i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W
Koelpasta er met een bankpas afschrapen en vervolgens weer netjes aanbrengen zou goed moeten gaan...tijdelijk. Tandpasta heb ik ook wel eens gebruikt als tijdelijke oplossing.
Maar wat is er mis met het gewoon weer op dezelfde manier herbevestigen? In principe zorgt de koelpasta dan voor dezelfde warmtegeleiding toch? Misschien iets minder door wat meer lucht, maar zou dat nou echt zoveel uitmaken? Iedereen heeft het zo obsessief over koelpasta vervangen.Uszka schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Koelpasta er met een bankpas afschrapen en vervolgens weer netjes aanbrengen zou goed moeten gaan...tijdelijk. Tandpasta heb ik ook wel eens gebruikt als tijdelijke oplossing.
i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W
Inderdaad, gewoon weer herbevestigen moet toch helemaal geen probleem zijn?
Heb ik hier ook zo vaak gedaan.
Als het nu een maximaal overgeklokt systeem zou zijn waarbij elke graad telt, ja dan is het wat anders natuurlijk.
Heb ik hier ook zo vaak gedaan.
Als het nu een maximaal overgeklokt systeem zou zijn waarbij elke graad telt, ja dan is het wat anders natuurlijk.

Dan komen er luchtbellen tussen cpu en koeler omdat de pasta op zowel de cpu als de koeler zit en niet egaal verdeeld.TTMJ! schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:16:
[...]
Maar wat is er mis met het gewoon weer op dezelfde manier herbevestigen?
... die vervolgens door de druk van de koeler op de cpu er grotendeels weer tussenuit geduwd worden. Effectief zal het niet veel uit moeten maken (wel iets).Uszka schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:22:
[...]
Dan komen er luchtbellen tussen cpu en koeler omdat de pasta op zowel de cpu als de koeler zit en niet egaal verdeeld.
Ander verhaal wanneer de koelpasta uitgedroogd is/er harde stukjes in zitten, dan volledig verwijderen en verse aanbrengen.
Even kijken hoe het eruit ziet. Is de koelpasta nog echt een (smeerbare) pasta zonder harde stukjes, dan kan je het hergebruiken. Is het uitgedroogd, dan moet je het verwijderen en opnieuw aanbrengen.
Bij een heethoofd raad ik nieuwe pasta aan. Als je in de buurt van Leeuwarden woont dan kan ik het ook doen want aan pasta heb ik hier geen tekort.
Pagina: 1