Hallo,
Misschien een domme vraag, maar ik ben er niet zo in thuis.
Wij gebruiken al jaren een Netgear Ready NAS Duo, met 2 harde schijven.
De één heet geloof ik een mirror van de andere. Dus maakt automatisch een kopie. Voor de zekerheid maak ik ook nog wekelijks een back-up op een losse externe SSD.
Het apparaat staat in de meterkast.
Alles werkt naar tevredenheid, maar de laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik een hele dag de schijven hoor draaien, terwijl de aangesloten laptop's in de slaapstand staan.
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is de mechanische harde schijven te vervangen door SSD's.
En moet ik daar dan een speciaal hulpstuk voor gebruiken? Een soort verloopstekker?
Ik heb al wat gegoogled, maar kom er niet echt uit.
Kunnen jullie me op weg helpen?
Misschien een domme vraag, maar ik ben er niet zo in thuis.
Wij gebruiken al jaren een Netgear Ready NAS Duo, met 2 harde schijven.
De één heet geloof ik een mirror van de andere. Dus maakt automatisch een kopie. Voor de zekerheid maak ik ook nog wekelijks een back-up op een losse externe SSD.
Het apparaat staat in de meterkast.
Alles werkt naar tevredenheid, maar de laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik een hele dag de schijven hoor draaien, terwijl de aangesloten laptop's in de slaapstand staan.
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is de mechanische harde schijven te vervangen door SSD's.
En moet ik daar dan een speciaal hulpstuk voor gebruiken? Een soort verloopstekker?
Ik heb al wat gegoogled, maar kom er niet echt uit.
Kunnen jullie me op weg helpen?
Zwerius Kriegsman