingnet in. Dat wil je echt niet.
Ik zei uiteraard niet dat je de slang er maar gewoon op moest laten zitten en je leven moest gaan leven. Ik maakte alleen een punt dat de druk niet zomaar te hoog kan worden als je bijvult.

The devil is in the details.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:37
[...]

Probeer het uit en zie al je slecht aangedraaide knelkoppelingen er langzaam af schuiven. Goeie test.

[Voor 3% gewijzigd door NimRod1337 op 11-12-2022 12:18]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hahn schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:14:
[...]

Ik zei uiteraard niet dat je de slang er maar gewoon op moest laten zitten en je leven moest gaan leven. Ik maakte alleen een punt dat de druk niet zomaar te hoog kan worden als je bijvult.
Dat kan makkelijk. Namelijk als je bijvult in koude situatie tot drukken gelijk zijn (c.a. 2 bar ofzo?), daarna kraantjes dicht en slang afkoppelen, ontluchten (niet vergeten!! En na een tijdje herhalen) en flink gaan verwarmen. Druk kan dan flink over de max grens heen gaan en springt het overdruk ventiel open. Zeker als het expansievat zijn beste tijd heeft gehad.

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat TS een druk probleem heeft maar een heel ander probleem. De storingsmelding bevestigd dat ook. Maar goed, correct bijvullen en in ieder geval de slang afkoppelen kan weinig kwaad.

[Voor 6% gewijzigd door remco_k op 11-12-2022 12:22]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Ronald
[...]

Druk op het waterleiding net kan wel eens hoger zijn dan wat de CV leuk vind… gaat hij daar weer op in storing…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

begin eerst eens met het ontluchten van alle radiatoren. Doek meenemen om je muren te beschermen en neem altijd 2 radiatorsleutels mee. Die dingen kunnen afbreken...

De vulslang zit al aangesloten. Koppel die af. Op de draagstang van het expansievat zit een afsluitdop aan een rubber bandje (normaliter), De achterkant daarvan kan je gebruiken om deze kraan te openen en te sluiten.

Koppel eerst alles netjes af, sluit de slang aan op de kraan en laat de slang vol lopen met water. Aan de andere kant een emmer er onder. Zodra er geen lucht meer in de slang zit koppel je deze aan de draagstang. Draai deze open en ga daarna met de normale kraan de CV op druk brengen. Daarmee voorkom je hoge waterdruk op de vulslang.

Koppel zoals de anderen ook zeggen altijd de slang af van de CV installatie. Het CV water wordt warm en voor je het weet veranderd de vulslang in een dikke python die op knappen staat.

PS. 2 grote emmers klaar hebben staan bij de CV ketel is geen overbodige luxe. Zo heb ik ooit eens iets aan het overdrukventiel gezeten, die zat vast en begon leeg te lopen, maar ik kon deze niet meer in de ruststand krijgen. Ik had gelukkig 2 emmers klaarstaan om het op te vangen, want hij liep niet lekker in de afvoer weg.

[Voor 15% gewijzigd door Fairy op 11-12-2022 12:34]

• VikaashVili
Zo, ik heb me een slag in de rondte ontlucht, de CV bijgevuld (eerst teveel, maar dat heb ik er weer uit laten lopen) en tenslotte de vulslang losgehaald. Dank allen voor de tips!

• chrisborst
@VikaashVili
Ik zou sowieso voorzichtig op zoek gaan naar een nieuwe ketel.
Je ketel komt uit 2002 en is dus al 20 jaar oud. Gemiddeld gaan ze 15 jaar mee, dus hij loopt al aan het einde van z'n levensduur. Wellicht gaat hij nog even mee, maar elke groot defect is reden om hem te vervangen.
Dus zorg dat je al een nieuwe ketel heb uitgezocht en een installateur. Weet je direct wie je moet bellen als hij de geest geeft.
Of preventief vervangen ergens in april/mei, dan is het rustig bij de installateurs.
Ronald schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:20:
[...]

Dan minimaal richting hybride waar het warmtepomp deel geschikt is voor stand-alone - en zwaar genoeg voor de woning na de redelijke isolatie maatregelen (sowieso dak, spouw)

Geld geven aan iets waarmee je vast blijft zitten aan een CV is inmiddels niet slim
Ook met een hybride oplossing zal je een nieuwe CV-ketel moeten nemen. Bijna elke hybride warmtepomp kan prima samenwerken met een moderne CV.
Maar het feit dat TS een 20 jaar oude CV heeft hangen geeft wel een beetje aan dat TS er nog niet echt over heeft nagedacht. Niet iedereen kan de investering doen om richting van het gas af te gaan.

[Voor 41% gewijzigd door chrisborst op 11-12-2022 18:29]

• Ronald
chrisborst schreef op zondag 11 december 2022 @ 18:01:
@VikaashVili
Je ketel komt uit 2002 en is dus al 20 jaar oud. Gemiddeld gaan ze 15 jaar mee, dus hij loopt al aan het einde van z'n levensduur. Wellicht gaat hij nog even mee, maar elke groot defect is reden om hem te vervangen.
Dus zorg dat je al een nieuwe ketel heb uitgezocht en een installateur. Weet je direct wie je moet bellen als hij de geest geeft.
Of preventief vervangen ergens in april/mei, dan is het rustig bij de installateurs.
Dan minimaal richting hybride waar het warmtepomp deel geschikt is voor stand-alone - en zwaar genoeg voor de woning na de redelijke isolatie maatregelen (sowieso dak, spouw)

Geld geven aan iets waarmee je vast blijft zitten aan een CV is inmiddels niet slim

• Ronald

Ook met een hybride oplossing zal je een nieuwe CV-ketel moeten nemen. Bijna elke hybride warmtepomp kan prima samenwerken met een moderne CV.
Maar het feit dat TS een 20 jaar oude CV heeft hangen geeft wel een beetje aan dat TS er nog niet echt over heeft nagedacht. Niet iedereen kan de investering doen om richting van het gas af te gaan.
Een erg veel gebruikte hybride setup kan maar moeizaam zonder de CV. Terwijl vrijwel elke stand alone in hybride modus ongeveer elke CV kan aansturen. En dat ding kan zelf geen SWW maken… daarom noem ik het… vrij terecht wat mij betreft?

En reageren als edit is niet handig… het is dat de @mention erbij kwam

• VikaashVili
@VikaashVili

[...]

Dank voor de overwegingen. We wonen er net anderhalf jaar. Bij de koop was al aangegeven dat de ketel afgeschreven zou zijn. In het voorjaar nog preventief onderhoud uit laten voeren door een loodgieter.
Ik kijk nog niet naar alternatieven, aangezien de isolatie niet op orde is (energielabel C en dat voor een appartement uit bouwjaar 2000...).
Via een warmtescan zijn de slaapkamers als lekken geïdentificeerd, zie ook mijn website daarover.

Eerst dus de isolatie op orde en dan pas naar gasloze oplossingen op zoek, zoals een (ventilatie-)warmtepomp. Als tussenoplossing wellicht een ketel huren voor rond de 30 per maand als het echt niet meer gaat.

• chrisborst
@VikaashVili
Volgens mij ben je al enorm goed bezig! Ken weinig mensen die zelfs een website hebben met deze info!
Maar je zit in een VVE, dus een hoop zaken zal je gezamenlijk moeten aanpakken. Je kan een hoop winnen door het glas op termijn te vervangen naar HR++, want zit er waarschijnlijk gewoon dubbelglas in.
Daarnaast moet je als VVE een plan hebben om op termijn van het gas af te gaan. Ook dit is logisch om gezamenlijk aan te pakken. Maar in een complex uit 2000 hebben de meeste mensen rond 2015 een nieuwe ketel laten installeren, dus pas over 10 jaar zal men over een alternatief willen nadenken.
In jou geval zou ik lekker een nieuwe ketel installeren, want zelf heb je weinig opties.

ps; vraag direct aan de VVE hoe het zit met de rookgaskanalen. Want bij een nieuwe ketel moet de installateur kunnen garanderen dat het rookgaskanaal nog 15 jaar meekan.

Weet dit uit eigen ervaring als voorzitter van mijn VVE.

[Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 12-12-2022 18:23]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wel vullen op koud systeem !!

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• VikaashVili
chrisborst schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:16:
@VikaashVili
Volgens mij ben je al enorm goed bezig! Ken weinig mensen die zelfs een website hebben met deze info!
Maar je zit in een VVE, dus een hoop zaken zal je gezamenlijk moeten aanpakken. Je kan een hoop winnen door het glas op termijn te vervangen naar HR++, want zit er waarschijnlijk gewoon dubbelglas in.
Daarnaast moet je als VVE een plan hebben om op termijn van het gas af te gaan. Ook dit is logisch om gezamenlijk aan te pakken. Maar in een complex uit 2000 hebben de meeste mensen rond 2015 een nieuwe ketel laten installeren, dus pas over 10 jaar zal men over een alternatief willen nadenken.
In jou geval zou ik lekker een nieuwe ketel installeren, want zelf heb je weinig opties.

ps; vraag direct aan de VVE hoe het zit met de rookgaskanalen. Want bij een nieuwe ketel moet de installateur kunnen garanderen dat het rookgaskanaal nog 15 jaar meekan.

Weet dit uit eigen ervaring als voorzitter van mijn VVE.
In onze VvE voeren de buren, die aan alle kanten lekker warmpjes ingeklemd zitten tussen andere buren, het hoogste woord. Niet zelden wordt er door ze gepocht over de zogenaamd uitstekende isolatie van het pand uit 2000. Nou, daar valt dus wel wat op af te dingen getuige mijn website..

Glas vervangen is een goede tip, want wellicht kan ik dan ook gelijk de ventilatieroosters mee laten nemen en laten vervangen door zelfregelende roosters van bijv. Duco of beter nog: decentrale WTW-units. Als eerste wil ik echter die enorme koudebrug - spouwmuur grenzend aan trappenhuis - neutraliseren. Daarbij streef ik naar een gezamenlijke oplossing - spouwmuurisolatie - met buren onder en boven mij: het kan niet anders dan dat die met hetzelfde probleem kampen. Zaterdag komen de buren direct boven ons op de koffie, dus dan ga ik het er zeker met ze over hebben. Voor de rest ga ik desnoods van deur tot deur. Ben wel benieuwd hoe dat met financiering zou moeten - moeten alle buren dan meebetalen of is dit een deelbelang die door de betreffende buren zelf bekostigd moet worden?

Pas als dit een doodlopende weg blijkt, gaan we zelf over tot het plaatsen van voorzetwanden zoals geadviseerd door Tessel van Energie Waterland (de man verdient het om reclame voor te maken met z'n goede werk).

Vervanging CV is vers 2. Overigens is in de ALV afgesproken dat bij vervanging elke bewoner afzonderlijk voor controle rookgasafvoer moet zorgen.

Van het gas af? Er is zeker één lid van het bestuur die dat voor z'n eigen appartement aan het onderzoeken is. Die heb ik even het boek(je) van Tessel geleend over de transitiestappen ernaartoe. We hebben 12 huurappartementen van De Alliantie in het pand: die hebben 3 maanden geleden nog allemaal nieuwe ketels gekregen..
Ik zie niet zo snel welke gezamenlijke initiatieven vanuit de VvE ontplooit kunnen worden om richting een gasloze situatie te komen. Tessel noemde er wel eentje met een kleine kans van slagen: een batterij warmtepompen die voor het hele pand gebruik zou kunnen maken van het water om het pand heen.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
[...]
Over een paar jaar zijn de normale cv-ketels niet meer leverbaar, woningcorporaties zijn veelvuldig bezig met cv-ketels te vervangen de komende paar jaar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16
VikaashVili schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:39:
Zo, ik heb me een slag in de rondte ontlucht, de CV bijgevuld (eerst teveel, maar dat heb ik er weer uit laten lopen) en tenslotte de vulslang losgehaald. Dank allen voor de tips!
Ik hoop niet in die exacte volgorde.

Met bijvullen heb je weer lucht in het systeem gebracht. Ontluchten doe je beter ná het bijvullen (en dan na een tijdje draaien nogmaals).

[Voor 5% gewijzigd door Xander op 13-12-2022 00:43]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
[...]

In de basis is van het gas af niet zo moeilijk, je kan prima alles full-elektric doen. Is alleen niet zo economisch. :+ Mocht je ergens een buitenunit van een airco kunnen/mogen plaatsen heb je mogelijk al een mooie start voor de oplossing. Ik zie zo ook soms in zo'n loggia opgesteld staan (mag de VVE namelijk vaak niet zoveel van zeggen)

Maar antwoord op je vragen. Begin om het modelreglement en de splitsingsakte te bekijken. Hierin staat precies wat gezamenlijk en individueel is. Die spouwmuur is niet van jou maar is collectief. In de basis moet iedereen hieraan meebetalen. Draagvlak zal je moeten krijgen door een groter pakket aan maatregelingen voor te stellen op de ALV. In het uiterste geval betaal je het zelf maar dan zou ik voor de voorzetwand gaan.
Als VVE kan je trouwens subsidie op veel zaken krijgen, ook gratis advies over maatregelen. In sommige gemeentes ook een bijna renteloze lening.

In het modelreglement wordt ook bepaald of een rookgaskanaal individueel of collectief is. Zou eens met De Alliantie gaan praten wie die ketels heeft geïnstalleerd, dan weet je precies wat je te wachten staat mocht je die willen vervangen. Je moet op korte termijn gaan kijken of je individueel van het gas af wil of dat je toch voor een nieuwe ketel gaat.

Maar misschien wel de belangrijkste tip, ga je verdiepen in het functioneren van de/een VVE. En probeer hier invloed op te krijgen. Belangrijkste tip die ik je kan meegeven als voorzitter is om proberen het over het gezamenlijke belang te hebben. Is soms lastig als het over het dak gaat en sommige mensen op de begane grond wonen :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee