daar heb ik een paar jaar geleden al mee zitten klooien.
Ik had een 2-tal TV-tuners (modules) en TV-modulatoren
Die modulatoren waren verschillend zodat je een zo groot mogelijk verschil in frequenties hebt (VHF-kanaal 3 en UHF kanaal 36)
Aangezien in deze omgeving (Groningen stad) vrijwel niemand meer TV kijkt met een antenne en die dat wel doen.. er zit niets op beide kanalen.
testopstelling gemaakt waarop je het tx-signaal van kaart 1 via de zender-ontvanger laat gaan en de andere gewoon via een draad.
Ik kreeg daar niet een werkende 10 mbit verbinding (standaard netwerkkaart zowel op de UTP-stekker als op de AUI aangesloten) over heen. Kabel rechtreeks ging wel goed, dus netwerkkaarten waren OK
een TV-signaal eroverheen (camera) en een TV-kaart aan de andere kant (comp-ingang) gaf wel een helder beeld, oftewel de tuning was OK
Volgens mij heb je voor een 10 Mbit verbinding dus meer dan de beschikbare 5 MHz bandbreedte nodig die de TV-zender je biedt.
of de spanningsniveau's zijn te verschillend. Maar AUI zou moeten werken (is een unbalanced signaal, UTP is een balanced signaal)
ook met een breedband opamp erachter kreeg ik geen respons.
Ik wens je dus veel succes, want het is mij dus niet eens gelukt met de modulator en de tuner rechtstreeks op elkaar aangesloten, laat staan door de ether (en die is druk bevolkt hier in Groningen)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)