Haier Airco koppelen met Wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpgjacobs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo allemaal,

deze week is bij mij thuis airconditioning geïnstalleerd van Haier, te weten de types "Jade" en "Flexis plus". Na installatie probeerde ik de binnenunits toe te voegen aan mijn Wifi netwerk, maar dit lukt helaas niet.

Allereerst de "Flexis plus". Ik heb de hOn app van Haier geïnstalleerd en vervolgens de instructies gevolgd.
Koppeling gemaakt met het 2.4 Ghz thuisnetwerk. Ik krijg geen melding dat het gelukt is, maar daarna moet ik het serienummer van airco binnen unit op te geven.

Als ik het serienummer probeer te scannen, dan gebeurt er niets, wat ik ook probeer. Het serienummer verschijnt wel in het "vakje", maar hij wil het serienummer niet scannen. Mogelijk is er een bepaalde manier hoe ik de camera moet richten?

Vervolgens heb ik het serienummer handmatig ingevoerd. Echter, wanneer ik dit gedaan heb en ik druk op "gereed", dan gebeurt er niets. Het is soms niet helemaal duidelijk of er een 0 (nul) staat of de letter O, dus ik heb beide geprobeerd, echter zonder resultaat.

Wat ik me nu begin af te vragen. Ik heb een Devolo Magic 2 Wifi next 2 aangesloten op mijn KPN modem, omdat ik geen best bereik heb in mijn huis. Je zou zeggen: Wifi is Wifi, maar misschien maakt dat uit?
De Devolo stond ingesteld op 5Ghz, maar omdat de Haier daar blijkbaar niet mee overweg kan, maar teruggezet naar 2,4 Ghz

Daarbij vraag ik me af of het zo is dat, wanneer je het serienummer handmatig invoert en daarna op “gereed” klikt, dat serienummer wordt verstuurd naar Haier, het niet lukt omdat hij niet goed met de Wifi kan verbinden en daarom blijft hangen?

Wat betreft de " Haier Jade" las ik dat ik de "Smart air 2" app moet gebruiken om te kunnen koppelen met het WiFi netwerk.

Instructies gevolgd. Stroom van binnen en buitenunit afgehaald door schakelaar in de meterkast om te zetten.

Stroom er weer op en deze instructies gevolgd die hier staan: https://www.haieraircondi...iding-HaierSmartAir2-.pdf

1. Zet de airconditioning aan
2. Zet de installatie op “koelen”, de ventilatorstand op laag en temperatuur op 30 graden.
3. Ga naar Wifi instellingen, kies het netwerk Haier-uAC of U-ACxxxx

Maar, nu komt het. Als ik naar mijn netwerkinstellingen ga, dan zie ik de netwerkverbinding die ik ook als bijlage toegevoegd heb. "WIFIAIRCONDITIONER-e3bc" genaamd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGowLl6fesfQspyzwQ43Y3waLLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gVJZft5QGq99Qmek3Y6yAAZF.png?f=user_large

Daar kan ik mee verbinden, maar ik zie dus geen "Haier-uAC" of "U-ACxxxx" staan. Als ik dan verder wil gaan in de app, dan krijg ik de melding dat het netwerk Haier-uAC of U-ACxxxx niet geselecteerd is en gebeurt er niets meer :-(

De installateur zelf kwam er ook niet uit. Contact opgenomen met Haier, die weten het ook niet en van de importeur in Nederland kreeg ik standaard instructies, die ikzelf ook al had gevonden met Google.

Inmiddels ben ik ten einde raad en kom ik er niet meer uit. Ik hoop dat iemand van jullie mij zou willen helpen?

Mijn dank!

Groet,

Matthieu

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Bij mijn Haier unit had ik initieel ook problemen met het koppelen met de wifi (model pearl). Hierbij ook inderdaad problemen met het scannen van het serienummer (probleem hierbij was dat ik niet dichtbij genoeg kon komen omdat het scangebied in het midden van het scherm zit een dat is lastig met de binnenunit strak tegen de muur. En het was vrij donker bij mij, dus ik moest bijlichten).
Toen het scannen was gelukt wilde het koppelen met de wifi ook niet lukken. Hiervoor heb ik de kap opengemaakt en aan de rechterkant (thv de temperatuur indicatie) zat een klepje wat je open kon maken. Achter dit klepje zit de wifi/bluetooth module. Na het stevig aandrukken van de kabels in deze module werkte het koppelen uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Situatie: 4 Haier airco's. Wifi netwerk. Telefoon Android en IOS. In beide gevallen zijn een paar apparaten regelmatig offline. Soms zijn ze er allemaal en soms maar 1. Kan hier geen oorzaak van vinden. Ander issue: de Haier H0N app lijkt het niet goed te doen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar een programma maken lijkt maar niet te werken . Het aanmaken lijkt eenvoudig maar het programma is niet zichtbaar bij de airco. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick555
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-03-2024
@mpgjacobs

Ik heb hetzelfde probleem.
(Maar, nu komt het. Als ik naar mijn netwerkinstellingen ga, dan zie ik de netwerkverbinding die ik ook als bijlage toegevoegd heb. "WIFIAIRCONDITIONER-e3bc" genaamd.)

Heb jij intussen al een oplossing?

mvg rick