Community e-commerce platform

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
We gaan voor lokale boeren een e-commerce platform opzette . Of dat is toch het idee... Iedere boer beheert zelf zijn eigen producten en de afhandeling ervan. Platform moet optreden als facilitator die techniek, Orderflow betaling etc verwerkt en dan voor een paar kleine boeren die lokale korte keten zaken wil doen.

Ik heb me al rot gegoogled maar ik vind niet echt wat ik zoek of het kost een arm en een been. Eigenlijk zoeken we een bom.com achtig iets.

Heeft iemand ervaringen van platforms of WordPress plugins die we zouden kunnen gebruiken?
Budget is er eigenlijk niet... Daarom de WordPress achtige zaken. Het gaat ook niet groter worden maar elke boer moet zijn eigen shit kunnen doen ...

Because Great minds Think alike

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je kunt niet verwachten dat zoiets voor niets kan. Alleen al de hosting, maar waarschijnlijk ook software en misschien manuren? Je wilt het ook veilig hebben, zeker met betalingen.

Mijn eerste idee zou een standaard WordPress oplossing zijn met elke boer zijn/haar eigen installatie op een gedeelde infrastructuur.

Wat ben je in WordPress al tegengekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 16:12

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Misschien een nobel idee maar eigenlijk zeg je;

"we" (wie jullie ook mogen zijn);
- Hebben geen ervaring
- geen affiniteit met e-commerce
- geen ervaring met techniek
- geen budget

en wij gaan faciliteren in:
- de techniek
- e-commerce

Beetje mismatch.

Zoek dan gewoon een zakelijke partner die een % pakt op de sales, ook al denk ik dat hier meer voor benodigd is (qua aantal en bedrijfsopzet).

En je praat wel boers met elke boer moet z'n eigen shit doen, maar dat is een beetje kortzichtig. Smeed die boer dan ook zijn staal voor z'n tractor of koopt/lease die zoiets gewoon? Hé, voor niets gaat de zon op. IT is net zo goed een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Persoonlijk geen ervaring mee, maar volgens mij moet het wel lukken met Wordpress.

https://colorlib.com/wp/m...press-woocommerce-themes/

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 10-12-2022 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:15

jurroen

Security en privacy geek

Als je het doet vanuit een ideaal of compassie: dan zou ik zeker een partij zoeken die werkt op commissiebasis, wat @Douweegbertje al geeft. Als je dit zelf wilt doen met een gebrek aan kennis, ga je niet alleen jezelf ongelooflijk in de voet schieten, maar ook de eventuele boeren die al aangesloten zijn bij jou/jullie. WordPress/Woocommerce bieden zelf geen multi-vendor functionaliteit en de plugins... dat is een blik wormen waar ik enorm hard afraad om die weg in te slaan.

Als je dit doet vanuit een brainfart dat het snel geld kan opleveren: don't. Niet op deze manier. Zorg voor een fatsoenlijk bedrijfsplan, zorg dat je een (of meerdere) investeerders hebt en ontwikkel het zelf. Bestaande dingen aan elkaar MacGuyveren, zeker met iets fragiels als multi-vendor plugins is niet een manier.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry