Toon posts:

Draadloos netwerk met richtantennes ?¿?¿?

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik Citeer: ;)
Als je met een vriend een paar honderd meter verderop een draadloos netwerk wilt hebben, kun je natuurlijk ook een TV zender met richtantennes gebruiken.
Moet je alleen nog even prutsen met een interface tussen je computer en die zender.

Iemand idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

waaruit citeer je dat???

We've got that ring of confidence

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

hij wilt dat hebben.

I believe what I want to Believe

• P.B.
  • Niet online
Geen idee, kan dat wel ?

• P.B.
  • Niet online
En daar heb je toch een verguning voor nodig ?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Wat heb je eigenlijk aan zo'n zelfgebouwd netwerk ik hoor allemaal dingen over packetradios en snelheden van een paar k

Ik zou eerder het met je buren op een accoordje gooien dat je onder hun tuin/stoep mag graven >:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ja ik denk inderdaad dat dit dan via een zogenaamde 27MC zendbakkie moet... met een toepassing erbij die ik niet weet hoe deze heet

Dit echt slecht.. en is alleen leuk als je prive wilt chatten ofzo... verder is het gewoon te sloom

De kosten zijn ook nog eens redelijk hoog... denk rond de 350 piek voor de apparatuur...

Verwijderd

Just Dig It

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
daar heb ik een paar jaar geleden al mee zitten klooien.
Ik had een 2-tal TV-tuners (modules) en TV-modulatoren
Die modulatoren waren verschillend zodat je een zo groot mogelijk verschil in frequenties hebt (VHF-kanaal 3 en UHF kanaal 36)
Aangezien in deze omgeving (Groningen stad) vrijwel niemand meer TV kijkt met een antenne en die dat wel doen.. er zit niets op beide kanalen.
testopstelling gemaakt waarop je het tx-signaal van kaart 1 via de zender-ontvanger laat gaan en de andere gewoon via een draad.
Ik kreeg daar niet een werkende 10 mbit verbinding (standaard netwerkkaart zowel op de UTP-stekker als op de AUI aangesloten) over heen. Kabel rechtreeks ging wel goed, dus netwerkkaarten waren OK
een TV-signaal eroverheen (camera) en een TV-kaart aan de andere kant (comp-ingang) gaf wel een helder beeld, oftewel de tuning was OK

Volgens mij heb je voor een 10 Mbit verbinding dus meer dan de beschikbare 5 MHz bandbreedte nodig die de TV-zender je biedt.
of de spanningsniveau's zijn te verschillend. Maar AUI zou moeten werken (is een unbalanced signaal, UTP is een balanced signaal)
ook met een breedband opamp erachter kreeg ik geen respons.

Ik wens je dus veel succes, want het is mij dus niet eens gelukt met de modulator en de tuner rechtstreeks op elkaar aangesloten, laat staan door de ether (en die is druk bevolkt hier in Groningen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op woensdag 29 augustus 2001 22:27 schreef Iznogoud het volgende:
Ik Citeer: ;)
Als je met een vriend een paar honderd meter verderop een draadloos netwerk wilt hebben, kun je natuurlijk ook een TV zender met richtantennes gebruiken.
Moet je alleen nog even prutsen met een interface tussen je computer en die zender.

Iemand idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?
Ik heb jaren geleden eens iemand gehoord die er mee bezig was. Maar vanwege een druk bezette frequentie en veel storing was het 1 grote hel geloof ik. Zoiets gaf ie toen als verklaring voor het mislukken tenminste.

Ik ken wel een voorbeeld van een bedrijf dat supersnelle verbindingen heeft en via draadloos netwerkkaart gedoe en richtantennes dat door wil verkopen aan het industrieterrein waar ze zitten. Richten ze met een sterke laser die antennes en kunnen ze zo draadloos internetacces aanbieden aan bedrijven in de buurt. Maar dat is weer een dure grap denkik. Heb je draadloos netwerkje en richtantennes voor nodig en dan ben je meer kwijt dan die 350 piek gok ik zo. Weet niet of je hier iets aan hebt, je hoeft in ieder geval geen kabels te trekken :)

Succes er mee :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 13:23

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Een draadloos netwerk mbv richtantennes is een prachtige oplossing voor bedrijven. Voor particulieren zoals jij en ik, is zo'n oplossing veel te duur.
Je moet gaan stoeien met routers en speciale pc-cards aanschaffen.
Volgens mij kost dat zo'n 12.000 tot 15.000
Dus alleen geschikt voor bedrijven.

Stoeien met TV-tuners etc. is ook een mogelijkheid (technisch gesproken), maar ik ken niemand die dat nog gelukt is.

Ik weet niet over welke afstand je het hebt, maar als het voor een buurtnetwerkje is, kun je wellicht een HUB met wat UTP kabels aanleggen. (UTP kabels kun je vrij goed wegwerken onder de dakpannen of in de dakgoot)

suc6

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• Roelant
  • Niet online
Gebruik volgende keer even de search voor je een topic opent, dan had je onderandere dit topic gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.