Toon posts:

Parkeren voor je eigen garage...

Pagina: 1
Acties:

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
Hallo allemaal,

ik heb dus net een briefje achter de ruitenwisser gehad. Of ik de auto liever niet meer hier neer wou zetten, want omdat iedereen het doet hoef ik het niet te doen. Geen idee van wie en vond het niet heel vriendelijk geschreven.

Situatie is als volgt.

Groene auto ben ik(auto staat daar 1 a 2 keer per week, niet dat het uitmaakt, maar toch). rode auto's staan er bijna 24/7. Rest spreekt voor zich.

Het is een hofje waar bij iedereen de garage/poort uitkomt van de achteringang/achteruitgang.
met een stuk groen in het midden.

Ik snap dat je niet voor iemand anders in/uitgang parkeert, maar dit is mijn eigen uitgang. en het is geen doorlopende weg of voetpad dat de auto blokkeert.

mand mag ik de auto daar wel of niet neerzetten?

[Voor 13% gewijzigd door Ruudox op 09-12-2022 17:32]

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Onduidelijk plaatje, borden en situatie ter plaatse (eventueel APV) zullen leidend zijn

[Voor 32% gewijzigd door AGee op 09-12-2022 17:21]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:11
Ik zou me er vooral niet druk om maken als je niemand hindert en er geen verbodsborden staan.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:26
In het algemeen: parkeren voor een uitrit (garagedeur) is verboden. Ook je eigen uitrit. Tenzij je op eigen grond staat natuurlijk.

Ik heb zelf meegemaakt dat er gehandhaafd werd, maar dat hangt van de gemeente af hoeveel tijd ze over hebben, of dat een politieauto jullie hofje indraait en de agent denkt, hé, maar dit is toch niet toegestaan en dan krijgt het aandacht, maar een boete heb je zo te pakken. Ik zou er niet meer lekker staan zelf.

Ik lees dat je soms je nummerplaat op je eigen garagedeur mag monteren, en dat dat voldoende indicatie is dat je er mag staan. Vraag dat eerst even na bij zowel politie als gemeente.

[Voor 96% gewijzigd door NimRod1337 op 09-12-2022 17:33]

• Ruudox
@AGee
Borden kan ik kort over zijn. Deze zijn er niet. (nieuwe)Afbeelding zie TS. Lang leve google maps, zul je niet zien dat er op dat moment bijna geen auto's staan :P

@barrymossel
ja, zo te zien heeft opeens 1 iemand er last van.

@NimRod1337
Ja heb je ook gelijk in, Heb ook geen zin in gedoe, maar toon van dat briefje stond me niet zo aan. + waarom bij mij en niet bij de x andere auto's die er stonden. (of de anderen doen er nik op uit)
en thanks voor de tip van het het nummerplaat. Ga er eens naar kijken wat er mogelijk is.

[Voor 30% gewijzigd door Ruudox op 09-12-2022 17:34]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

charrel

Cortisol4life..

Omdat degene die het briefje heeft gekregen het vervolgens onder jouw ruitenwisser gedaan heeft?

• NimRod1337
Ruudox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:31:

@NimRod1337
Ja heb je ook gelijk in, Heb ook geen zin in gedoe, maar toon van dat briefje stond me niet zo aan. + waarom bij mij en niet bij de x andere auto's die er stonden. (of de anderen doen er nik op uit)
Nou, voor jouw ingang zouden ze dan sowieso weinig over te klagen moeten hebben, maar wellicht linken ze je auto niet aan jou als bewoner.

Tenzij inderdaad jouw garage net zo ligt, dat als je daarvoor staat de hele doorgang afgesloten is.

[Voor 9% gewijzigd door NimRod1337 op 09-12-2022 17:37]

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

@AGee
Borden kan ik kort over zijn. Deze zijn er niet. (nieuwe)Afbeelding zie TS. Lang leve google maps, zul je niet zien dat er op dat moment bijna geen auto's staan :P

@barrymossel
ja, zo te zien heeft opeens 1 iemand er last van.

@NimRod1337
Ben jij dan die derde garagedeur van rechts? Die zwarte? Tja, zie er wel uit alsof je de doorgang belemmerd om die boom heen.... En inderdaad: Dat 'iedereen' (/anderen) het doen, betekent niet dat jij het ook mag.

My two cents: Dit ziet er niet uit als een parkeerterrein. Kan het nog steeds moeilijk inschatten, maar voor je garage geparkeerd staan lijkt me op dit terrein niet per se de bedoeling.

Ik zou hier persoonlijk een beetje voorzichtig zijn met rechten en plichten, voor je het weet wordt er wel gehandhaafd en is de gehele situatie een stuk minder vriendelijk voor iedereen :)

[Voor 8% gewijzigd door AGee op 09-12-2022 17:38]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
NimRod1337 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:24:
In het algemeen: parkeren voor een uitrit (garagedeur) is verboden. Ook je eigen uitrit. Tenzij je op eigen grond staat natuurlijk.
Zelfs op eigen grond kun je blijkbaar bekeurd worden. https://www.omroepbrabant...rein-ik-doe-niks-verkeerd

In principe geldt ook op privéterrein de wegenverkeerswet, als het voor verkeer toegankelijk is.
@AGee
Borden kan ik kort over zijn. Deze zijn er niet.
Ook niet eerder al? Je ziet wel eens dat er voor een hele woonwijk of zelfs dorpskern een zonebord staat.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NimRod1337
Xander schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:37:
[...]

Zelfs op eigen grond kun je blijkbaar bekeurd worden. https://www.omroepbrabant...rein-ik-doe-niks-verkeerd

In principe geldt ook op privéterrein de wegenverkeerswet, als het voor verkeer toegankelijk is.
Dit lijkt mij een fout van de boa, iedereen staat in heel NL voor zijn garage geparkeerd. Wel nasty dit voorbeeld.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:17
Ik kan het moeilijk inschatten, maar kan het zijn dat, wanneer jouw auto daar staat, de rest niet tussen jouw auto en het groen doorkan? In dat geval begrijp ik het wel. Men wil niet moeilijk doen over het feit dat iedereen mogelijk illegaal parkeert (als blijkt dat niemand voor de garage mag parkeren) want jullie hebben er allemaal voordeel van, maar jouw auto op die plek is de enige die hinder veroorzaakt.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-01 16:19
Lijkt erop dat 3, 4 en 5 niet voor de garage kunnen parkeren omdat ze dan de doorgang om de boom blokkeren.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

Tomatoman

Fulltime prutser

NimRod1337 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:24:
Voor wie zich afvraagt of dat wel klopt: ja, zo is het echt geregeld in de Wegenverkeerswet. Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar de wet is hier duidelijk over: parkeren zoals de topicstarter beschrijft is verboden, ongeacht wat de eigenaar van de betreffende auto en garage/poort onderling met elkaar hebben afgesproken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Ruudox
@AGee
Nee die er rechts naast ben ik. Je zou er in theorie nog wel langs moeten kunnen, misschien dat het wel iets krapper is.

@Xander nee helemaal niks. Alleen een 30km zone bord. en je mag gewoon aan de zijkant van de straat parkeren. op de straat er achter.

en de reden dat ik de auto niet naast het "groen" neerzet is omdat dit een eikel boom is. en die vallen er nogal vaak af in de herfst.

[Voor 20% gewijzigd door Ruudox op 09-12-2022 17:46]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
NimRod1337 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:39:
[...]

Dit lijkt mij een fout van de boa, iedereen staat in heel NL voor zijn garage geparkeerd. Wel nasty dit voorbeeld.
offtopic:
Nee het was blijkbaar echt geen fout, de boetes houden stand... https://www.omroepbrabant...-je-eigen-garage-mag-niet
Ruudox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:43:
@Xander nee helemaal niks. Alleen een 30km zone bord. en je mag gewoon aan de zijkant van de straat parkeren. op de straat er achter.
Dan mag je in het hele hofje parkeren, behalve voor een uitrit of binnen 5 meter van een kruising, zou ik zeggen.

Je staat dus inderdaad fout voor die uitrit, net als al je buren dan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ruudox
Xander schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:50:
[...]

offtopic:
Nee het was blijkbaar echt geen fout, de boetes houden stand... https://www.omroepbrabant...-je-eigen-garage-mag-niet

[...]

Dan mag je in het hele hofje parkeren, behalve voor een uitrit of binnen 5 meter van een kruising, zou ik zeggen.

Je staat dus inderdaad fout voor die uitrit, net als al je buren dan.
Oke thanks.

Simpel helder en duidelijk , weet ik waar ik aan toe ben.

• NimRod1337
Xander schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:50:
[...]

offtopic:

[...]
Lijkt me een zeer lokale uitzondering. Geen politie ook, maar gemeente die boetes uitdeelt, kan me voorstellen dat dit nog loopt en geen stand houdt.
"Het komt in Tilburg heel veel voor dat grond die kadestraal eigendom is van de bewoners, gezien wordt als openbare weg. "
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee