Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugonij
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04 20:17
Mijn vraag is of ik een cpu van een laptop dat gesoldeerd is kan overplaatsen naar een moederbord met een am4 socket.

Ik heb als laptop een tongfang gm7

Ik wil de cpu plaatsen in een moederbord

heeft iemand dit al eens eerder gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:54

jgj82

Ja, maar = nee

Zoek eens wat plaatjes van een AM4 socket en van een BGA cpu, ik denk dat je dan je antwoord wel hebt...

spoiler:
: nee, dat krijg je niet voor elkaar zonder professionele apparatuur. En dan nog werkt de CPU niet met de chipset van een AM4 board.

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 19-04-2023 19:33 . Reden: spelvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugonij
Is er een moederbord dat jullie aanraden met een fp6 socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is je doel?

FP6 is voor embedded systemen of mobiele oplossingen.
En niet direct voor de thuis PC.

Daar wil je AM4/AM5 als je een AMD CPU hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugonij
Ik heb een laptop liggen die kapot is. En ik heb een gtx 1050 ti grafischekaart op een computer liggen, maar die computer heeft nog een fm2+ socket, dus voor games is hij niet bruikbaar. Ik wil dat moederbord dus upgraden en daar mijn processor van mijn laptop in doen, omdat dat een vrij goede processor is en het sonde is om weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugonij
Dit is bijvoorbeeld een moederbord dat ik gevonden heb

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar je zegt dat het ding gesoldeerd is. Dus dan kun je 'm sowieso niet zomaar in een socket zetten, ook al heb je een passend socket. En lossolderen is niet zomaar te doen, laat staan weer ergens op vastsolderen.
Dat is een Intel LGA1700. Hoe wil je dat combineren met een AMD CPU

[ Voor 43% gewijzigd door TERW_DAN op 09-12-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:54

jgj82

Ja, maar = nee

hugonij schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:24:
Ik heb een laptop liggen die kapot is. En ik heb een gtx 1050 ti grafischekaart op een computer liggen, maar die computer heeft nog een fm2+ socket, dus voor games is hij niet bruikbaar. Ik wil dat moederbord dus upgraden en daar mijn processor van mijn laptop in doen, omdat dat een vrij goede processor is en het sonde is om weg te gooien.
Doe nou eens wat ik je in m'n vorige post vroeg.
Je probeert iets wat onmogelijk is. Het aantal pinnen en de functie komen niet overeen. Het gaat niet lukken. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Een Intel moederbord?

Knappe jonge als je daar je AMD in gesoldeerd krijgt.

Welke Laptop heb je nu. Ik zie meerdere type. En veel hebben al een RTX3000 serie GPU.
Waarom niet gamen op je laptop? Die CPU krijg je ook niet in een AMD AM bordje.

Verder wat voor geheugen heb je nu in je PC. Is dat DDR3?
Want dan moet je dat ook kopen.
En de PSU. Is die nog goed? maw.. Je kunt dan beter denk al denken om gewoon een nieuwe PC te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 09-12-2022 19:32 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugonij
De laptop die ik nu heb liggen heeft het probleem dat als ik de batterij er in doe er een component begint te roken op het moederbord dat dichtbij de batterij zit. Ik heb geen idee of dit het moederbord zelf is of de batterij. Als ik dus een van deze moet vervangen ben ik best wel wat euro’s verder… als het dus mogelijk zou zijn om die processor er uit te halen en op een ander moederbord te zetten zou geweldig zijn, want de andere onderdelen heb ik al, zowel ddr3 als ddr4 geheugen en een videokaart met een psu dat voldoende is. Dus vandaar de vraag of het op een manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

En garantie claimen? Lijkt me dat de laptop recent is of anders iig niet conform

Maar zet dat overzetten nu maar uit je hoofd. Gaat niet werken.
Of je koopt een laptop moederbord waar je je GPU niet op gaat krijgen.
Of je koopt een embedded bord, waar al een GPU op zit, en waar je ook niet je GPU op kunt zetten

ik ken geen FP6 moederbod voor een PC waar je ook nog PCI-e slots hebt voor een GPU.

Pagina: 1