Heb een leuke deal kunnen sluiten en heb nu liggen:
- Intel i9 12900K unlocked
- EVGA RTX 3080 FTW
- Noctua NH-U12A processor koeler
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, maar zou het ook fijn vinden als ik voor 800 euro klaar kan zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een 1440P 144Hz scherm waar alles op gaat draaien.
Daarnaast dus al de videokaart, CPU en CPU koeler
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ben al wat langer bezig om een leuk systeem te configureren. Keek altijd bij de AMD kant. Heb nu een zeer leuke deal kunnen sluiten en zal nu dus een systeem rondom een Intel bouwen. Twijfel hier nog wat over.
Het volgende heb ik samengesteld om alles compleet te maken:
- De i9 12900K is een flinke CPU, dit lijkt mij een serieus moederbord die eer aandoet?
- Blijf toch haken bij DDR4 omdat ik verneem dat DDR5 nog niet zoveel meerwaarde heeft. Voldoet dit setje (3600mhz?)
- Voeding, any thoughts?
- CPU en GPU zijn redelijke heethoofden. Heb voor de zekerheid 4x Noctua fans erbij gedaan. Kan dit anders, vind ze vrij prijzig.
- Redelijk blind deze behuizing gekozen. Groot en lijkt mij goed?
Waar kan ik nog goed op besparen, of juist niet?
Zie de reacties graag tegenmoet!
Dank
- Intel i9 12900K unlocked
- EVGA RTX 3080 FTW
- Noctua NH-U12A processor koeler
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, maar zou het ook fijn vinden als ik voor 800 euro klaar kan zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een 1440P 144Hz scherm waar alles op gaat draaien.
Daarnaast dus al de videokaart, CPU en CPU koeler
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ben al wat langer bezig om een leuk systeem te configureren. Keek altijd bij de AMD kant. Heb nu een zeer leuke deal kunnen sluiten en zal nu dus een systeem rondom een Intel bouwen. Twijfel hier nog wat over.
Het volgende heb ik samengesteld om alles compleet te maken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4 | € 249,- | € 249,- |
1 | Behuizingen | Corsair 5000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 146,- | € 146,- |
4 | Ventilatoren | Noctua NF-F12 PWM Bruin, 120mm | € 21,90 | € 87,60 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 115,- | € 115,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 244,90 | € 244,90 |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 6,71 | € 6,71 |
Totaal | € 954,10 |
- De i9 12900K is een flinke CPU, dit lijkt mij een serieus moederbord die eer aandoet?
- Blijf toch haken bij DDR4 omdat ik verneem dat DDR5 nog niet zoveel meerwaarde heeft. Voldoet dit setje (3600mhz?)
- Voeding, any thoughts?
- CPU en GPU zijn redelijke heethoofden. Heb voor de zekerheid 4x Noctua fans erbij gedaan. Kan dit anders, vind ze vrij prijzig.
- Redelijk blind deze behuizing gekozen. Groot en lijkt mij goed?
Waar kan ik nog goed op besparen, of juist niet?
Zie de reacties graag tegenmoet!
Dank