Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanrhijn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-01-2023
Hallo klussers,

Ik wil graag weten welk onderblok dit is om erachter te komen hoe die precies werkt. De radiator (gloednieuw) wordt namelijk niet goed warm na alles te hebben gedaan (o.a. ontluchten, doorspoelen, waterzijdig inregelen cv-systeem, controle pinnetje insertventiel). Het vermoeden bestaat dat dit aan het onderblok ligt qua instelling of überhaupt de verkeerde voor deze radiator of niet geschikt voor de posities van de toe- en afvoerleidingen. Toevoer leidingwerk zit links,

Aanvullend op de foto's nog wat informatie:
- Radiator is van Vasco Flatine (verticaal) en bevind zich in de woonkamer. Aanvoer kan zowel links als rechts.
- Het onderblok heeft links een insertventiel en rechts niet zeker maar mogelijk een bypassventiel?
Niet duidelijk is of dit een onderblok is voor aanvoer links of rechts.
- Aan onderzijde van het blok zitten dopjes

Als iemand me hiermee kan helpen heel graag!

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-n8iuZpXAJcF5mI92ZgQUUgDw0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SNiQxC1qQqPwlMXP49vJWPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBo7klXb1GKYs3xnwNA295lCkoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4XaUL2616XMeuQlnap6Rbjo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
hier stond een niet behulpzaam antwoord

[ Voor 78% gewijzigd door teacher op 11-12-2022 10:11 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@vanrhijn Er hoort een Flat-V-line onderblok ventiel haaks onder, in waarsch. 50mm 3/4", Niet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even van BK >>> DEI

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-07 23:30
https://www.warmteservice...0?origin=Search%20Results ik weet niet of het hiervan beter wordt. maar je kan het proberen.
leidingen doorspoelen. zit soms weleens elende in. verloopje erop maken stukje slang in een emmer 2 x 10 liter voldoende.
staat rechts zover mogenlijk naar buiten gedraaid ? is een inregelkraan. blokje wat jij hebt lijkt universeel te zijn.
dus kraan kan links of rechts worden geplaatst. (en zit in jouw geval dus in de juiste positie)

draai die insert er eens uit en kijk of er vuil inzit. buiten in emmertje even uitspoelen.
cv werk is 9/10 keer hetzelfde verhaal geldt ook voor de retour. insert.

als zo,n onderblok oude meuk is is vervangen nog geen slecht idee.
omdat de kva waardes over de jaren verschillen. de wattes ja de kva waarde.
oftewel hoeveel water er doorheen stroomt. (in leken taal)

daarnaast het lijkt heiemer onderblokje. het vierkantje is hetzelfde.
verder geen flauw idee welk merk dit is/of geweest moet zijn. er is zoveel ellende.
sterker nog het is een heimeir onderblok. zie de handleiding
https://static.rorix.nl/document/product/galvano/2929635.pdf
(sorry voor de totaal onlogische opbouw van mijn post)

[ Voor 7% gewijzigd door miciel op 11-12-2022 01:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:38
Begin eerst maar eens dat ventiel rechts open te draaien, dat is een voetventiel. Als die dicht staat, dan stroomt er geen water door je radiator, ook al staat het andere ventiel helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
en hier stond een offtopic bericht

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 11-12-2022 11:09 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanrhijn
Hackus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:59:
@vanrhijn Er hoort een Flat-V-line onderblok ventiel haaks onder, in waarsch. 50mm 3/4", Niet ?
Goed punt, alleen heeft Vasco voor deze radiatoren geen onderblokken voor aanvoer links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanrhijn
PhilipsFan schreef op zondag 11 december 2022 @ 04:14:
Begin eerst maar eens dat ventiel rechts open te draaien, dat is een voetventiel. Als die dicht staat, dan stroomt er geen water door je radiator, ook al staat het andere ventiel helemaal open.
Bedankt voor de tip. Deze stond al volledig open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanrhijn
miciel schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:40:
https://www.warmteservice...0?origin=Search%20Results ik weet niet of het hiervan beter wordt. maar je kan het proberen.
leidingen doorspoelen. zit soms weleens elende in. verloopje erop maken stukje slang in een emmer 2 x 10 liter voldoende.
staat rechts zover mogenlijk naar buiten gedraaid ? is een inregelkraan. blokje wat jij hebt lijkt universeel te zijn.
dus kraan kan links of rechts worden geplaatst. (en zit in jouw geval dus in de juiste positie)

draai die insert er eens uit en kijk of er vuil inzit. buiten in emmertje even uitspoelen.
cv werk is 9/10 keer hetzelfde verhaal geldt ook voor de retour. insert.

als zo,n onderblok oude meuk is is vervangen nog geen slecht idee.
omdat de kva waardes over de jaren verschillen. de wattes ja de kva waarde.
oftewel hoeveel water er doorheen stroomt. (in leken taal)

daarnaast het lijkt heiemer onderblokje. het vierkantje is hetzelfde.
verder geen flauw idee welk merk dit is/of geweest moet zijn. er is zoveel ellende.
sterker nog het is een heimeir onderblok. zie de handleiding
https://static.rorix.nl/document/product/galvano/2929635.pdf
(sorry voor de totaal onlogische opbouw van mijn post)
toon volledige bericht
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Doorspoelen heb ik al een keer gedaan. Water kwam er ook met een flinke straal uit dus dat lijkt allemaal goed te zitten. Kraantje rechts staat inderdaad helemaal uit/open. De insert links staat op cijfer 8 (hoogste).
Kan de insert en het kraantje niet met elkaar conflicteren ondanks dat ze beide open staan?
Ik zal de insert er is uithalen om te kijken of hier iets mee aan de hand is (en schoonmaken), maar ik verwacht dat de installateur dit ook al een keer heeft gedaan. Het probleem was er al vanaf dag 1.

Het onderblok is nieuw geplaatst, maar kan zomaar een oud ding zijn met inderdaad een te lage kva-waarde voor deze radiator. Opvallend is dat dit blok afwijkend is van de rest.

Heb ook even gekeken naar de handleiding, hij lijkt erop maar het is niet helemaal dezelfde. Ik kan wel is bij Heimer navragen of ze deze herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-07 23:30
vanrhijn schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Doorspoelen heb ik al een keer gedaan. Water kwam er ook met een flinke straal uit dus dat lijkt allemaal goed te zitten. Kraantje rechts staat inderdaad helemaal uit/open. De insert links staat op cijfer 8 (hoogste).
Kan de insert en het kraantje niet met elkaar conflicteren ondanks dat ze beide open staan?
Ik zal de insert er is uithalen om te kijken of hier iets mee aan de hand is (en schoonmaken), maar ik verwacht dat de installateur dit ook al een keer heeft gedaan. Het probleem was er al vanaf dag 1.

Het onderblok is nieuw geplaatst, maar kan zomaar een oud ding zijn met inderdaad een te lage kva-waarde voor deze radiator. Opvallend is dat dit blok afwijkend is van de rest.

Heb ook even gekeken naar de handleiding, hij lijkt erop maar het is niet helemaal dezelfde. Ik kan wel is bij Heimer navragen of ze deze herkennen.
toon volledige bericht
welke onderblokken heb je nog meer in je woning ? een linkje of foto zou fijn zijn.
een ander merk ertussen gaat vaak goed maar niet altijd. de pech factor.
ik heb nog een handleiding gevonden. maar ik weet niet of dat deze beter is.
https://www.manualslib.co...ilux-4.html?page=2#manual
bekijk vooral even de laatste pagina. dit onderblok heeft wel de juiste kva waarde.

2 ik heb voor de grap er even een danfos onderblok er ter vergelijking naast gelegt.
maar die kva waarde is niet bijzonder veel groter. die paar procent dat loopt wel los.
https://assets.danfoss.co...137486402341en-010501.pdf
let bij danfos op dat je wel de juiste bestelt. hij is er in links haaks en in rechts haaks en rechtdoor
en uitwisselen kan niet.!!

als dit gewoon een recent onderblok is. dat wil zeggen van de afgelopen 10 jaar dan is dat prima.
is het veel oudere meuk dan is het vervangen wel het overwegen waardt. ivm de kva waarde.
en ja het kan best welleens zijn dat het oud onderblokje is. gezien zijn leeftijd en zijn ontwerp.
het zal me niks vervbazen als een nieuwe je problemen gaat oplossen.

en geen universele meer nemen. ivm 1 pijps en 2 pijps systemen.
trek je huidige maar eens uit elkaaar/lijkt me stug dat ie compleet is.
en als die net verkeerd samengesteld is heb een veel lagere kva waarde. :/
https://docplayer.nl/108582327-Multilux-4-set-met-halo.html

(maar het kan aan wat anders liggen/zie de onderstaande reactie over ontluchters. ik zou er twee inzetten) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door miciel op 11-12-2022 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39
Heb je de ontluchter links of rechts boven zitten? Soms kan je niet goed ontluchten als hij de verkeerde plaats zit. Bij de v-line moet hij rechts boven zitten.
Pagina: 1