Vraag

• SpetterPoep
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01 15:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
55 inch OLED tv voor een vriend

Wat is je budget?
Het budget is maximaal €1500,- Ik zie dat er veel mogelijkheden zijn in deze prijsklasse.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat zal voornamelijk gebruikt worden voor sport, series en films.De interface moet zo simpel mogelijk zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb momenteel de LG C2 & de LG G2 in gedachten. Degen waarvoor het is, wil graag wel de keus hebben om hem neer te zetten of aan de muur te hangen. Ik las dat de G2 voornamelijk bedoeld was voor aan de muur. Ik betwijfel of het de €200,- waard is om de G2 aan te schaffen. Daarnaast ben ik zelf fan van de interface van Sony, alleen ben ik niet bekend met hun vergelijkbare OLED modellen en wat de verschillen hierin zijn. Zo kwam ik de Sony A80J tegen. Ook wel een heel vet apparaat!

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is de C2 of G2 momenteel het beste oled paneel dat je kunt kopen voor maximaal €1500,-?
- Doet Sony onder voor de LG toestellen en zo niet, welke raden jullie aan?
- Welke alternatieven zullen jullie nog meenemen in de overweging?

Alvast bedankt allemaal voor jullie expertise, ik kom er momenteel gewoon nog niet uit.

Beste antwoord (via SpetterPoep op 30-12-2022 11:10)

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:06
Hulleman schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:22:
[...]

De beste OLED binnen je budget is waarschijnlijk de Sony A80J. De G2 komt zonder voet, kost je een paar extra centen. De meerwaarde van de G2 zit hem in het OLED Evo paneel. De C2 en A80J hebben dat niet. Dat panneel haalt een hogere helderheid dan de non-Evo panelen. De Sony is qua beeldverwerking/motion handling weer (wat beter) dan de LG's.

Het is allemaal wat in de marge (OLED is in de basis altijd erg goed), maar ik zou voor een Sony OLED kiezen.
De G2 en C2 hebben toch hetzelfde paneel, alleen heeft de G2 ook een heatsink. Hierdoor kan het beter de warmte afvoeren en daardoor kan het het scherm feller.

Denk dat qua prijs/kwaliteit je met G2 en C2 niet beter kunt krijgen. De G2 als je hem ophangt en de C2 als je hem met voet wilt gebruiken.

Alle reacties

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-01 21:06
Ik zou zelf voor Philips gaan. Overwoog ook de LG's, maar uiteindelijk vind ik de meerwaarde van Android TV (in mijn geval streaming via Steam Link) en Ambilight het extra geld wel waard. Wat mij betreft echt een meerwaarde.

Enige nadeel vind ik wellicht de afstandbediening t.o.v de LG's :)

• SpetterPoep
Bedankt voor je reactie!

De vriend in kwestie geeft aan dat hij geen Ambilight zou willen. Zijn voorkeur gaat uit naar LG, Sony of Samsung. Welk model van Phillips zou jij aanraden?

• DataBass
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 17:44
Je moet wel denk ik de HDMI 2.1 sloten ook meenemen in de overweging. Samsung en LG hebben er 4 maar de rest van de markt niet. (0 tot 2 waarvan vaak 1 ook de eArc is)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:19
Inverted_World schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:58:
Ik zou zelf voor Philips gaan. Overwoog ook de LG's, maar uiteindelijk vind ik de meerwaarde van Android TV (in mijn geval streaming via Steam Link) en Ambilight het extra geld wel waard. Wat mij betreft echt een meerwaarde.

De beste OLED binnen je budget is waarschijnlijk de Sony A80J. De G2 komt zonder voet, kost je een paar extra centen. De meerwaarde van de G2 zit hem in het OLED Evo paneel. De C2 en A80J hebben dat niet. Dat panneel haalt een hogere helderheid dan de non-Evo panelen. De Sony is qua beeldverwerking/motion handling weer (wat beter) dan de LG's.

Het is allemaal wat in de marge (OLED is in de basis altijd erg goed), maar ik zou voor een Sony OLED kiezen.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Inverted_World
SpetterPoep schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:14:
Bedankt voor je reactie!

De vriend in kwestie geeft aan dat hij geen Ambilight zou willen. Zijn voorkeur gaat uit naar LG, Sony of Samsung. Welk model van Phillips zou jij aanraden?
Dan zou ik niet voor Philips gaan, dat is de voornaamste reden. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:06
[...]

De G2 en C2 hebben toch hetzelfde paneel, alleen heeft de G2 ook een heatsink. Hierdoor kan het beter de warmte afvoeren en daardoor kan het het scherm feller.

Denk dat qua prijs/kwaliteit je met G2 en C2 niet beter kunt krijgen. De G2 als je hem ophangt en de C2 als je hem met voet wilt gebruiken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:19
echthard schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:16:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 13:52
[...]

Ik heb sinds kort een OLED met EX panel (LG noemt dat zelf EVO), en ben er toch wel erg tevreden over. Behoorlijk verschil tov reguliere OLED panels. En het zou ook een langere levensduur hebben.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:18
Helaas is de praktijksituatie mistiger, omdat een beter paneel niet automatisch betekent dat het harder aangestuurd wordt. Om te beginnen de naamgeving: De panelencatalogus van LG Display is niet openbaar, we moeten gissen wat erin staat, voor zover ik het begrijp zijn er drie typen panelen, kort gezegd:
  1. Niet-deuterium met sensor in iedere pixel
  2. Deuterium met sensor in iedere pixel
  3. Deuterium waarbij de pixelsensoren niet meer aanwezig zijn
EX (een term van LG Display), is categorie 3, terwijl Evo (een term van LG Electronics) op zowel categorie 2 als categorie 3 kan slaan. Categorie 1 wordt sinds medio dit jaar niet meer gemaakt en kan je dus alleen nog in oude voorraad tegenkomen.

Een EX-paneel dat op volle kracht wordt aangestuurd (zoals in de G2) geeft inderdaad een merkbaar verschil.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45
Inverted_World schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:58:

Waarom Philips verkiezen boven Sony? Laatste wordt ook met GoogleTV geleverd en (imo) betere kwaliteit tv's.

@SpetterPoep

Ik zou zelf deze tv halen: uitvoering: Sony Bravia XR-55A80J Zwart

Bovenstaande tv kostte een jaar geleden nog bijna het dubbele, heel goede OLED tv.

En met het geld wat er overblijft een soundbar erbij halen... of niet, 400/500 niet uitgeven is ook prettig, lekker te smullen van halen voor de feestdagen.

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 20-12-2022 17:17]

• Inverted_World
MicGlou schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:
[...]

Waarom Philips verkiezen boven Sony? Laatste wordt ook met GoogleTV geleverd en (imo) betere kwaliteit tv's.

@SpetterPoep

Ik zou zelf deze tv halen: uitvoering: Sony Bravia XR-55A80J Zwart

Bovenstaande tv kostte een jaar geleden nog bijna het dubbele, heel goede OLED tv.

En met het geld wat er overblijft een soundbar erbij halen... of niet, 400/500 niet uitgeven is ook prettig, lekker te smullen van halen voor de feestdagen.
Philips TV's hebben Ambilight kan een flink pluspunt zijn, dezelfde panelen als LG, dus geen idee hoe je erbij komt dat een Sony beter zou zijn?

Verder, soundbars klinken altijd verschrikkelijk. Neem dan liever 2 leuke boekenplank speakers, als er al niet een hifi setup aanwezig was.

Overigens zou ik als Android omwile van bepaalde apps geen vereiste is, voor LG gaan vanwege de prettige remote qua gebruiksgemak.

[Voor 7% gewijzigd door Inverted_World op 20-12-2022 17:52]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:45
Inverted_World schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:51:
[...]

Philips TV's hebben Ambilight kan een flink pluspunt zijn, dezelfde panelen als LG, dus geen idee hoe je erbij komt dat een Sony beter zou zijn?

Verder, soundbars klinken altijd verschrikkelijk. Neem dan liever 2 leuke boekenplank speakers, als er al niet een hifi setup aanwezig was.

Overigens zou ik als Android omwile van bepaalde apps geen vereiste is, voor LG gaan vanwege de prettige remote qua gebruiksgemak.
Ambilight zegt uiteraard niets over de kwaliteit en dat er hetzelfde paneel als een LG inzit zegt niets over de verdere kwaliteit van de onderdelen en de bouwkwaliteit en software etc. Het huidige Philips (TP Vision) heeft niet een al te beste reputatie wat dat betreft, Sony daarentegen heeft juist de reputatie van goede hardware en bouwkwaliteit.

• Inverted_World
MicGlou schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:41:
[...]

Ambilight zegt uiteraard niets over de kwaliteit en dat er hetzelfde paneel als een LG inzit zegt niets over de verdere kwaliteit van de onderdelen en de bouwkwaliteit en software etc. Het huidige Philips (TP Vision) heeft niet een al te beste reputatie wat dat betreft, Sony daarentegen heeft juist de reputatie van goede hardware en bouwkwaliteit.
Grappig dat in alle recensies hier op Tweakers ze prima uit de verf komen. Sony heeft letterlijk nauwelijks meerwaarde op TV vlak tenopzicht van LG. Ook is mijn ervaring met de twee Bravias die ik heb gehad dat de software, cpu-snelheid en bouwkwaliteit juist wat tegenvalt.

Ieder z'n ding. De Philips Oleds zijn mijn inziens fantastisch maar dit lijkt me een nutteloze discussie.

Tevens heeft de TS al aangegeven geen interesse in ambilight te hebben

[Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 20-12-2022 18:55]

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 09:42

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik heb me 2 maanden geleden de G2 gehaald en geen moment spijt gehad. Prachtig beeld en voor een tv ook erg goed geluid! Wat me uiteindelijk heeft overgehaald om de G2 ipv de C2 te kiezen, is dat je er ook 5 jaar garantie bij krijgt (op het paneel). Maar dan moet je hem wel halen bij een officiële LG dealer.

• SpetterPoep
Bedankt voor al jullie reacties. Mijn collega heeft toch de LG C2 gekocht en is er erg blij mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee