Webshops in pricewatch leveren niet aan consumenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-06 15:07
Beste allen,

Ik stoor me er steeds vaker aan: webshops in de Pricewatch die niet aan consumenten leveren. Zo was ik vanochtend aan het kijken naar een behuizing (zie hieronder). De goedkoopste webshop levert niet aan consumenten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK2yyDBb6MvADSnf0M5nrSczWzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A3NT1BQoHF6vpkbnZL6yRrUm.png?f=fotoalbum_large

Dit verbaasde me enigszins: consumenten zijn toch de doelgroep van de Pricewatch? Vervolgens heb ik gekeken naar de voorwaarden voor een notering in de Pricewatch (zie hier). Ik lees hier dat er vier voorwaarden zijn:
  1. Een van de voorwaarden is dat de winkel zich conformeert aan de wet Koop op Afstand.
  2. De webwinkel moet minimaal een jaar ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
  3. De webshop moet al minimaal een half jaar live staan.
  4. Webwinkels moeten akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden.
Deze webwinkels voldoen niet aan het eerste vereiste. Omdat ze niet aan consumenten leveren, is de wet Koop op Afstand niet van toepassing. De webwinkel RedShell (levert ook slechts aan zakelijke klanten) heeft dit zelfs expliciet op hun website staan (zie hier):
"RedShell is een zakelijke leverancier en hanteert zakelijke voorwaarden, waardoor de wet koop op afstand niet geldt. Houd er daarom rekening mee dat in deze gevallen wij een restocking fee in rekening brengen of dat deze aanvraag geweigerd kan worden. Dit zal altijd schriftelijk aan je worden bevestigd."

Dit lijkt me strijdig met de voorwaarden van de Pricewatch.

Mijn vraag/feedback is: horen deze webshops wel thuis in de Pricewatch? Hoe zit dat nu met het eerste vereiste voor de Pricewatch? Misschien heeft het voor sommige Tweakers wel meerwaarde, maar het gros is toch echt particulier. Anders misschien een opt-in om dergelijke shops wel te tonen, voor Tweakers met een bedrijf?

Misschien zit ik er volledig naast, dat kan ook, of denken jullie er anders over. Ik ben in elk geval benieuwd wat jullie vinden en wat nou het beleid van Tweakers is.

P.S. Ik had deze shops nog niet zelf "uitgezet", inmiddels wel. Ik vroeg me af wat precies het beleid is van Tweakers in deze kwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mee eens. Het moet er uiteraard uit. Desnoods een onderdeel Pricewatch Zakelijk toevoegen.