Toon posts:

TV vergelijking, wie kijkt er even mee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste lezers,

Het leek mij verstandig om toch niet te gehaast een voordelige tv te kopen en te vragen of jullie kunnen meekijken. Dit om te voorkomen dat ik nog meer zaken over het hoofd zie waar ik geen weet van heb. Ik had er al bijna een aangeschaft maar gelukkig wist ik mij in te houden. Ik zal een paar vragen stellen maar als jullie mij zelf ergens op willen wijzen dan graag. :) Als jullie mij iets willen vragen kan dat ook uiteraard.

Wij zoeken een nieuwe tv van 50 inch, budget van maximaal 500 euro, maar als het kan wat minder. Ik zal er zeer waarschijnlijk ook een nieuwe dvd/cd speler met hdmi erbij gaan kopen (max 75 euro, hoop ik, maar moet ik mij ook nog in verdiepen). Wij hebben een Ziggo aansluiting en dat zal denk ik zo blijven.

Mijn nieuwe vergelijking is dit:
https://tweakers.net/pric...;1813472;1692716;1696220/

Klopt het dat ik met LG, Samsung, Philps en Toshiba de beste merken heb geselecteerd?

Op dit moment kijken wij enkel tv, sluiten wij de laptop aan om (advertentie loos) youtube te kijken of films.
Soms een DVD (vrij zeldzaam).
Wij willen graag naar 4k, sneller kunnen zappen, beter reagerende afstansbediening, ietsjes groter scherm. Wat fijnere smart menu en naviagie, ookal gebruiken we dat nu eigenlijk niet. (50 inch is groot genoeg). Ik heb de tv aangesloten op een dvd/cd speler en receiver.

Wij gebruiken nu dus geen Netflix. Als dit niet specifiek bij een tv benoemd staat (LG 50UQ79006LA Zwart), is dit dan ook niet mogelijk? Ja, klinkt logisch, maar ik vraag het maar voor de zekerheid. Misschien willen we dat in de toekomst namelijk wel.

De Toshiba in de vergelijking is wel een smart tv, maar heeft geen wifi staat er. Kan dat kloppen? Is dat verder nog belangrijk? Of niets anders dan een internet kabel?

Is er iets wat betreft software dat relevant is?

Ik heb geleerd dat er een grijze inkoop markt is. Maar hoe of waar kan ik terug vinden of dit het geval is? Wij willen geen tv via de grijze inkoop.

Mogelijk dat ik in een later stadium nog andere vragen krijg.

De toshiba is aantrekkelijk omdat die alles biedt, inclusief de aansluitingen van mijn huidige dvd/cd speler.
Bij televisie eigenschappen lees ik bij de LG 50 U tv's niets over Ziggo. Wat betekent dat? Mijn gevoel zegt dat de LG misschien degelijker is, maar ik kan het niet onderbouwen.

In ieder geval bedankt voor het meekijken.

Alle reacties

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Persoonlijk zou ik me over het smart gedeelte niet zo druk maken. Dat verouderd nogal snel. Ik heb op mijn QLED tv uit 2016 die nog steeds heel goed beeld geeft een Chromecast met google TV gehangen. Is goedkoop, werkt prima en kan je eenvoudig updaten/upgraden.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:14
De productinformatie in de Tweakers pricewatch is niet altijd juist/ compleet.

Apps zoals YouTube en Netflix zijn tegenwoordig gemeengoed en worden door alle smart tv's ondersteund, dus ook op de 50UQ79006LA. Dit geldt ook voor wifi.

De nieuwe tv zal niet sneller zappen dan de huidige, Ziggo is compatibel met elke tv waar een coax aansluiting op zit of HDMI in samenhang met de Next box. Wanneer je een CI+ module wilt gebruiken dien je wel uit te zoeken of de tv dit ondersteunt/ Ziggo gecertificeerd is, de meeste tv's bieden hier wel ondersteuning voor.

GoogleTV is het fijnste OS gevolgd door WebOS, in de tv markt is Toshiba een relabeled merk en heeft niks meer met het Japanse Toshiba te maken.

De TCL 50P731 biedt alles wat je wenst en is imo de beste optie, incl. aansluiting (AV input + optical) voor jouw dvd speler. Een goede tweede optie is de 50UQ79006LA, mist wel een optical en AV aansluiting.

Investeren in een nieuwe dvd speler makes no sense, voor rond de 100 euro heb je een Blu-ray spealer en ben je meer future proof.

Hou er verder rekening mee dat alle tv's die binnen het gestelde budget vallen alleen geschikt zijn voor SDR weergave. HDR is de toekomst, wanneer je future proof wilt zijn dien je het budget te verhogen, de LG 48A2 OLED biedt dan de meeste bang for the buck.

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-12-2022
Bedankt voor de reactie,

Ik heb het bekeken. Morgen ga ik weer verder maar ondertussen al wel een reactie. Volgens mij hebben al mijn geselecteerde tv's HDR. Alleen de Toshiba niet. Die heeft een andere variant las ik. Ik had er niet bewust op geselecteerd maar ik weet nu wel dat dit dus wel slim is te hebben.

De TCL heb ik op Coolblue kunnen vinden, helaas uitverkocht. Maar dat lijkt mij ook prima qua kenmerken. Ik ken het merk echter niet. Voordeel, denk ik, is dat deze een ingebouwde chromecast heeft. Dat kende ik ook niet, maar na google ;-), leek mij dit wel handig. Kan ik draadloos mijn laptop koppelen. De vraag die in mij opkomt is dan wel of een ingebouwde chromecast gelijkwaardig is aan een externe.

Als een tv 3 HDMI aansluitingen heeft. Is dat inclusief of exclusief een HDMI ARC?

De LG 48A2OLED die je noemt is inderdaad een stuk prijziger. Qua kenmerken komt deze echter grotendeels wel overeen toch? Enkel dat het een OLED scherm heeft, is dat de reden waarom de prijs zo verschilt? Is zo'n scherm zo'n groot verschil?

[Voor 18% gewijzigd door grasmaaier op 09-12-2022 20:49]

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
grasmaaier schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:44:
Volgens mij hebben al mijn geselecteerde tv's HDR. Alleen de Toshiba niet. Die heeft een andere variant las ik. Ik had er niet bewust op geselecteerd maar ik weet nu wel dat dit dus wel slim is te hebben.
Dat er HDR op de doos staat wil hier zeggen dat de tv een HDR-signaal begrijpt. Echt weergeven zal de tv niet doen omdat het daarvoor niet voldoende is uitgerust.
Als een tv 3 HDMI aansluitingen heeft. Is dat inclusief of exclusief een HDMI ARC?
Check de specs op de site van de fabrikant zou ik zeggen. Altijd staat aangegeven hoeveel poorten er zijn en doorgaans is er daar eentje van geschikt voor ARC.
De LG 48A2OLED die je noemt is inderdaad een stuk prijziger. Qua kenmerken komt deze echter grotendeels wel overeen toch? Enkel dat het een OLED scherm heeft, is dat de reden waarom de prijs zo verschilt? Is zo'n scherm zo'n groot verschil?
Tja, een Mercedes S-klasse is duurder dan een Citroën C1. Toch zijn het beiden auto’s die je van A naar B brengen. Je kan een OLED televisie op geen enkel vlak vergelijken met een budget-lcd. Als je OLED niet kent, adviseer ik je wat reviews te lezen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:55

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

grasmaaier schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:44:

Ik wil, uit je andere topic, graag onderstaande aanhalen:
Freshouttheoven schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:47:
Wellicht even Googlen voordat je naar de bekende weg vraagt.
Nogmaals, op Tweakers verwachten we eigen inzet. Download bijvoorbeeld de spec sheet of handleiding van een specifiek model om te zien hoe veel HDMI ingangen een device heeft. Verschillen tussen LCD en OLED? Idem, lees jezelf van te voren in. Tweakers is geen helpdesk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee