Toon posts:

vraagje Utp signaal versterker.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar deze dingen te koop zijn :?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kleine switch. (4 poorts ofzo)
Tekoop bij vrijwel elke computer shop.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Switch is ietwat te overdadig, die kerel vraagt alleen maar om een versterker van het signaal, in dit geval is een hub toereikend om een signaal te versterken, een hub kan gezien worden als een multiport repeater........
edit:

typo's

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:40

Klippy

Still Game

Op woensdag 29 augustus 2001 22:44 schreef Sundead het volgende:
Switch is ietwat te overdadg, die kerel vraagt alleen maar om een versterker van het signaal, in dit geval is een hub toereikend om een signaal te versterken, een hub kan gezien worden als een multiport repeater........
:)
Da's nou een netjes antwoord.

Maar er bestaan toch ook van die dingen met 1 ingang en 1 uitgang? Maar goed, prijs zal niet veel uitmaken en is moeilijker te krijgen denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 22:46 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

:)
Da's nou een netjes antwoord.

Maar er bestaan toch ook van die dingen met 1 ingang en 1 uitgang? Maar goed, prijs zal niet veel uitmaken en is moeilijker te krijgen denk ik.
Was dat niet een bridge ??

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Sundead
Op woensdag 29 augustus 2001 22:51 schreef jant het volgende:

[..]

Was dat niet een bridge ??
Dat klopt ja, vroeger had je ook nog wel enkele poorts repeaters, maar die zijn er helemaal uit, maar een bridge die scheidt het netwerkverkeer ook nog eens aan de hand van het uitlezen van de MAC adressen, die dingen zijn nog vrij kostbaar....dus ik ben bang dat dat niet echt een economische optie is.

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koop nou maar een hub of switch want een Repeater is veel te duur.
Enne met een bridge is het de bedoeling dat je 2 netwerk-segmenten aan elkaar koppelt.
Een repeater is een pure versterker.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Een bridge is niet meer of minder dan een 2 poorts switch.

En met een hub verlies je de mogelijkheid om full-duplex over die lijn te draaien. (Kan belangrijk zijn)

Daarnaast moet je wel in de gaten houden dat er extra segmenten komen in je netwerk. En aangezien het aantal segmenten niet onbeperkt is....

Jammer dat de vraag-steller niet wat meer verteld over het hoe en waarom.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Kijk eens bij Black Box.. die hebben allerhande van dit soort gagets.. :P

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Sundead
Op woensdag 29 augustus 2001 23:15 schreef KingOfRnR het volgende:
Koop nou maar een hub of switch want een Repeater is veel te duur.
Enne met een bridge is het de bedoeling dat je 2 netwerk-segmenten aan elkaar koppelt.
Een repeater is een pure versterker.
Hier kan ik moe van worden, een repeater is niet duur, is alleen erg schaars, omdat een hub geen ruk meer kost zijn die dingen zo goed als verdwenen......
Hier stond een verhaal waar ik me in een router en een switch vergist had..
Tis nog vroeg :Z

Het full duplex verhaal is idd wel belangrijk, dat moet je in gedachten houden..

:z

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

(jarig!)
Op donderdag 30 augustus 2001 08:52 schreef Sundead het volgende:

[..]

Hier kan ik moe van worden, een repeater is niet duur, is alleen erg schaars, omdat een hub geen ruk meer kost zijn die dingen zo goed als verdwenen......
[..]

|:(
Een bridge opereert op OSI laag 2, een switch op laag 3
Bridge scheidt het verkeer aan de hand van MAC adressen, een switch aan de hand van IP adressen.

Het full duplex verhaal is idd wel belangrijk, dat moet je in gedachten houden..

:z
Een bridge en een switch opereren allebei op laag 2 een router op laag 3. Een repeater en hub op laag 1.

Je hebt inderdaad layer 3 switchen maar dat wordt over het algemeen niet bedoelt als men het over een switch heeft.

• Sundead
Op donderdag 30 augustus 2001 09:20 schreef marshal het volgende:

[..]

Een bridge en een switch opereren allebei op laag 2 een router op laag 3. Een repeater en hub op laag 1.

Je hebt inderdaad layer 3 switchen maar dat wordt over het algemeen niet bedoelt als men het over een switch heeft.
The man's right, ik moet mijn Cisco boekjes weer ff doorspitten, begin het kwijt te raken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de situatie ff wat beter uitleggen. IK heb thuis een netwerkje over 3 pc's. OP zolder staat een server (p233) en mijn eigen pc. Onder in de huiskamer staat nog de pc van ouders. ER loopt dus een kabel van modem naar de server (werkt prima) en op zolder staat ook een switch waaraan de server en mijn eigen pc hangt,en er loopt een kabel naar onder (pc ouders) . Als ik de kabel die naar onder loopt boven op zolder dus in de switch steek, krijg de pc onder bijna geen data. De ping onder is overigens perfect 3 a4 ms.
Ook als ik onder cs speel is de ping op de strikerz servers rond de 30 of 40 :9~ .Maar als ik dus ga internetten duurt het onder dus 2 uur om een pagina te openen.

Nu heb ik de kabel naar onder dus eens rechtstreeks in de netwerkkaart van de server geduwt en de switch onder gezet en alles werkt prima. Mare nu kan ik dus boven nu internetten op mijn eigen pc (die naast server staat). Dus daarom wou ik graag weten waar ik zo een signaal versterker kon krijgen , omdat ik denk dat mijn switch niet genoeg vermogen heeft om de kabel naar onder (ongeveer 40 meter)loopt goed te voorzien van signaal :( .Daarom had ik in gedachte om de switch boven en op de kabel die naar onderen loopt die versterker te zetten.

Ik hoop dat jullie me snappen :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Op donderdag 30 augustus 2001 00:17 schreef little_soundman het volgende:

En met een hub verlies je de mogelijkheid om full-duplex over die lijn te draaien. (Kan belangrijk zijn)

Daarnaast moet je wel in de gaten houden dat er extra segmenten komen in je netwerk. En aangezien het aantal segmenten niet onbeperkt is....

Jammer dat de vraag-steller niet wat meer verteld over het hoe en waarom.
met een hub verlies je je duplexiteit (??) niet. mijn hub kan full duplex aan

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Op donderdag 30 augustus 2001 11:43 schreef doevepik het volgende:
Ik zal de situatie ff wat beter uitleggen. IK heb thuis een netwerkje over 3 pc's. OP zolder staat een server (p233) en mijn eigen pc. Onder in de huiskamer staat nog de pc van ouders. ER loopt dus een kabel van modem naar de server (werkt prima) en op zolder staat ook een switch waaraan de server en mijn eigen pc hangt,en er loopt een kabel naar onder (pc ouders) . Als ik de kabel die naar onder loopt boven op zolder dus in de switch steek, krijg de pc onder bijna geen data. De ping onder is overigens perfect 3 a4 ms.
Ook als ik onder cs speel is de ping op de strikerz servers rond de 30 of 40 :9~ .Maar als ik dus ga internetten duurt het onder dus 2 uur om een pagina te openen.

Nu heb ik de kabel naar onder dus eens rechtstreeks in de netwerkkaart van de server geduwt en de switch onder gezet en alles werkt prima. Mare nu kan ik dus boven nu internetten op mijn eigen pc (die naast server staat). Dus daarom wou ik graag weten waar ik zo een signaal versterker kon krijgen , omdat ik denk dat mijn switch niet genoeg vermogen heeft om de kabel naar onder (ongeveer 40 meter)loopt goed te voorzien van signaal :( .Daarom had ik in gedachte om de switch boven en op de kabel die naar onderen loopt die versterker te zetten.

Ik hoop dat jullie me snappen :)
ja maar je hebt geen repeater nodig (aangezien je kabel niet langer is dan 200 (??) meter)

waarschijnlijk heb je een storing (em veld?) ik zou daar een ftp of stp cat5 kabel neerleggen ipv een utp... Dan de mantel aarden en dan gaat het een stuk beter ;)

if broken it is, fix it you should

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 11:48 schreef elgringo het volgende:

met een hub verlies je je duplexiteit (??) niet. mijn hub kan full duplex aan
OH NO, we gaan die discussie niet weer voeren. Een hub kan NIET full duplex.

Bij full-duplex mogen er maar 2 hosts op de verbinding zijn. Bij een hub zijn het er meer.

Kan een hub toch full-duplex, dan is het geen hub maar een switch.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 11:43 schreef doevepik het volgende:
Als ik de kabel die naar onder loopt boven op zolder dus in de switch steek, krijg de pc onder bijna geen data. De ping onder is overigens perfect 3 a4 ms.
Ok, aangenomen dat de kabel niet langer dan 100 meter is heb je echt geen repeater of wat dan ook nodig. Hebben we het trouwens over 10 of 100Mbit ?

Geeft de kabel packetloss (testen met een ping flood) of errors op ethernet niveau ? (Netstat -e op windows, ifconfig op linux, of met de tool van je netwerk-kaart)
Zijn de paren van je kabel wel goed ?

Het lijkt er heel sterk op dat er iets niet goed is met je kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel vervangen en alles werkt weer perfect :)

toch bedankt voor alle reply's

Verwijderd

Ik zit hier momenteel met hetzelfde probleem. Een switch die over 40 meter naar een andere switch moet om daar 16pc's te voorzien. Het probleem is dat op een kabeltje van 1 meter alles goed funtioneerd maar op 40 meter nagenoeg ix over is. Heb jij de kabel nu vervangen door een UTP of een ander soort kabel?
Pagina: 1