Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo allemaal,

Ik denk dat er iets niet klopt aan de instellingen van m'n verdeler van de vloerverwarming.

Hier zie je een paar foto's. Het lijkt erop dat de waterinvoer van de buizen maar net iets meer dan 20 graden is. Dat lijkt ook wel te kloppen, de vloer voelt niet enorm warm.

We hebben de vloerverwarming begin dit jaar laten plaatsen maar pas recent dus aan.

Qua opstelling:
- Een CW4 CV ketel van 11 jaar oud
- Vloerverwarming
- Tado thermostaat

De CV ketel staat op 50 graden
De thermostaat op de verdeler staat op 40 graden
Maar de output lijkt dus maar iets meer dan 20 graden te zijn

Doel: temperatuur in de vloerverwarming moet omhoog zodat m'n huis sneller opwarmt (uberhaupt opwarmt).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH1hyV8fWtf3HQaUO0App_B7qyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCwIgIHdgwDO63AGHIBwO7PI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1uZaR_agnYfOgDRZqIVKnvvWPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdbayBDiUeWVHgStIehtV8NW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jD3nLb5OgE7dwT3GxYl5jjE1Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2HfekUPFy2aZFUtaVAbiMK6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Cornehoogendoor op 10-12-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Het is normaal dat je vloerverwarming na het aanwarmen op enkele graden boven gevraagde kamertemperatuur staat, dus ga niet op zoek om meer dan 30° in je vloer te krijgen, kans op schade en heeft weinig zin.
Je wil debiet warm water van ketel naar verdeler, dus staan er geen andere radiatoren open (waterzijdig inregelen), geen te weinig open kranen (voetventiel in retour verdeler)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze gaat van BK >>> DEI

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Cornehoogendoor schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:34:
Maar de output lijkt dus maar iets meer dan 20 graden te zijn
Wat je daar meet is niet de output van de thermostaatkraan maar de temp van het roulerende water in je vvw systeem. Die temp veranderd altijd heel erg traag want vvw is traag. Dus mijn vraag is nu: hoe lang heb je uberhaupt gewacht op het omhoog lopen van die temp en was er gedurende al die tijd warmtevraag van je thermostaat bij je cv?
Het is bv niet heel raar dat een koude vloer er bijna 24 uur over doet om goed op te warmen. En dat is te zien aan de temp sensor.

Mocht je kamer op temperatuur zijn, dan is het logisch dat de vvw temp daar net ff boven zit. Maat zeker geen 40 graden is, omdat het anders veel te warm zou worden.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 10-12-2022 17:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
@naftebakje, er staan geen andere radiatoren open in huis en de kraan loopt ook niet.

@remco_k, het is al nagenoeg de hele dag tussen de 17,5 en 17,9 graden. Hij komt vanaf 17 (vannacht) maar zou naar 19 moeten. Hij is al vanaf ongeveer 06.00 aan het 'verwarmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
PS. De thermostaat van de verdeler stond tot een paar uur geleden altijd op 30 graden. Die heb ik omhoog gezet om te kijken of er iets gebeurt maar ik merk eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

De aanvoerbuis naar de thermostaatkraan is wel warm?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornehoogendoor
remco_k schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:11:
De aanvoerbuis naar de thermostaatkraan is wel warm?
Mwoah, valt mee. Ik kan 'm makkelijk met m'n hand vasthouden en verbrand me dan niet.

Aanvulling: nog even gevoeld: hij is hooguit lauw zou ik willen zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cornehoogendoor op 10-12-2022 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:13
Volgens mij staan alle groepen dicht als je de knoppen eraf haalt zoals jij dat nu hebt.
Als die pennen ingedrukt worden gaat de groep pas open volgens mij, zet die knoppen er eens gewoon op.

PS.
Vergeet niet dat bij een nieuw gelegde vloerverwarming je de boel niet ineens mag opwarmen.
Dat moet langzaam met 2 graden per dag verhogen dus ineens op 40 graden zetten zoals hij bij jouw nu staat moet je niet doen.
Begin op 20 graden en elke dag 2 graden meer tot je de door jouw gewenste waarde bereikt.

[ Voor 85% gewijzigd door Ben(V) op 10-12-2022 21:17 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ben(V) schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:10:
Volgens mij staan alle groepen dicht als je de knoppen eraf haalt zoals jij dat nu hebt.
Als die pennen ingedrukt worden gaat de groep pas open volgens mij, zet die knoppen er eens gewoon op.
Op deze manier staat juist alles vol open. Prima voor deze situatie.

Maar als de aanvoer lauw is, dan is er wel iets aan de hand. Pomp draait niet of er is om een andere reden geen flow mogelijk in het vvw systeem zelf of de retour is heel erg geknepen.
Die laatste zou je eens moeten bekijken. Hoe voelt die qua temp?

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 10-12-2022 23:03 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ga eerst maar eens kijken naar de ketel. als de leiding naar de verdeler niet warm word is er wat anders aan de hand. of je thermostaat moet echt stuk zijn en dichtgeslagen.

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 10-12-2022 23:56 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 08:45
ik kijk in mijn glazen bol. en de afgelopen 5 topics. ik zeg knop vast.
https://www.youtube.com/watch?v=rRJuxcq0isE
optie b retour ventiel dat nog dicht zit. lucht in leidingen etc.
(ik mis een overzichfoto/een ontluchter in de retour. en mogenlijk ook aanvoer.
Pagina: 1