Ik heb recent een nieuwe game pc aangeschaft (losse onderdelen) alleen heb ik nu dus het probleem dat bij alles wat ie doet de CPU clock speeds letterlijk op 0,47 Ghz blijft hangen, hij gaat niet hoger.
Ik heb voor de test even Minecraft snel geïnstalleerd om te testen maar dan blijft ie ook gewoon maximaal op 10% van zijn volledige CPU capiciteit. Ook met dingen openen is t gewoon traag terwijl mijn vorige rig (in verhouding) alles veel sneller opent.
Specs:
AMD Ryzen 5 7600X
ASUS TUF Gaming B650-PLUS
ASRock RX 6900XT
Kingston Fury DDR5 5200 Mhz
Coolermaster W850 V2
Wat ik al heb geprobeerd is:
-twee verschillende BIOS'en geïnstalleerd
-Clean Windows 10 EN 11 install gedaan.
-Op beide OS'en opnieuw chipset drivers geïnstalleerd.
-Powerplan aangepast naar 'Hoge prestaties'
-CPU opnieuw geplaatst.
Ik heb in de BIOS helemaal niks veranderd. Stress test gedaan met CPU-Z daar zie je ook dat de CPU max tot 10% gaat (zie afbeelding).
Het valt me ook op bij broncontrole dat er staat '10% van maximale frequentie' dus het lijkt ergens hard ingesteld staan dat ie maar tot 10% van z'n capiciteit mag gebruiken... (zie afbeelding)
Ik heb voor de test even Minecraft snel geïnstalleerd om te testen maar dan blijft ie ook gewoon maximaal op 10% van zijn volledige CPU capiciteit. Ook met dingen openen is t gewoon traag terwijl mijn vorige rig (in verhouding) alles veel sneller opent.
Specs:
AMD Ryzen 5 7600X
ASUS TUF Gaming B650-PLUS
ASRock RX 6900XT
Kingston Fury DDR5 5200 Mhz
Coolermaster W850 V2
Wat ik al heb geprobeerd is:
-twee verschillende BIOS'en geïnstalleerd
-Clean Windows 10 EN 11 install gedaan.
-Op beide OS'en opnieuw chipset drivers geïnstalleerd.
-Powerplan aangepast naar 'Hoge prestaties'
-CPU opnieuw geplaatst.
Ik heb in de BIOS helemaal niks veranderd. Stress test gedaan met CPU-Z daar zie je ook dat de CPU max tot 10% gaat (zie afbeelding).
/f/image/Wh7wzFB6KXcZ4WYtUSzom7ZO.png?f=fotoalbum_large)
Het valt me ook op bij broncontrole dat er staat '10% van maximale frequentie' dus het lijkt ergens hard ingesteld staan dat ie maar tot 10% van z'n capiciteit mag gebruiken... (zie afbeelding)
:fill(white):strip_exif()/f/image/254IfAKIgReM0pYKr1Oqt0Eg.png?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door MRiesje op 11-12-2022 09:21 . Reden: Plaatjes toevoegen ]