Toon posts:

7900xtx reference vs custom - Waar dinsdag te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-02 12:39
Goedemiddag,

Dinsdag komen de nieuwe AMD kaarten op de markt en wil graag, als de benchmarks niet erg teleurstellen, een 7900xtx aanschaffen.

Het reference model heeft 2x8 pin en zie een aantal customs (aantal merken hebben al wat fotos getoond) 3x8 pin. Zou de 2x8 pin in de toekomst een belemmering kunnen opleveren? Ik probeer bij mn GPU vaak iets meer eruit te halen met MSI afterburner. Gaat deze "beperkte" wattage daar iets bij uitmaken?

Mijn voorkeur gaat uit naar reference omdat ik deze erg geslaagd vindt kwa design en mooi past in de pc die ik wil gaan bouwen.

Is de 7900xtx reference dinsdag in de bekende NL webshops te bestellen? Of alleen nog via AMD zelf?

Thanks!

Beste antwoord (via trixie24 op 10-12-2022 18:55)

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:19
Dat weten alleen de shops en die hebben zelf een NDA.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Volgens mij is de AMD versie (reference) alleen via AMD te koop. maar of die dinsdag al de site opgeknald word of pas op een andere dag blijft de vraag.

Maar van wat ik bij verschillende sources zag was de eerste golf maar 10k units voor europa dus die kans laag. Al heb je wel geluk dat miners geen interesse hebben en scalpers nog met 4080/4090 kaarten opgescheept zitten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:19
@computerjunky zouden de reference AIB modellen ook niet direct te koop zijn?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Damic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:08:
@computerjunky zouden de reference AIB modellen ook niet direct te koop zijn?
Er zijn verschillende berichten/geruchten geweest dat AIB kaarten later zouden komen door problemen in de supply chain.
Verder denk ik niet dat we AIB modellen reference kunnen noemen.

En wat betreft de 2x8 vs 3x8 en of dat een beperking is hangt helemaal af van de vios van de kaart. Het is prima mogelijk om 100 of 200 watt meer uit de 2x8 pin te trekken maar het is de vbios + bord VRM + driver die bepalen of dit mogelijk is.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Er zijn 3 officiele amd partners in nederland. Te weten megekko, alternate en azerty. Grootste kans dat daar wat te vinden gaat zijn.... doorgaans is het zo dat de AMD oem/mba (zeg maar de amd founder editions ;) ) via de diverse fabrikanten worden aangeboden... (asrock, asus etc etc) de modellen met aftermarket coolers volgen doorgaans iets later.

• trixie24
Ik kocht voorheen wat later in t "seizoen" een kaart dus weet niet wat gebruikelijk is bij AMD. Iemand een idee hoe dit voorheen ging bij bijv. de 6000 serie?

Van te voren weten hoe ik dinsdag het best een kaart kan proveren te bemachtigen zou lekker zijn! Bedankt in ieder geval voor jullie input :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• BeAvatar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-12-2022

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

trixie24 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:20:
Goedemiddag,

Dinsdag komen de nieuwe AMD kaarten op de markt en wil graag, als de benchmarks niet erg teleurstellen, een 7900xtx aanschaffen.

Het reference model heeft 2x8 pin en zie een aantal customs (aantal merken hebben al wat fotos getoond) 3x8 pin. Zou de 2x8 pin in de toekomst een belemmering kunnen opleveren? Ik probeer bij mn GPU vaak iets meer eruit te halen met MSI afterburner. Gaat deze "beperkte" wattage daar iets bij uitmaken?

Mijn voorkeur gaat uit naar reference omdat ik deze erg geslaagd vindt kwa design en mooi past in de pc die ik wil gaan bouwen.

Is de 7900xtx reference dinsdag in de bekende NL webshops te bestellen? Of alleen nog via AMD zelf?

Thanks!
https://www.amd.com/en/shop/de/Graphics%20Cards

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• trixie24

• BeAvatar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-12-2022
trixie24 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:49:
[...]

Thanks! Ik had gezocht, maar deze niet gevonden.
Welcome! Ik had Megekko er zelf om gevraagd vorige week en ze hadden gezegd dat deze eraan ging komen... next day.. tadaa!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee