Om aan het bouwbesluit te voldoen en legionella besmettingsgevaar te voorkomen moet een koud waterleiding >25 cm van de vloerverwarming liggen.
Onze installateur wil dit gaan oplossen door een lus in de muur te vrezen. Dan zou het inderdaad voldoen. Ik stel hier de volgende vraag om even wat objectieve meningen te verzamelen:
Ik ben bang dat er dan een hoog punt in je waterloop ontstaat en er een luchtbel gevangen wordt. Dit op zijn beurt zou denk ik "herrie" gaan maken als het water wordt rondgepompt. Klopt deze aanname? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn en waarom?
Eventueel relevante info:
- Muur is 70mm GIBO.
- Lage temperatuur vloerverwarming.
- worst case scenario lus hoogte: 25 cm.
:strip_exif()/f/image/WrmHNgMvyKUmRD9mnx9gXUiT.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van de situatie voordat de binnenmuren zijn geplaatst.
Ik ben benieuwd.
Onze installateur wil dit gaan oplossen door een lus in de muur te vrezen. Dan zou het inderdaad voldoen. Ik stel hier de volgende vraag om even wat objectieve meningen te verzamelen:
Ik ben bang dat er dan een hoog punt in je waterloop ontstaat en er een luchtbel gevangen wordt. Dit op zijn beurt zou denk ik "herrie" gaan maken als het water wordt rondgepompt. Klopt deze aanname? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn en waarom?
Eventueel relevante info:
- Muur is 70mm GIBO.
- Lage temperatuur vloerverwarming.
- worst case scenario lus hoogte: 25 cm.
:strip_exif()/f/image/WrmHNgMvyKUmRD9mnx9gXUiT.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van de situatie voordat de binnenmuren zijn geplaatst.
Ik ben benieuwd.