Error 15, bezoeken website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Beste Tweakers,

op de 1 of andere manier krijg ik steeds error 15 als ik de website van de plus wil bezoeken via de laptop, zie bijlage.Als ik google kom ik op tijdsynchronisatie uit. Als ik de tijd van mijn telefoon vergelijk met de tijd in de BIOS dan lijkt de laptop 1 seconde achter te lopen. Ik krijg deze echter ook niet sneller gesynchroniseerd.
Inmiddels heb ik diverse zaken geprobeerd. Tijd handmatig instellen heeft geen zin, kan geen secondes aangeven., automatisch synschroniseren. van tijdserver gewisseld en een nieuwe van google toegevoegd. services gestopt en opnieuw opgestart. Eigenlijk alles wat ik tot nu toe kon vinden.

De laptop heeft windows 11 home en krijg de error in zowel, MS edge, Chrome, Opera en Fire fox.
Iemand van jullie ene idee hoe ik dit euvel kan verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmVDIR3-bQE8X_P96cmbMwZwOug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BfbnejOoxu17fji9cquU9xdu.png?f=fotoalbum_large.

[ Voor 18% gewijzigd door X-Fire-X op 10-12-2022 16:28 . Reden: foutmelding toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21
In het screenshot lijkt het of je een proxy gebruikt.
Heb je een vpn aanstaan?
Welke provider heb je?
Lukt het via mobiel internet op een telefoon wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
https://ipinfo.io/45.60.124.26 is wel een rare.
Wat doe jij met Incapsula?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Bijgevoegd is eem screenshot.
Krijg de melding zowel met als zonder VPN.
Provider is KPN
Via mijn mobiel via de wifi van hetzelfde netwerk kom ik gewoon op de pagina.

Tot nu toe lijkt het ook enkel de website van de plus te zijn die niet werkt. overige websites geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 21:25
Gebruik je een laptop van werk die imperva als security proxy gebruikt? In dat geval word plus.nl om de een of andere reden waarschijnlijk geblacklist... Als ik op mijn werklaptop naar bepaalde sites ga word dat ook geblokkeerd.

Dat IP van Incapsula is de proxy van Imperva...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien wil je werkgever niet dat je tijdens werktijd boodschappen doet?
Werkt AH bv wel?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Erwin537 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:39:
Gebruik je een laptop van werk die imperva als security proxy gebruikt? In dat geval word plus.nl om de een of andere reden waarschijnlijk geblacklist... Als ik op mijn werklaptop naar bepaalde sites ga word dat ook geblokkeerd.

Dat IP van Incapsula is de proxy van Imperva...
Nee, het is een privé laptop van medion, razer deputy p25 om precies te zijn. Heb er niets raars mee gedaan.
Begrijp ik het uit jouw verhaal goed dat er mogelijk ergens dus een proxy staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
MrMonkE schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:41:
Misschien wil je werkgever niet dat je tijdens werktijd boodschappen doet?
Werkt AH bv wel?
ah.nl werkt wel ja. Alle overige websites die ik bezoek verder tot nu toe, enkel deze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja dat was gebaseerd op zakelijke laptop/
Maak anders even een live stick USB voor LIVE ubuntu ofzo.
Kun je uitsluiten of het wel of niet aan windows ligt.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
X-Fire-X schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:42:
[...]

Nee, het is een privé laptop van medion, razer deputy p25 om precies te zijn. Heb er niets raars mee gedaan.
Begrijp ik het uit jouw verhaal goed dat er mogelijk ergens dus een proxy staat ingesteld?
Zo te zien is dat toch niet het geval, als ik naar plus.nl ga krijg ik hetzelfde IP adres:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O26WTNlrDUUW_ao1-kI2YLzM-rM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nuQPnY4mVci7rGDU1zg7xMRA.png?f=user_large

Waarschijnlijk heeft plus dat dus als security proxy/gateway. Waarom jij/jouw IP geblokkeerd is moeilijk te zeggen. Ik ga er vanuit dat je geen aanval op de site hebt gedaan/DDoS poging hebt gedaan.

Jouw IP komt blijkbaar uit Dusseldorf? Klopt dat wel, want anders ga je misschien toch nog via een proxy/VPN die geblokkeerd word? https://ipinfo.io/193.192.60.149

[ Voor 9% gewijzigd door Erwin537 op 10-12-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Erwin537 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:46:
[...]

Zo te zien is dat toch niet het geval, als ik naar plus.nl ga krijg ik hetzelfde IP adres:
[Afbeelding]

Waarschijnlijk heeft plus dat dus als security proxy/gateway. Waarom jij/jouw IP geblokkeerd is moeilijk te zeggen. Ik ga er vanuit dat je geen aanval op de site hebt gedaan/DDoS poging hebt gedaan.

Jouw IP komt blijkbaar uit Dusseldorf? Klopt dat wel, want anders ga je misschien toch nog via een proxy/VPN die geblokkeerd word? https://ipinfo.io/193.192.60.149
haha nee zeker niet!
Had net ook al even gekeken of de proxy wel per ongeluk stond ingesteld, maar dat was ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
MrMonkE schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:45:
Ja dat was gebaseerd op zakelijke laptop/
Maak anders even een live stick USB voor LIVE ubuntu ofzo.
Kun je uitsluiten of het wel of niet aan windows ligt.
Ga ik proberen. Wordt wel een ander moment, heb geen usbstick paraat.

[ Voor 8% gewijzigd door X-Fire-X op 10-12-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
X-Fire-X schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:54:
[...]

haha nee zeker niet!
Had net ook al even gekeken of de proxy wel per ongeluk stond ingesteld, maar dat was ook niet het geval.
Wat krijg je als je naar https://whatismyipaddress.com/ gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Als ik de vpn uitzet mn normale IP, idem als via de mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
X-Fire-X schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:59:
[...]

Als ik de vpn uitzet mn normale IP, idem als via de mobiel
Je gebruikt dus standaard een VPN? Het screenshot in je OP is dan met die VPN aan gok ik (het IP uit Dusseldorf)? Ik vermoed dat de VPN geblokkeerd was en je nu mogelijk een gecached result terug krijgt. Probeer eens van je VPN af te gaan en dan in een andere browser - of na een reboot/DNS cache clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Erwin537 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:05:
[...]

Je gebruikt dus standaard een VPN? Het screenshot in je OP is dan met die VPN aan gok ik (het IP uit Dusseldorf)? Ik vermoed dat de VPN geblokkeerd was en je nu mogelijk een gecached result terug krijgt. Probeer eens van je VPN af te gaan en dan in een andere browser - of na een reboot/DNS cache clearen.
Ok moet ik dan even proberen via een dns cache clear. krijg het namelijk in al mn browsers.Had t net wel al voor edge gedaan zonder resultaat verder.. Zal de rest ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Erwin537 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:05:
[...]

Ok heb een DNS flush gedaan, gereboot, de bowser brave geinstalleerd en VPN uit gelaten. Krijg ook weer in brave dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Ook nog wat in je modem aangepast/geknutseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Nope helemaal niets aparts gedaan. Heb t 1x eerder gehad en toen verhielp tijd synchronisatie het probleem. Nu werkt niets. Het enige dat me opvalt is dat de systeemtijd 1 seconde achterloopt op mijn telefoon. Vind dat opzich raar gezien beide met het internet synchroniseren, maar naast dat zou 1 seconde normaliter niets moeten uitmaken.
Vergis me, dat was op pc na een fresh install.

[ Voor 7% gewijzigd door X-Fire-X op 10-12-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Ik weet ook niet de oplossing, maar
Kan je je computer nog switchen tussen bedraad en wifi netwerkverbinding?
(misschien is er iets met je mac-address)
Volgens de plaatjes kan bovenstaande niet.

Of anders: gebruik je mobieltje als hotspot en ga op die manier naar de plus-site.

[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 10-12-2022 19:10 ]

Pagina: 1