Toon posts:

Internet (dsl) storing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Baas12
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-12-2022
Sinds een maandje problemen met mijn dsl verbinding (provider budget) die hapert. Nieuwe modem al geprobeerd, maar de haperingen blijven. De dsl draad zit hier op gemonteerd. (Zie foto) Als ik het draadje ook maar aankijk (of lichtjes aantik) valt gelijk de verbinding uit. Iemand tips hoe ik dit beter kan maken?

...

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die 230V-kabels langs een signaallijntje is vragen om problemen.
Kan je de afstand daartussen vergroten? Begin maar eerst met 10cm afstand.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Baas12
Dank dat is inderdaad het proberen waard.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:52
Die schroefverbinding werkt beter op een solid kern. En die platte kabels geven snel storing omdat er geen twist in zit. Vooral als die kabels lang zijn geeft dit snel storingen.

• Baas12
Dus kortere ronde kabel?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
zitten alle schroeven strak vast?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Baas12 schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:00:
Als ik het draadje ook maar aankijk (of lichtjes aantik) valt gelijk de verbinding uit.
Denk aan een draadbreukje. De draadjes met stugge kern zijn daar gevoeliger voor dan soepele draad. Mijn tip: even losmaken, voorzichtig met een puntbektangetje aan de uiteindes trekken en kijken of het koperdraad los komt. Zo niet: even een stukje afknippen, strippen en weer aansluiten.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:55
Platte kabel vervangen voor een ronde kabel (er liggen er zat van die korte, nieuwe kabeltjes bij de kringloop voor 50 cent) of even kijken in je installatiepakket of daar eentje inzit. Dan de draadjes strippen en op de bovenste schroefjes aansluiten zoals ze nu ook zitten.

Heeft dat geen baat, dan zou je Budget kunnen vragen een monteur langs te sturen. Een goeie KPN monteur zal dan gelijk je ISRA vervangen voor een nieuwere waar je je stekkertje van de DSL kabel zo in kan klikken.

Daarbij: wat is de lengte van die zwarte kabel?

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 11-12-2022 20:19]

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 23:27
krakendmodem schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:18:
Platte kabel vervangen voor een ronde kabel (er liggen er zat van die korte, nieuwe kabeltjes bij de kringloop voor 50 cent) of even kijken in je installatiepakket of daar eentje inzit. Dan de draadjes strippen en op de bovenste schroefjes aansluiten zoals ze nu ook zitten.

Heeft dat geen baat, dan zou je Budget kunnen vragen een monteur langs te sturen. Een goeie KPN monteur zal dan gelijk je ISRA vervangen voor een nieuwere waar je je stekkertje van de DSL kabel zo in kan klikken.

Daarbij: wat is de lengte van die zwarte kabel?
Budget monteurs kunnen en mogen zelf Isra vervangen :)
dan wordt zoieso pb isra opbouw :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

jopoh schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:04:
[...]

Budget monteurs kunnen en mogen zelf Isra vervangen :)
dan wordt zoieso pb isra opbouw :)
Voor zover ik weet heeft een provider als Budget geen eigen monteurs en bij problemen wordt vaak een KPN monteur zoals ik langs gestuurd. Als er al een andere monteur komt is het vaak van een partij zoals Guidion.

Dat ISRA op de foto is een oude, is sowieso niet eens in complete staat (hoort nog een deksel met verzegeling op te zitten) en platte DSL-kabels geven ook meer kans op storing. Zeker als je ze vlak langs andere leidingen laat lopen zoals hier.

[Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 12-12-2022 00:19]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zo te zien zit DSL hier ook op het tweede ader paar, is daar een reden voor?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

My god is the sun!

Baas12 schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:00:
Sinds een maandje problemen met mijn dsl verbinding (provider budget) die hapert. Nieuwe modem al geprobeerd, maar de haperingen blijven. De dsl draad zit hier op gemonteerd. (Zie foto) Als ik het draadje ook maar aankijk (of lichtjes aantik) valt gelijk de verbinding uit. Iemand tips hoe ik dit beter kan maken?[Afbeelding]

...
als je die bovenste 2 draden nou eens loshaalt.
en direct onder dezelfde schroef doet, dus direct op de oranje en de ander op de witte, van mijn part schroef je de hele bende los en doe je er een kroonsteen tussen, of nog mooier, soldeer ze eens aan elkaar.

en daarbij wat hierboven ook al werd aangegeven, haal ze zo ver mogelijk weg van die stroomdraden.

[Voor 5% gewijzigd door talin op 12-12-2022 12:59]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee