Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Wanneer je een smartphone als een Galaxy S-serie of vergelijkbaar model gebruikt voor navigatie, worden deze best wel warm. Het kan er zelfs voor zorgen dat het toestel/app stopt met werken.
Tegen dit probleem loop ik aan. Ik gebruik de navigatie i.c.m Android Auto. De smartphone ligt dan noodgedwongen op een plek waar geen koeling mogelijk is. Met enige regelmaat stop de navigatie app ermee. Navigeren is ook het enige intensieve wat ik met die smartphone doe.

Als ik bijvoorbeeld een echte instap smartphone als de Galaxy A13 o.i.d ga gebruiken. Worden deze instap modellen ook zo warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat komt omdat de processor continue opnieuw vanalles moet uitrekenen het scherm moet verversen.
Zoek een smartphone met een processor die wat lager geklokt is, die blijft een stuk(je) koeler.
Galaxy S9: 2.8 GHz
Galaxy A13: 2.2 GHz

lager is beter.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Geldt dit niet alleen als het productieprocede van de SOC gelijk is? Dus bijvoorbeeld beide op 10 Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het ligt aan meerdere factoren waaronder ook de behuizing en plaatsing van componenten. Je moet dus per telefoon de reviews en tests lezen of deze snel warm wordt of niet. Het is zeker geen garantie dat lager geklokte/goedkopere modellen niet heet worden.

In plaats van een andere telefoon zou je ook een koeler kunnen proberen: https://www.razer.com/mob...razer-phone-cooler-chroma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
RepareerDroid schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:59:
Het is zeker geen garantie dat lager geklokte/goedkopere modellen niet heet worden.
Dit is dus precies waar ik al bang voor ben.

Een koeler heb ik nog naar gekeken. Ook daar is de werking niet van gegarandeerd. Als ik de reviews mag geloven
Ik heb een Aliexpress koeler liggen. Hier zit een dun aluminiumplaat op als contact vlak. Dit stoort weer enorm met het GPS signaal.

De telefoon ligt in de topkoffer van de motor. Daar zit nu eenmaal de aansluiting (heeft Honda zo bedacht). Als de topkoffer leeg is, is het voor de koeler ook niet zo'n probleem. Het wordt erg lastig als deze vanwege vakantie helemaal volgepropt is. De smartphone ligt er dan ook min of meer ergens klem tussen.

Het rare is dat het afgelopen zomer bij 40 graden en een propvolle topkoffer, de smartphone net zo veel (of weinig) problemen gaf als begin november bij 10 graden en een lege topkoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik gebruik al jaren een systeem om de telefoon aan het ventilatie rooster te hangen want als scherm aan, navigatie, Flitsmeister en opladen tegelijk gebeurt, en zon schijnt dus maximale helderheid, gaat het inderdaad helemaal mis.
Nu koelt de airco de telefoon, dus nul probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Die optie heb ik op de motor niet. Althans niet op de Goldwing naar mijn smaak.
Op veel motoren kan je een smartphone nog vrij netjes ergens in de rijwind hangen. Dan is er ook totaal geen probleem. Op de Goldwing lukt dit zonder lelijke steunen gewoon niet.

@RepareerDroid
Net een paar video's gezien van de razer koeler. Resultaat is dat het er inderdaad enig koelend effect aanwezig is. Helaas kan je meestal de koeler niet direct boven de CPU kwijt. Hierdoor is het effect van de koeler beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 12:47
Het enige wat ik kan bedenken wat 100% gaat werken is een smartphone speciaal gemaakt voor gamen zoals de Asus ROG series of andere game smartphones. Deze hebben veel betere koeling en ik meen te herinneren dat er een game smartphone bestaat met een actieve koeler.

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 11-12-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Misschien eens vragen bij de ervaring experts met soortgelijke motor?
https://www.goldwingforum.nl/viewtopic.php?t=16749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik ken het forum. Ben er zelf ook lid van maar het is geen actief forum.
Pagina: 1