Toon posts:

Pioneer SPH-DA230DAB in Golf V - ACC aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb hulp nodig bij het installeren van een 2-din radio in onze Golf 5.

Wij hebben de volgende radio gekocht: Pioneer SPH-DA230DAB

Bij het installeren van de radio kwam ik erachter dat ik nog een kabel miste en dankzij hulp van @Scrtz kwam ik te weten dat ik een iso-kabel nodig had. Ik heb vervolgens bij winparts deze iso-kabel besteld: https://www.winparts.nl/i...a-volkswagen/p347223.html

Nu heb ik de radio geprobeerd te installeren maar wat ik ook probeer, ik krijg hem niet aan de praat 8)7 :'(

Nu heb ik de volgende vraag:

In de installatiehandleiding zie ik staan dat de radio alleen werkt in een auto met ACC.

Hoe kan ik controleren of de auto ACC heeft? Een Google opdracht doet mij vrezen dat die niet aanwezig is

Voor ik mijn andere vragen stel hoop ik dat iemand mij kan vertellen of ik niet gewoon een verkeerde radio heb gekocht.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:06

MLLL

Palm Treo 650

Wat ik weet is dat bij een Volkswagen vaak de geel en rood andersom aangesloten moet worden.

• Backpacker
  • Niet online
Ok dat is handig om te weten.

Maar ik raak er maar niet uit of mijn Golf dat ACC heeft. Als ik het contact opendraai naar "stand 2" dan gaat alles aan (behalve de motor). als ik dan terugdraai dan blijft de radio gewoon aan, totdat ik de sleutel eruit haal. Hij lijkt dus wel een tussenstand te hebben waarbij de radio aan staat en de rest (dashboardverklichting enz) niet. Is dat dan ACC?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Is ACC niet accessoires? Dan klopt het.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Backpacker
  • Niet online
Dan klopt het dat ik geen ACC heb? Het heeft met de stroomtoevoer te maken als ik Google mag geloven.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:25
Ook zonder ACC zou hij gewoon moeten werken. Ik heb een Eos uit 2008 welke als het goed is hetzelfde is als de Golf V en ik heb ook geen ACC stand, het is bij mij uit, alle accesoires aan of starten.

Als je de stekker hebt zoals bovenstaand gekocht hoef je alleen geel en rood juist aan te sluiten aan de QUADLOCK kant en rood aan de ISO kant. Zie hiervoor de pinout. Rood op pin 15 en geel op pin 16. Daarna rood op rood bij de ISO stekker.

Ik heb dit zelf gedaan namelijk met een SPH-DA160DAB welke ook ACC vereist volgens het boekje.

• Backpacker
  • Niet online
Breaker schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:35:
Ook zonder ACC zou hij gewoon moeten werken. Ik heb een Eos uit 2008 welke als het goed is hetzelfde is als de Golf V en ik heb ook geen ACC stand, het is bij mij uit, alle accesoires aan of starten.

Als je de stekker hebt zoals bovenstaand gekocht hoef je alleen geel en rood juist aan te sluiten aan de QUADLOCK kant en rood aan de ISO kant. Zie hiervoor de pinout. Rood op pin 15 en geel op pin 16. Daarna rood op rood bij de ISO stekker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dit zelf gedaan namelijk met een SPH-DA160DAB welke ook ACC vereist volgens het boekje.
Held! De radio werkt dankzij jouw uitleg. Enige puntje is nu nog dat hij niet op het contact uit gaat en ik dus niet moet vergeten de radio uit te zetten als ik de volgende ochtend nog weg wil kunnen rijden :+

Heb je misschien nog een idee hoe ik dat kan oplossen?

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:25
Backpacker schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:41:
[...]

Held! De radio werkt dankzij jouw uitleg. Enige puntje is nu nog dat hij niet op het contact uit gaat en ik dus niet moet vergeten de radio uit te zetten als ik de volgende ochtend nog weg wil kunnen rijden :+

Heb je misschien nog een idee hoe ik dat kan oplossen?
Dan moet je dus volgens mij nog wel geel en rood omdraaien volgens mij tussen de ISO stekker en Radio, die zitten met pluggen vast. Zie ook linksboven in mijn foto de plugjes bij de gele en rode draad.

[Voor 6% gewijzigd door Breaker op 12-12-2022 15:44]

• Backpacker
  • Niet online
Breaker schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:43:
[...]

Dan moet je dus volgens mij nog wel geel en rood omdraaien volgens mij tussen de ISO stekker en Radio, die zitten met pluggen vast. Zie ook linksboven in mijn foto de plugjes bij de gele en rode draad.
Ah die heb ik gezien ja, ga ik dat eens proberen :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee